Chidaneh.com placeholder image

مصالح جدید دکوراسیون داخلی برای خاص پسندها!

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: هرچه مصالحی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، خاص تر و غیر معمولی تر باشند، فضا می تواند شخصی تر باشد. مواد و مصالح خاص نه تنها جذاب هستند، بلکه می توانند شخصیت و سلیقه ی فرد صاحب خانه را به نمایش بگذارند. برخی از این مصالحی که چیدانه در این مطلب معرفی می کند مدت هاست که وجود دارند اما تا پیش از این در بستر ها و محیط های متفاوتی استفاده شده اند؛ روش های تولیدی امروزی به مصالح ساده کمک کرده اند که به طراحی های پیچیده دست یابند. بقیه ی مصالح نیز تازه پا به عرصه ی وجود گذاشته و در حال شناخته شدن هستند.

تابلو فرش ریحان

رزین بافته شده

این این پنل دیواری سه بعدی بافته شده در رنگ های بسیاری موجود است. این نوع متریال ابتدا در پروژه های تجاری دیده می شد، اما اکنون در فضاهای مسکونی نیز محبوب شده است.

پنل گچی سه بعدی

این پنل های گچی تقویت شده با فایبرگلاس به صورت تایل تولید شده و به لایه ی زیرین شان پیچ می شوند. درز ها توسط یک فرد ماهر دوغاب ریزی و سنباده زده می شود تا سطحی یکپارچه به دست آید.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی یک گرمای لمس کردنی دلنشین دارد و در سه رنگ مختلف موجود است: طبیعی، شکلاتی (مانند تصویر) و سیاهاز آن جایی که این نوع چرم یک محصول لاستیکی است، مراقبت از آن آسان و برای کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب می باشد.

فولاد ضد زنگ (استیل)

فولاد ضد زنگ قابلیت های حیرت انگیزی دارد و می تواند در فضاهای مختلف مثل دکوراسیون مدرن یا محیط های گرم و خودمانی به کار رود.
امروزه استیل دیگر فقط به عنوان یک ورق فلزی به کار نمی رود. در کاربری های جدید آن قطعات فولادی مانند زره زنجیری یا بافته شده درون صفحات به کار می روند.
این تصویر یک صفحه ی بافته شده ی عمودی از استیل بافته شده را نشان می دهد که با نورپردازی LED در شب برجسته می شود.

پارچه ی توری استیل، قابلیت نرمی فلز را به نمایش می گذارد.

در اینجا ورقه ی فلزی طراحی شده و با برش لیزری سوراخ شده است.

شیشه لمینت

شیشه لمینت از محصولات مسطح متنوع تشکیل شده که بین دو ورقه شیشه ساندویچ شده اند؛ این محصول یک ظاهر فشرده و قیمتی دارد.
شیشه ی رنگی نیز برای استفاده در شیشه لمینت بسیار زیبا عمل خواهد کرد. آینه می تواند به عنوان پس زمینه ی مات و انعکاسی در درب کمد لباس استفاده شود. شما هم چنین می توانید در این محصول شیشه ی مات، شیشه ی استارفیر یا زرکوبی های پارچه ای مختلف به کار ببرید.

شما پیش از این با انواع شیشه و کاربرد های آن در ساختمان در چیدانه آشنا شده اید.

رزین لمینت

رزین لمینت اغلب برای صفحه ی درون قاب درب کابینت یا شید آباژور استفاده می شود، ولی می تواند در مقیاس های بزرگ تر نیز به کار رود. ترکیب ماهرانه ی رزین لمینت در این تصویر به فضای کار ویژگی آرامش بخش اتاق چای ژاپنی ها را داده است.

در اینجا کاربرد فوق العاده ی دیگری از رزین لمینت را در دیوار راه پله می بینید. این متریال نقش دار، نور را فیلتر کرده، حریم ایجاد می کند و فضا را اندکی رمزآلود می نماید. ما قبلا بتن شفاف که متریالی جدید با همین ویژگی ها است را به شما معرفی کرده ایم.

لمینت اروپایی

کابینت منحنی این حمام یک نمای لمینتی فوق فشرده دارد. ایتالیایی ها از دهه ی 1950 استاد لمینت بوده اند. لمینت های امروزی از چوب های مصنوعی بافت دار تقلید کرده، ظاهری سه بعدی دارند و در طیف وسیعی از رنگ ها و سطوح متالیک تولید می شوند.

کانتر های شیشه ای بافت دار

این نوع شیشه به عنوان یک ماده ی کاربردی برای روی کانتر تولید شده است. لایه های لمینت شده ی شیشه می توانند تا ضخامت 10 سانتی متر با طیف وسیعی از بافت ها برای لایه ی زیرین ساخته شوند. بافت لایه ی زیرین یک اثر بصری زیبا خلق کرده و خراش های سطح را مخفی می کند.
راستی نظرتان درباره ی صفحات کورین انتخابی مدرن برای سطح روی کانتر چیست؟

با مصالح جدید دیگر آشنا شوید:
کفپوش بتنی با جلوه ای متفاوت از بتن!
مصالح به کار رفته در معماری های خلاقانه

چوب مایع، مصالحی نو در صنعت ساختمان و دکوراسیون
استفاده از بتن اسید سابی شده برای طراحی متفاوت

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه