Chidaneh.com placeholder image

تخت های سنتی، مبلمانی متفاوت در دکوراسیون امروزی

به قلم: hadis

مبلمان: درب چوبی کلون دار خانه مادر بزرگ را باز می کنم، هشتی را رد می کنم و به حیاط با صفای خانه مادر بزرگ می رسم که حتی در این روزهای سرد هم گل و گیاهانش طراوت و نشاط خودشان را حفظ کرده اند، سریع خودم را به تخت چوبی کنار حیاط می رسانم، و تمام خستگی تنم را در لا به لای تار و پود قالیچه ای که مادر بزرگ روی آن انداخته است؛ گم می کنم. به پشتی تکیه می دهم، افتاب هنوز در آسمان است، سردی هوا و گرما خورشید تناقض خوشایندی را روی پوستم ایجاد می کنم که وادارم می کند در همین هوا کمی روی این تخت چوبی دراز بکشم و خواب نیم روزی کوتاهی را تجربه کنم، می دانم که عاقلانه نیست اما این را هم می دانم که مادر بزرگ نمی گذارد سردم بشود و آن لحاف کرسی مخمل قرمزش را می آورد و روی من می اندازد، همین که در زیر گرمای ضعیف افتاب به خواب می روم با خودم فکر می کنم که ایده ساختن چنین تخت هایی چقدر خوب بوده است.

از خواب که بیدار شدم فکر نوشتن مطلب راجع به این تخت ها از سرم بیرون نرفت که نرفت، به همین خاطر هم دست به کار شدم و راجع به این تخت های قدیمی در دکوراسیون منزل مدرن مطلبی نوشتم شما هم با چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

تخت های سنتی در دکوراسیون منزل مدرن

این تخت های سنتی را می شود با همان حال و هوای قدیمی شان در خانه استفاده کرد. کوسن ها می توانند رویه های از پارچه های با نقش و طرح ایرانی که اصالت را به دکوراسیون داخلی خانه می آورند داشته باشند، روکش نشیمن تخت هم می تواند پارچه ای قرمز رنگ باشد که حسابی به آن هیجان ببخشد.

تخت های سنتی در بهار خواب خانه

بهار خواب ها هم جای مناسبی برای گذاشتن این تخت ها است. این تخت ها می توانند به تناسب سبک دکوراسیونی شما ظاهری مدرن و یا کلاسیک داشته باشند، این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

 

 

تخت های قدیمی برای نشیمن های دنج

اگر در خانه تان قسمتی دارید که به درد درست کردن یک نشیمن دنج می خورد، حتما برای دکوراسیون داخلی آن از این تخت های قدیمی و سنتی استفاده کنید، می توانید روکش آن ها را از سایر مبلمان های خانه متفاوت تر در نظر بگیرید و آن جا را به وسیله این تخت های قدیمی تبدیل به پناهگاهی برای روزهای خستگی و یا حتی گوشه ای دنج برای کتاب خواندن خود و کودکانتان تبدیل کنید.

تخت های قدیمی و سنتی در نشیمن خانه

اگر برای نشیمن خانه تان به دنبال کاناپه ای تفاوت می گردید، بهترین پیشنهاد برای تان همین تخت های سنتی و قدیمی که ظاهری نو و مدرن دارند؛ است. این تخت ها آرام و ساکت گوشه از نشیمن خانه تان می نشینند ولی توجه و نظر دیگران را به خود جلب می کنند، برای این تخت ای سنتی می شود میز های جلو مبلی متفاوت و مقرون به صرفه ای تهیه کرد تا زیبایی آن ها زیر سوال نرود، همچنین وجود یک صندلی راک در کنار این تخت ها هم می تواند تلفیقی زیبا از مدرنیته و سنت را به تصویر بکشد.

تخت های قدیمی و سنتی در اتاق خواب

می خواهید برای اتاق خواب تان نیم ست تهیه کنید؟ دست نگه دارید می توانید به جای آن یک تخت قدیمی بخرید و آن را در گوشه اتاق خوابتان بگذارید، روکش کوسن ها را هم می توانید هماهنگ با رو تختی ها و کالای خواب مصرفی برای تخت خواب تان در نظر بگیرید تا این تخت ها هم با تخت خواب تان ست شود.

تخت های قدیمی بهترین انتخاب برای اتاق مطالعه

یک مبل راحتی خوب لازمه یک اتاق مطالعه و یا کتابخانه شخصی است. خیلی ها از صندلی های راک و یا میز وصندلی های لهستانی در اتاق مطالعه و کتابخانه شان استفاده می کنند، اما ما می خواهیم به شما بگوییم که از این تخت های قدیمی استفاده کنید. این تخت ها با اسایش و ارامشی که برای تان پدید می آورند لذت کتابخواندن را برای تان دو چندان می کنند. این تخت ها چون انعطاف پذیری بیشتری برای ست شدن با محیط دارند گزینه مناسب تری هستند، آن ها می توانند از دو طرف باز باشند و فضای حرکتی بیشتری را در دکوراسیون داخلی خانه تان پدید بیاورند و یا می توانند از یک جهت باز باشند و ظاهری به مراتب متفاوت تر به نسبت کاناپه ها داشته باشند.

ست تخت ها قدیمی

اگر کمی با حوصله تر بگردید می توانید تخت هایی را پیدا کنید که ست هستند، یعنی هم میز جلو مبلی دارند و هم صندلی کناری و هم میز بغل مبلی. اگر هم این ست ها را پیدا نکردید اشکالی ندارد، با یک قوطی رنگ هم این کارانجام می شود. می توانید همه مبلمان ها داخل اتاق را به یک رنگ در بیاورید و روی تخت ها را هم پر کنید از کوسن های رنگارنگ آن وقت متوجه خواهید شد که این تخت ها تا چه اندازه در دکوراسیون داخلی خانه می توانند قدرتمند عمل کنند.

جشنواره ای از رنگ ها روی تخت های قدیمی

جنس بیشتر این تخت های قدیمی از چوب است و این به این منظور است که این تخت ها می توانند به هر رنگی که شما اراده کنید در بی آیند، آبی، سبز، سفید هر کدام که شما بخواهید، بعد ازآن هم می توانید کوسن ها را طبق همان رنگ ها انتخاب کنید و جشنواره از رتنگ ها را به واسطه حضور این تخت های سنتی در دکوراسیون داخلی خانه ان داشته باشد. 

مطالب پیشنهادی: 
صندلی لهستانی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل
مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون منزل
میز تلویزیون LCD، چه رنگی، چه جنسی و چه مدلی بهتر است؟
صندلی های شیک و زیبا برای دکوراسیون منزل
مبلمان تابی، لذت تاب خوردن در دکوراسیون منزل!

اگر سری به قسمت مبل راحتی از زیر مجموعه ویترین کالاهای چیدانه بزنید می توانید مبلمان هایی را پیدانید که کاربری این تخت های ستی را برای شما داشته باشند. 

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه