Chidaneh.com placeholder image

7 ایده آسان و دوست داشتنی برای تزیین میز غذا

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: آشپزی را هم می توان به عنوان یک فعالیت روزمره خسته کننده در نظر گرفت، هم می توان به آن به چشم یک تفریح هنری نگاه کرد، انتخاب با خود شما است که آیا می خواهید از زمانی که صرف می کنید لذت ببرید یا نه، اگر جواب مثبت است پس این مطلب می تواند حسابی به شما کمک کند چرا که چیدانه در این مطلب می خواهد به شما نشان دهد چگونه در آشپزخانه تان تفرح کنید و لذت ببرید، چیدانه قبلا هم در مطالبی مانند ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۱) سعی کرده است تا به شما پیشنهادات جذابی برای تزیین میزهای غذا یتان ارائه دهد حالا در این مطلب هم می خواهیم سری جدیدی از این ایده ها را با هم ببینیم. پس با چیدانه همراه باشید.

چوب و هنر

ست کردن رومیزی ها و لوازم دکوری روی آن 

خب ست کردن همیشه و همه جا به کار می آید، چه در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، چه در تزیین میز غذا که آن هم یک نوع طراحی دکوراسیون محسوب می شود، اگر تصمیم دارید از رومیزی ها و رانر هایی با رنگ های جذاب و گیرا استفاده کنید، بهتر است لوازم دکوری روی میز را هم دقیقا هم رنگ آن ها استفاده کنید تا هماهانگی میان اجزای میز لذت خوردن غذا را برای تان بیشتر کند. 

ست کردن میز غذا با دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری 

میز غذای تان می تواند با دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری تان ست شود. حتما از دیدن این جمله تعجب کردید، اما ما می خواهیم ترفند های دکوراسیونی را به شما یاد بدهیم که بتوانید این کار را انجام دهید و آن هم این است که برخی از لوازم و اجزای میز مانند یک سری از بشقاب ها، زیر بشقابی ها و حتی گلدان ها و گل هایی که روی میز می گذارید را می توانید با رنگ غالب فضای داخلی اتاق و یا حتی با رویه ی صندلی های میز غذاخوری تان ست کنید، به همین آسانی. 

بشقاب های رنگی، جذابیت میز غذای شما 

باز هم می خواهیم برویم سراغ شکستن قوانین ننوشته، می خواهیم به شما بگوییم که این دفعه برای تزیین میز غذای تان از دو رنگ بشقاب استفاده کنید و آن ها را یکی در میان بچینید و از جلوه زیبای میز غذای تان لذت ببرید. حتما که نباید همه بشقاب ها یک رنگ باشند، اگر قرار است مهمانی ای با دوستان صمیمی تان برگزار کنید این ترفندهای دکوراسیونی به شما کمک می کند تا لحظه های شاد تری داشته باشید و بیشتر از دورهمی تان لذت ببرید. 

ترکیب رنگی های جذاب برای میز های غذا 

ترکیب های رنگی معجزه گر را فراموش نکنید. آن ها به میز غذای تان روح می بخشند و حس و حال آن را حسابی عوض می کنند. می توانید به مطلب ۷ترکیب رنگ که در دکوراسیون داخلی خوش می درخشند سری بزنید و از آن راهنمایی بخواهید که از چه ترکیب رنگی هایی استفاده کنید. 

بشقاب های سفید معجزه گر 

اگر وقت کمی برای چیدن میز غذایتان داشتید و از قبل هم برای آن برنامه ای نداشتید، کافی است که به بشقاب های سفید و کمی لعاب دار خود اعتماد کنید. رنگ سفید آن ها به تنهایی بار جذابیت میز تان را به دوش می کشند و باعث می شوند تا کسی متوجه نشود که شما برای چیدن میزی به این زیبایی وقت کمی صرف کرده اید، در واقع هیچ کس باورش نمی شود. 

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید

به دستمال سفره ها اعتماد کنید

دستمال سفره های بازیگوش هم می توانند حسابی کمک حال تان باشند، این دستمال سفره ها وقتی سر میز غذا قرار می گیرند توجه همه را به خود جلب می کنند. حتی این دستمال سفره ها می تواند با رومیزی تان هم ست باشد، این بنا بر سلیقه شما است. می توانید به مطلب روش های تا زدن دستمال سفره مراجعه کنید و با انواع روش های آن آشنا شوید. 

استفاده از گیاهان متفاوت بر سر میز غذا 

وجود گیاهان خانگی روی میز غذا، هر جوری که باشد خوش آیند است. آن ها برای تان محیطی با الهام از طبیعت را به وجود می آورند و باعث می شوند تا شما غذای تان را در فضایی سرزنده تر میل کنید. 

شما هم سوالات خودتان را برای تزیین میز غذا با ما در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه در میان بگذارید تا کاربران در این امر به شما کمک کنند و پاسخ گوی شما باشند.

مطالب بیشتر: ساخت ساده و سریع دستمال سفره‌های آب‌رنگی
سفره آرایی و تزئین میز با وسایل قدیمی
۱۰میز شام تحسین برانگیز در دکوراسیون منزل
از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید (۲)
طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه