با باغچه و گلخانه خانگی طراوت بهار را به آپارتمان خود بیاورید!

با باغچه و گلخانه خانگی طراوت بهار را به آپارتمان خود بیاورید!

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما به خوبی می دانیم نماینده بهار در دکوراسیون داخلی خانه، گلدان های کوچک و بزرگی هستند که در گوشه گوشه خانه جای گرفته اند. این گلدان ها و باغچه و گلخانه خانگی، علاوه‌بر زیبایی ظاهری که به دکوراسیون داخلی خانه می‌بخشند، باعث تلطیف فضا و تصفیه هوای خانه هم می شوند. اما راه های مختلفی برای آوردن این نماینده های خوش چهره به دکوراسیون داخلی وجود دارد و تنها محدود به استفاده از گلدان ها نمی شود. اگر شما هم می خواهید بدانید که این راه حل ها چه هستند، با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

گلخانه خانگی

چوب و هنر

1. استفاده از باغچه و گلخانه خانگی در دکوراسیون داخلی منزل

گلخانه‌های خانگی زیبا را به دکوراسیون منزل بیاورید و از بودنشان در خانه احساس رضایت و آرامش کنید، این گلخانه‌ها می‌توانند از نوع یک‌طرفه باشند که به راحتی در فضاهای کوچک هم جا شوند. البته این گلخانه انواع و اقسام مختلفی دارد که شما می توانید با مراجعه به اهالی فن متخصص در زمینه گیاهان خانگی، گلخانه های خانگی و باغبانی با آن ها آشنا شوید.

گلخانه خانگی خانه سبز
گلخانه شش ضلعی آلاچیقی هگزا خانه سبز
گلخانه خانگی خانه سبز

آلاچیق گلخانه ای

2. آلاچیق‌های گلخانه‌ای

این گلخانه ها می توانند کاربری های دیگری مانند آلاچیق و یا فضای نشستن در محوطه بیرونی خانه را هم داشته باشند. با این کار شما با یک تیر دو نشان را می زنید. هم می توانید خانه ای سبز و با طراوت با باغچه و گلخانه خانگی کوچک داشته باشید، هم می توانید جایی سرپوشیده برای مهمانی های عصرگاهی در حیاط و محوطه بیرونی خانه داشته باشید.

تراریوم ویواریا
تراریوم استخر شهرک غرب
تراریوم ویواریا

3. تراریوم‌ها، گلخانه‌هایی در مقیاس کوچک‌تر برای دکوراسیون منزل

تراریوم ها؛ گلخانه های خانگی زنده ای هستند که هم می توانند در مقیاس بزرگ اجرا شوند و هم در مقیاس کوچک. آن هایی که مقیاس کوچک و به اصطلاح رومیزی دارند می توانند روی میز و یا هر جای دیگری که شما بخواهید قرار بگیرند. البته می توانید آن ها را از بیرون خریداری کنید و هم می توانید یکی از آن ها را خودتان بسازید. عکس بالا یک تراریوم در مقیاس بزرگ را به شما نشان می دهد که توسط اهالی فن چیدانه طراحی و اجرا شده است.

گلدان‌های کوچک و مینیمال برای دکوراسیون داخلی خانه

4. گلدان‌های کوچک و مینیمال برای دکوراسیون داخلی خانه

اگر به سبک مینیمال علاقه دارید، می توانید در گوشه و کنار خانه تان از گلدان هایی با ابعاد و اندازه های کوچک استفاده کنید. این روزها به هر جا که سر بزنید می توانید گلدان های زیبا و رنگارنگ کاکتوس ها را ببینید و آن ها را تهیه کنید و در هر قسمت از دکوراسیون داخلی خانه تان که خواستید از آن ها استفاده کنید. روی کتابخانه ها، روی میز های بغل مبلی، حتی این گلدان های مینیمال و کوچک می توانند برای تزیین اپن یا همان کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از دیوار سبز در دکوراسیون داخلی منزل

5. استفاده از دیوار سبز در دکوراسیون داخلی باغچه و گلخانه

این روزها دیوارهای سبز را در بیشتر خانه های مدرن می توانیم ببینیم. این دیوارها عناصر کاربردی هستند که می توانند حسابی هم به جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه کمک کنند، هم به سلامتی هوای خانه کمک می کنند.

مطلب پیشنهادی: 10 ایده فوق‌العاده برای چیدمان سبز با گیاهان خانگی

امیر صادقی
عکاسی از تراس منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

دیوارهای سبز در فضای بیرونی خانه

6. دیوارهای سبز در فضای بیرونی خانه

دیوارهای سبز فقط مختص دکوراسیون داخلی خانه نیستند و می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون فضاهای بیرونی خانه مانند بالکن های نیز بهره برد. عکس‌های بالا یکی از زیباترین نمونه های دیوارهای سبز را به شما نشان می دهد که در تراس خانه اجرا شده است.

امیر صادقی
عکاسی از آشپزخانه منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

7. باغچه‌هایی در دل دکوراسیون داخلی خانه

گیاهان باغچه و گلخانه خانگی می توانند کاملا با دکوراسیون داخلی خانه تان یکی شوند. در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان المان هایی را تعبیه کنید که کاملا عملکرد گلدان ها را داشته باشند اما کاملا با دکوراسیون داخلی خانه‌تان هماهنگ باشند. مثل همین خانه ای که در عکس بالا می بینید. گلدان کاملا در دل دکوراسیون داخلی آشپزخانه جای گرفته است و علاوه بر زیبایی که به آن بخشیده کاملا با کابینت های آشپزخانه ست است.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
معماری داخلی پروژه دندانپزشکی ظفر
رضا نجفیان / رنا دیزاین

ترکیب گیاهان با طراحی داخلی خانه

8. ترکیب گیاهان با طراحی داخلی خانه

عکس بالا یکی از پروژه های اجرا شده را به شما نشان می دهد. در طراحی داخلی این پروژه می توانید ببینید که چگونه باغچه ها تبدیل به اجزایی جدا نشدنی از دکوراسیون داخلی شده اند.

گلخانه کوچک دکوراسیون داخلی

دیوار سبز دکوراسیون داخلی منزل

در پایان

ما دوست داریم بدانیم شما چگونه گل و گیاهان را به خانه خود می آورید. عکس ایده های دوست داشتنی تان را با مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید تا بتوانیم در مطالب بعدی از آن ها استفاده کنیم.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه