Chidaneh.com placeholder image

گیاهان طراوت بخش نمای پروژه های برجسته ایرانی

به قلم: تحریریه چیدانه

نمای خارجی ساختمان: نمای ساختمان به دلایل زیادی که بارها و بارها در چیدانه به آن ها پرداخته ایم مهم است، از این که نمای ساختمان اولین برخورد مخاطب با ساختمان است گرفته تا تاثیر نمای بیرونی ساختمان بر منظر شهری. اما امروز می خواهیم به بعد دیگری از نماهای ساختمانی بپردازیم و آن هم استفاده از گل و گیاه در طراحی نمای خارجی ساختمان است و می خواهیم ببینیم که معماران برجسته چگونه از گل ها و گیاهان در طراحی پروژه های برجسته شان استفاده می کنند و لطافت و سرسبزی و سرزندگی را بر چهره ساختمان های شان می نشانند. این مطلب جذاب از چیدانه را از دست ندهید. 

استودیو معماری بوژگان
نورپردازی در نمای خارجی ساختمان برانوش
استودیو معماری بوژگان

سرویس خواب بالسا

ساختمان برانوش 

ساختمان برانوش اثر دفتر معماری بوژگان را شاید بتوان یکی از نماهایی دانست که در طراحی آن از فلاور باکس ها و گل و گلدان ها به زیبا ترین شکل ممکن استفاده شده است. ریتم استفاده از این فلاور باکس ها در نما بسیار جالب است. در طراحی نمای این ساختمان سعی شده است تا از انواع مختلف فلاور باکس ها استفاده شود. 

استودیو معماری بوژگان
طراحی فلاور باکس ساختمان برانوش
استودیو معماری بوژگان

در بعضی از قسمت های نمای ساختمان برانوش از فلاور باکس هایی با قابلیت جابه جایی و یا حتی گلدان هایی با ابعاد بزرگ به جای فلاور باکس استفاده شده است و در بعضی قسمت ها هم مانند عکس بالا از فلاور باکس های سرتاسری که کاملا با نمای ساختمان درگیر هستند استفاده شده است. برای آشنایی بیشتر با ساختمان برانوش حتما مطلب طراحی ساده و معمارانه آپارتمان مسکونی برانوش در جماران را بخوانید. 

پنجره های خانه 144 شیراز

آپارتمان 144 شیراز

مگر می شود خانه ای در شیراز باشد و اثری از گل و گیاهان خوش رنگ لعاب در آن نباشد؟ اصلا زندگی شیرازی ها با گل و گیاه های خوش بو و زیبا عجین شده است. می گویید نه؟ پس حتما باید نمای بیرونی آپارتمان 144 شیراز را ببینید که به چه سادگی و زیبا حضور گل و گیاهان خوش رنگ و زیبا نما را پویایی و لطافت بخشیده است.

نمای آپارتمان 144 شیراز

انتخاب گیاهان رونده برای نمای این ساختمان، جزو هوشمندانه ترین انتخاب هایی بوده است که طراحان این پروژه انجام داده اند. هم چنین ترکیب رنگ سنگ ها و سبزی گیاهان هم منظره ای جالب را پدید آورده است که بی شک در طراحی سیما و منظر شهری زیبای شهر شیراز هم بی تاثیر نخواهد بود. به نوعی این نما با حضور گل و گیاهان خود را با بافت و چهره شهر شیراز همانگ کرده است. مطلب خانه آپارتمان ۱۴۴ در شیراز ، هم زیستی انسان وطبیعت شما را بیشتر با این پروژه برجسته ایرانی آشنا خواهد کرد. 

ساختمان مسکونی چهار باغ 

طراحان ساختمان مسکونی چهار باغ سعی کرده اند تا یکنواختی نمای ساختمان را پیش آمدگی هایی مرتفع کنند و این پیش آمدگی ها را فلاور باکس ها و جایی برای حضور پر رنگ گل ها و گیاهان اختصاص داده اند. نمای بیرونی این ساختمان رنگ های روشن مانند زرد و سفید دارد که زمینه مناسبی برای رنگ با طراوت سبز است و این رنگ نما باعث می شود تا گیاهان نمود و زیبایی بیشتری داشته باشند و هم چنین با این روش ساختمان دارای چهره ای زیبا تر برای حضور در بافت شهری خواهد شد. مطلب طراحی نمای ساختمان مسکونی چهار باغ انعکاسی از فضای داخلی به شما کمک می کند تا بیشتر با نحوه تفکرات تیم طراحی این پروژه آشنا شوید. 

مجتمع اداری تجاری سعادت آباد 

استفاده از گل ها و گیاهان در طراحی نمای ساختمان ها می توانند پوشاننده خیلی از محدودیت هایی باشد که طراحان برای برخی از ساختمان ا با آن مواجه هستند. به طور مثال در ساختمان اداری ئ تجاری سعادت آباد به دلیل برخی از محدودیت ها تصمیم به اجرای نمای متحرک گرفته شد که طراح این پپروژه سعی کرده است تا با استفاده از گلدان های بزرگ و گیاهان با رنگ سبز هم ترکیب رنگ زیبایی را با ترموود های نما به وجود بیاورد و هم کسالت و یکنواختی نما را به وسیله شادابی و سرزندگی گیاهان از بین ببرد.  مطلب ساختمان اداری تجاری سعادت آباد، تاثیر نمای متحرک در طراحی داخلی شما را بیشتر با چالش های طراحی و اجرای این پروژه آشنا می کند. 

ویلای مدرن ظهوری 

ویلای زیبای ظهوری که کاری است از دفتر معماری هبا دیزاین، در باغی زیبا و پر از گل ها و گیاهان زیبا قرار دارد و می توان گفت این ویلا در بستری از گل ها و گیاهان قرار دارد و نه تنها نمای آن بلکه خود ساختار ساختمان و ویلا هم با گل ها و گیاهان عجین و در هم آمیخته است. دور تا دور این ویلا را درختان و گیاهان سبز احاطه کرده است و معمار این پروژه هومن بالا با انتخاب مواد و مصالح مناسب برای نمای ساختمان هم آن را از بستر سبز خود جدا کرده و هم هماهنگی خاصی را میان ساختمان و طراحی مخحوطه آن به وجود آورده است. مطلب ویلای مدرن ظهوری ،طراحی خارق العاده برای لمس طبیعت را بخوانید تا بیشتر با این ویلای زیبا  آشنا شوید. 

خانه مسکونی ماسوله 

خانه های قدیمی اگر گل و گلدان نداشتند یک چیزشان کم بود، اصلا انگار به دل نمی نشستند. همیشه در همه گوشه و کنارشان گل و گلدان پیدا می شد. به همین دلیل طراحان و گروه که بازسازی یکی از خانه های روستای تاریخی ماسوله را بر عهده داشتند هم سعی کرده اند تا از این نکته حتما در طراحی شان بهره ببرند. می توانید سری به مطلب بازسازی خانه مسکونی ماسوله، زندگی روستایی با امکانات مدرن بزنید تا ببینید که گل و گیاهان چه غوغایی را در نمای بیرونی این ساختمان به وجود آورده اند. 

مطالب پیشنهادی چیدانه: 
رنگین کمانی از شیشه درساختمان اداری کاوه در دارآباد تهران
ساختمان اداری گلفام در جردن، ترکیب احجام در هم تنیده!
آپارتمان شماره ۱ محلات، طراحی مقرون به صرفه با مصالح بوم آورد
طراحی آتلیه سبز ٩+ ، تلفیق کار و زندگی در مشهد !
پل عابر پیاده چرخان در لواسان تهران
ساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نور

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه