Chidaneh.com placeholder image

پرطرفدارترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: وقتی صحبت از آشپزخانه ها می شود بی شک اولین موضوعی که به فکر می رسد کابینت ها هستند. کابینت ها با طرح ها و رنگ ها و نقش های مختلف خود به خوبی در فضای امروزی ما می درخشند، با توجه به به این که امروزه اکثر آشپزخانه اپن هستند پس توجه به کابینت ها در دکوراسیون های امروزی بسیار اهمیت دارد. علاوه بر مدل و سبک کابینت ها که باید با فضای داخلی شما هماهنگ باشد رنگ آنها نیز تاثیر بسیار زیادی در جذابیت فضای شما دارد. پس با چیدانه همراه باشید تا با هم چنر نمونه از رنگ های پرطرفدار کابینت ها در فضای داخلی را بررسی کنیم.

سارنگ هوم
کابینت مدرن پروژه الهیه
سارنگ هوم

اسکای اسکرپر

رنگ سفید

مناسب ترین رنگ از نظر ترکیب با سایر رنگ ها سفید می باشد، رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی خود به خوبی با هر سبک رنگی ترکیب می شود. نوع های گلاس آن که به خوبی نور را در فضای داخلی منعکس می کند به راحتی می تواند فضای شما را پر نور تر جلوه دهد. پس اگر فضای کم نوری دارید استفاده از کابینت های سفید های گلاس و براق مناسب ترین گزینه برای شما محسوب می شود.

معماری و دکوراسیون داخلی سفید
بازسازی و دکوراسیون داخلی مسکونی
معماری و دکوراسیون داخلی سفید

رنگ سیاه

از جمله رنگ های مدرن که غالبا به صورت های گلاس و براق و در ترکیب با رنگ های روشن به کار برده می شود. نکته ی مهمی که در استفاده از رنگ سیاه باید توجه داشته باشید رنگ سایر بخش های فضای داخلی شما به خصوص نشیمن و فضای غذا خوری شماست، وقتی رنگ سیاه می تواند در فضای آشپزخانه ی شما بدرخشد که سایر بخش های فضای شما به رنگ روشن باشد تا یک تعادل نسبی در دکوراسیون داخلی شما برقرار شود.

رنگ چوب

از سری رنگ های پر طرفدار برای کابینت ها رنگ چوب یا همان قهوه ای می باشد، این رنگ گرم به خوبی می تواند در فضای داخلی شما بدرخشد و فضای خاصی را برای شما رقم زند. اما نکته ای که باید توجه نمایید موضوع سیر و روشن بودن رنگ این چوب هاست، چوب هایی به رنگ های خیلی تیره فضای شما گرفته می کند و چوب هایی به رنگ های خیلی روشن فضای داخلی را بی روح می کند. پس حد متعادل سیر و روشن به خوبی می تواند در فضای شما بدرخشد. نکته ی مهم تر استفاده از رنگ های مناسب برای ترکیب با رنگ چوب و یا قهوه ای است، برای این منظور اولین گزینه رنگ سبز است که با هر رنگ چوبی به خوبی هماهنگ می شود، پس استفاده از گل و گیاهان خانگی را به منظور حفظ تعادل در فضای خود فراموش نکنید.

شرکت مهر چوب آویژه
پروژه آشپزخانه مدرن سئول
شرکت مهر چوب آویژه

رنگ قرمز

از آن دسته رنگ های مدرنی است که طرفداران خاص خود را دارد. باید توجه داشته باشید که اگر این رنگ را برای فضای داخلی خود استفاده می کنید نیاز مند فضایی نسبتا بزرگ است. چرا که رنگ قرمز در فضاهای کوچک شما فضای شما را گرفته تر می کند به خصوص اگر در ترکیب با رنگ هایی همچون سیاه در فضا بنشیند، نکته ی مهم دیگر این است که اگر شما رنگ قرمز را برای فضای داخلی خود انتخاب می کنید برای روی اپن خود لوازم و وسایل کمتری قرار دهید چرا که رنگ قرمز به اندازه ی کافی فضای شما شلوغ می کند .

Mr.
طراحی آشپزخانه مدرن
Mr.

رنگ سبز

رنگ هایی به طیف سبز به خوبی می تواند برای آشپزخانه های خاص در نظر گرفته شود. برای ترکیب رنگ سبز با سایر رنگ ها رنگ زرد می تواند بهترین گزینه باشد. رنگ سبز برای کابینت ها رنگی است که بیشتر خاص پسندان از آن استفاده می کند و به خوبی می تواند در کنار سایر لوازم و وسایل شما بدرخشد.

رنگ بنفش

رنگ بنفش به خصوص طیف پر رنگ آن حتما باید در ترکیب با رنگ هایی مثل سفید در فضای داخلی شما قرار بگیرد چرا که سبب گرفتگی فضای داخلی شما می شود. وقتی از رنگ بنفش برای فضای داخلی خود استفاده می کنید توجه داشته باشید که المان هایی از این رنگ را در سایر بخش های مرتبط با فضای آشپزخانه به کار ببرید این عمل به خوبی به هماهنگ شدن و یک پارچه شدن فضای داخلی شما کمک می کند.

گروه معماران مدام
دکوراسیون آشپزخانه اقامت گاه دوغوز
گروه معماران مدام

رنگ طوسی

یک رنگ خنثی دیگر که به خوبی می تواند در فضای داخلی شما خوش بشیند رنگ طوسی است، اما این رنگ حتما باید به صورت ترکیبی در فضای آشپزخانه قرار بگیرد. از جمله رنگ های خوش ترکیب با طیف رنگی طوسی می تواند نارنجی، زرد و بنفش کم رنگ باشد که با توجه به سایر وسایل و لوازم می توانید بهترین آن را برای فضای داخلی خود استفاده نمایید.

صنایع چوب طهرانی
کابینت آشپزخانه
صنایع چوب طهرانی

رنگ نارنجی

این رنگ نیز همانند قرمز طرفداران خاص خود را دارد. رنگ نارنجی به دلیل خاصیت انرژی بخشی که دارد برای فضای عملکردی همچون آشپزخانه مناسب ترین گزینه است. اما توجه داشته باشید که این رنگ نیز همانند قرمز فضای شما را شلوغ می کند پس سعی کنید فضای آشپزخانه ی شما حالت نمایشگاهی خود را حفظ نماید.

رنگ آبی

طیف رنگی آبی و یا آبی خاص برای کابینت هایی به سبک کلاسیک می تواند رنگ زیبایی باشد. اما توجه داشته باشید که آبی که تناژ رنگی طوسی را در ترکیب خود دارد برای فضای عملکردی آشپزخانه نسبت به سایر آبی ها مناسب تر است، رنگ های آبی کم رنگ و طیف های فانتزی تر آن مناسب برای اتاق خواب است، اما هیچ قانونی شما را در استفاده از آن ها منع نمی کند.

رنگ زرد

این رنگ از آن دسته رنگ هایی است که کمتر کسی به سراغشان می رود، اما اگر زرد خوش رنگی را برای فضای آشپزخانه ی خود استفاده نمایید قطعا توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد. رنگ زرد هم در فضای آشپزخانه های کم نور می تواند به خوبی روشنایی ایجاد کند اما نسبت به رنگ سفید گرمای بیشتری به فضای آشپزخانه ی شما می بخشد به خصوص اگر با رنگ هایی مثل قهوه ای در فضا ترکیب شوند گرمای بیشتری را به فضای شما می بخشند.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد این شرکت های فعال در زمینه طراحی و ساخت کابینت و آشنایی با نمونه کارهایشان می توانید به اهالی فن در وب سایت جامع دکوراسیون و معماری داخلی چیدانه مراجعه نمایید.

مطالب بیشتر در زمینه ی کابینت های آشپزخانه را بخوانید:
بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟
کابینت آشپزخانه ، در انتخاب رنگ دقت کنید!
انواع بازشوها و جک های درب کابینت آشپزخانه
۹ سبک طراحی کابینت در دکوراسیون آشپزخانه
کابینت آشپزخانه، زیبایی قلب دکوراسیون منزل
۸ دیوار بین کابینت خلاقانه در دکوراسیون آشپزخانه
۱۰ مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه