Chidaneh.com placeholder image

راهکار های تمیزکاری و نظم دهی منزل برای افراد پرمشغله

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: گاهی اوقات انجام کارهای خانه داری برای برخی از افراد تبدیل به رویا می شود. افرادی که در هر ساعت از شبانه روز به کاری مشغول اند و حتی در تصورشان نمی گنجد زمانی برای گرد و خاک گیری، شستشوی روکش تشک ها و ملحفه ها و تمیز کردن یخچال داشته باشند. اما این به آن معنا نیست که افراد پرمشغله نمی توانند خانه ای تمیز و منظم داشته باشند. تمیزکاری متناوب و نظم دهی های روزمره باعث می شوند نظمی رضایت بخش در زندگی مان جاری شود و اجازه نمی دهند چنین کارهایی آنقدر روی هم تلنبار شوند که مجبور باشیم یک روز کامل را به آن ها اختصاص دهیم. چیدانه امروز می خواهد روش هایی آسان و سریع پیشنهاد دهد که تمیزی و تازگی دکوراسیون منزل تان را همیشه داشته باشید. با ما همراه باشید…

شرکت تجربه آفتاب شیرین(پرده)
دکوراسیون نشیمن
شرکت تجربه آفتاب شیرین(پرده)

سرویس خواب بالسا

یک عادت روزانه داشته باشید: صبح، شب و زمان های یدکی

شاید تصور کنید اگر بخواهید کارهای خانه داری را روزانه انجام دهید، تنها به چند کار کوچک معمولی می رسید که فقط چند دقیقه از وقت تان را می گیرد. اما من به شما این اطمینان را می دهم درخشش تمام کمال منزل تان نیز خیلی بیشتر از این تلاش و زمان نمی برد. چیدانه پیش از این نیز سریع‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن خانه را به شما یادآوری کرده است.

به برنامه ی خود نگاهی بیندازید و ببینید چه زمانی را می توانید به انجام تعدادی کار اضافی اختصاص دهید. ممکن است بخواهید همه ی آن ها را صبح روز تعطیل آخر هفته با فراغت بال انجام دهید یا در طول روزهای هفته پخش کنید.

کابک دکور
دکوراسیون اتاق خواب
کابک دکور

تمیزکاری و نظم دهی منزل در هنگام صبح

تخت خواب تان را زمانی که در آن هستید، مرتب کنید. شاید فکر کنید پیشنهادی احمقانه است اما امتحانش ضرری ندارد. قبل از اینکه برخیزید، در تخت خواب تان بچرخید و ملحفه و پتو را مرتب کنید. هورا… تخت تان بدون هیچ زحمت اضافه ای مرتب است!

پروژه عاصف کاری از دکوراسیون داخلی رابو

وقتی منتظر خنک شدن قهوه یا چایی تان هستید، ماشین ظرفشویی را خالی کنید. آیا ایستاده اید و به فنجان چایی یا قهوه زل زده اید و منتظرید هر چه زودتر خنک شود؟ به جای این کار از زمان استفاده کرده و ظرف های تمیز را از ماشین ظرفشویی یا سبد آب کش به مکان های خود منتقل کنید.

بعد از هر وعده ی غذایی ظرف ها را بشویید. شستشوی سریع چند کاسه و بشقاب، بسیار آسان تر از سر و کله زدن با یک سینک پر از ظرف در پایان روز است. این عادت احتمالا در ابتدا برای تان سنگین خواهد بود ولی خیلی سریع عادی می شود.

هنگام بیدار شدن، اولین کارتان روشن کردن ماشین لباسشویی باشد. اگر این کار را بکنید، می توانید تا قبل از رفتن به سر کار حداقل لباس ها را به خشک کن منتقل کنید. نگران چروک شدن لباس ها هستید؟ پس اگر فکر می کنید به تا کردن آن ها نمی رسید، حداقل فقط لباس هایی که چروک نمی شوند را بشویید.

شرکت آدمیرال
کابین دوش آدمیرال
شرکت آدمیرال

از بخار دوش به نفع خود استفاده کنید. بعد از دوش گرفتن زمان اندکی را به پاک کردن شیشه و آینه ی حمام اختصاص دهید و از بخار گرم در این کار استفاده کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید کشیدن یک پارچه ی میکروفایبر بر روی سطوح است تا درخشان به نظر برسند.

نکته: همیشه یک بسته ی کوچک لوازم تمیزکاری در حمام خود داشته باشید.

تمیزکاری و نظم دهی منزل در هنگام شب

وروردی منزل تان را مرتب کنید. وقتی وارد خانه می شوید، به جای پرت کردن لوازم خود به هر طرف، هر چیز را در مکان خود قرار دهید. کفش ها را ردیف کنید، کت ها را آویزان کنید و دستکش ها و اشیای دیگر را در سبد یا جای مخصوص خود قرار دهید. کم کردن سرعت هنگام ورود به خانه، روش خوبی برای برطرف کردن استرس روزانه است. این یکی از رازهای زندگی آرام است که نباید از آن غافل شد.

طراحی پاسار
طراحی کابینت آشپزخانه
طراحی پاسار

بعد از شام یک تمیزکاری سریع انجام دهید. حتی اگر خیلی خسته اید، ماشین ظرفشویی را روشن کنید، روی کانتر و اجاق گاز را تمیز کنید و یک جاروی سریع به کف آشپزخانه بکشید. زباله ها و مواد بازیافتی را بیرون ببرید یا حداقل پشت درب بگذارید تا یادتان باشد هنگام صبح آن ها را ببرید.

[[nid:36854]]

ریخت و پاش ها را مرتب کنید. قبل از رفتن به رختخواب، در سراسر منزل تان قدم بزنید و وسایل را به جای خود بازگردانید. نشیمن را مرتب کنید، میز غذاخوری را تمیز کنید و لباس هایی را که روی صندلی اتاق خواب افتاده اند آویزان کنید.

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن دکوراسیون نشیمن
شرکت معماری دکوکو

کارهای اضافی برای تمیز و مرتب کردن منزل

هنگام تهیه ی لیست کارهای اضافی، به خود آسان بگیرید! کارهایی را انتخاب کنید که انجام شان برای تان مهم است و زمان برای آن ها دارید. مثلا لیست کارهای اضافی من این است:

اکنون به برنامه ی هفتگی خود نگاهی بیندازید و ببینید چه زمانی می توانید این کارها را انجام دهید؛ در طول هفته یا آخر هفته؟

شما هم اگر پیشنهادی دارید که در زندگی روزمره ی خود به کار می گیرید و می تواند تکمیل کننده ی این پیشنهادات باشد، در دیدگاه های پایین همین مطلب یا بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه در اختیار ما و دیگر مخاطبان چیدانه بگذارید.

مطالب بیشتر:
۲۰ جای فراموش شده برای تمیز کردن خانه
خانه داری و تمیز کردن منزل به سرعت برق و باد
طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی منزل
۹ ویژگی کسانی که خانه ای مرتب و منظم دارند
تمیزکاری و مرتب کردن خانه با وجود بچه های شلوغ!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه