Chidaneh.com placeholder image

طراحی خانه ای که با انرژی خورشیدی کار می کند

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: خانه ای که در اینجا با آن آشنا خواهید شد توسط دانشجویان انستیتو فناوری استیونس در نیوجرسی طراحی شده و Ecohabit نام دارد. عناصر نوآورانه متعددی در آن به کار رفته از جمله٬ سنسورهایی در هر اتاق برای جمع آوری داده های مربوط به میزان نور٬ دما و رطوبت.

خانه ای خورشیدی برای آینده٬

سرویس خواب بالسا

نمای خانه ترکیبی از صفحات چوبی٬ دیوار سیمانی٬ و گیاهان بالا رونده است. ولی این دیوارها به هیچ وجه معمولی نیستند!

وقتی کسی داخل اتاق باشد سیستم مدیریت مرکزی ساختمان عناصر مختلف را برای راحتی او تنظیم می کند و وقتی آن فرد اتاق را ترک می کند٬ سیستم خاموش می شود تا بیشترین بهره وری در مصرف انرژی رقم بخورد. این سیستم همچنین هشدارهایی را درباره کارهای لازم ارائه می کند. مثلا خاموش یا کم کردن ترموستات٬ و …

مطلب پیشنهادی: هزینه قبض هایتان پایین می آید، اگر…

خانه ای خورشیدی برای آینده٬

نکته جالب٬ طراحی این سیستم هوشمند خانگی بر مبنای هواشناسی ۲۰ سال اخیر در کالیفرنیای جنوبی است. بنابراین بر اساس مقاطع مختلف سال٬ رفتار آن نیز تغییر می کند.

۷۸ متر مربع پنل خورشیدی از نوع جدید که روی سقف قرار گرفته٬ درست مثل پنل های قدیمی تر کار می کند ولی در عین حال زیباتر است. به جای داشتن برآمدگی از سطح سقف٬ از دور درست مثل آسفالت استاندارد دیده می شود و نیازی هم به شبکه بندی برای استحکام ندارد.

مطلب پیشنهادی: تکنولوژی در خدمت زندگی ایده آل!

خانه ای خورشیدی برای آینده٬

دیوارهای داخلی از مواد تغییر فاز دهنده ساخته شده اند و در طول روز (که نیاز به خنک کردن خانه دارید) گرما را به خود جذب کرده و در طول شب (که نیاز به گرما دارید) حرارت را آزاد می کنند.

یک سیستم جمع آوری باران٬‌ صد درصد از بارش دریافتی را جمع کرده و در سقف سبز و دیوار سبز ساختمان (که مانع اشعه های مضر و ضمنا باعث زیبایی نما هستند) توزیع می کند.

خانه ای خورشیدی برای آینده٬

 مکانیسم دیگری نیز در این خانه وجود دارد که میعانات سیستم تهویه داخلی را جمع آوری کرده و با تولید افشانه ای مه مانند از آن برای خنک سازی HVAC در بیرون خانه استفاده می کند.

سیستم آب گرم با استفاده از گرمای محیط بیرون٬ حرارت آب را بالا می برد تا بتوانید بدون مصرف گاز٬ یک دوش داغ بگیرید.

خانه ای خورشیدی برای آینده٬

پنل های خورشیدی توان تولید ۱۰ هزار کیلووات ساعت برق در طول یک سال را دارند که تقریبا به مصرف یک خانه کاملا غیربهینه امریکایی نزدیک است.

این خانه توسط ۶۰ دانشجو از رشته های مهندسی٬ طراحی (دیزاین)٬ معماری٬ و علوم کامپیوتری ساخته شده. بعضی از آنها مشغول تحصیل و بقیه فارغ التحصیل بوده اند.

خانه ای خورشیدی برای آینده٬

جولی فارل که استاد و ناظر گروه بوده می گوید فرآیند خلق این خانه باعث به دست آوردن مهارت های مفید و قابل انتقال شده: «امکان تعامل با یکدیگر یکی از بهترین تجربه های یادگیری است. آنها جدیدترین و بهترین دستاورها را می آموزند تا بتوانند وارد انبوه تولیدکننگان ساختمان های سبز شوند.»

این دانشجویان فقط برای بردن اینجا نیستند٬ بلکه آمده اند تا دین خودشان به دانشگاه و منطقه را ادا کنند.

خانه ای خورشیدی برای آینده٬

مطالب بیشتر: طراحی شلف های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی منزل

منبع : architects | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
damine در تاریخ 01 اردیبهشت 1393
بسیار عالیست کاش روزی برسد که درکشورخودمون هم بتونیم ازتعامل دانشگاه وصنعت وکاربردآن دراستفاده بهینه از نرژی بهره مند شویم
Parastoo_S در تاریخ 26 مهر 1393
کاش به جای گران شدن آب و برق و ... تو ی کشورمان از چنین راه حلهایی آسان و کارآمد برای استفاده بهینه از انرژی استفاده میکردند

ثبت دیدگاه