Chidaneh.com placeholder image

با این ایده های دکوراسیون در سال نو شادتر باشید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: در سال جدید با عزم و اراده ی راسخ برای به پایان رساندن کارهای عقب افتاده، یادگیری مهارت های جدید و افزودن شور و نشاط بیشتر به فضای زندگی تان، شادی و رضایت خود را در خانه افزایش دهید. بدون شک با خانه تکانی و نظم دهی به ریخت و پاش های خانه می توانید تا حدودی به رضایت و آرامش برسید، اما این تنها راه رقم زدن یک شروع تازه برای منزل تان در سال جدید نیست. بیایید با چیدانه 10 ایده ی طراحی داخلی را ببینیم که می توانند الهام بخش ما برای داشتن خانه ای با نشاط تر در سال جدید باشند. با ما همراه باشید…

قالیشویی ادیب

1. از قلب خود پیروی کنید، نه مدهای روز!

پیگیری مدهای رایج در دنیای طراحی بسیار سرگرم کننده و جذاب است اما وقتی نوبت به خانه ی شما می رسد، به خاطر داشته باشید شما هستید که مد را تعیین می کنید. مثلا فقط به دلیل اینکه سبز زمردی به عنوان رنگ سال آینده پیش بینی شده، به آن معنا نیست که شما باید از رنگ های خنثی و ملایم مورد علاقه ی خود اجتناب کنید. سال جدید را فرصتی برای «خودتان» بودن بدانید!

2. دانش طراحی خود را گسترش دهید!

اگر طراحی دکوراسیون منزل شما چنگی به دل تان نمی زند و با آن خوشحال نیستید، به راحتی می توانید خودتان دست به کار شوید و از راه های مختلف درباره ی این زمینه اطلاعات جمع آوری کرده و در خانه ی خود به کار گیرید. کارگاه های آموزشی دکوراسیون، مجله های دکوراسیون که اکنون در ایران مجله منزل برای دادن ایده های دکوراسیونی یکی از بهترین گزینه ها است و دیدن تصاویر و خواندن مطالب دکوراسیونی در سایت هایی مثل چیدانه، می توانند دید شما را تا حد زیادی گسترش دهند و کمک کنند خانه تان را به سلیقه ی خود اما با رعایت اصول طراحی، دکور کنید.

3. کاربری هر فضا و اتاق را مشخص و تعریف کنید!

اگر می خواهید در سال جدید با بی نظمی و شلوغی در منزل تان مبارزه کنید، این روش بدین منظور بسیار مفید و نتیجه بخش است. اتاق به اتاق را بررسی کنید و به این بیندیشید که هر بخش منزل تان دقیقا چه کاربردی دارد – برای مثال تماشای تلویزیون یا مطالعه در یک گوشه ی خلوت و دنج. مبلمان و وسایل هر فضا را متناسب با کاربرد آن انتخاب کنید و چیزهای اضافی و نامربوط را حذف کنید.

4. یک تابلو اعلانات بسازید!

قیچی، نوار چسب و مجله های انباشته شده در کمد را بیرون بیاورید، خود را مهمان یک چای داغ خوش طعم کنید و عصر دل انگیز تان را به این کار نشاط بخش اختصاص دهید. دنیای آنلاین بسیار شگفت انگیز است، اما گاهی فعالیت های فیزیکی مثل برش و نصب تصاویر می تواند باعث جرقه زدن ایده هایی شود که هنگام خیره شدن به مانیتور خود را رو نمی کنند.

5. چهره ای جدید به درب ورودی منزل تان بدهید!

آخرین باری که به درب ورودی منزل تان توجه کردید چه زمانی بود؟ درب ورودی اولین عامل تأثیرگذار در هنگام ورود به خانه است. آیا شکل آن مناسب است؟ امکان تعویض ابزارهای آن مانند دستگیره وجود دارد؟ می شود رنگ جدید به آن زد؟ عنصری جدید مانند گل و گیاهان گلدانی تازه به اطراف آن اضافه کنید تا ورودی جذابی داشته باشید یا کوبه ای جذاب برای درب یا شماره های مدرن برای پلاک تان انتخاب کنید.

6. حمام و سرویس بهداشتی تان را تر و تازه کنید!

جذابیت تغییر دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به این است که تنها تغییری کوچک، اثری بزرگ ایجاد می کند. برای مایع دستشویی و لوسیون تان اندکی بیشتر هزینه کنید و محفظه های زیبا بخرید و درون یک سینی روی سینک روشویی قرار دهید. شکوفه های تازه را بچینید و درون یک کاسه یا فنجان آب شناور کنید، آینه و روشویی را کاملا تمیز کنید و برق بیندازید و حوله های دست تان را نو کنید.

7. چیزی برای خودتان و خاص خودتان داشته باشید!

چه در خانه ی خود زندگی می کنید یا خانه ی اجاره ای، داشتن چیزی که فقط خاص خودتان است فضا را متعلق به شما می کند. امروزه برای عناصر شخصی گزینه های خلاقانه ی بیشماری وجود دارد:

  • جمله ای از خودتان یا درباره ی خودتان روی دیوار خوشنویسی کنید.
  • تصویر خودتان یا شخص موردعلاقه تان را بزرگ کنید.
  • نام خودتان را روی روبالشی ها یا حوله دست تان نقاشی کنید.

8. یک مهارت جدید یاد بگیرید!

اگر همیشه دوست داشته اید یک فن کوچک یاد بگیرید و هنوز این فرصت پیش نیامده، سال جدید فرصت خوبی است تا آن را امتحان کنید. حوزه ای را که دوست دارید مشخص کنید و به دنبال آموزش های آنلاین بگردید (مثلا درباره ی روکش کردن نشیمن صندلی)، کتاب تهیه کنید یا در کارگاه های آموزشی کوچک شرکت کنید.

9. میز غذا را در هر وعده ی غذایی بچینید!

این کار یکی از عادت های کوچکی است که تفاوت بزرگی در زندگی روزانه ی شما ایجاد می کند. چیدمان حتما نباید چیزی باشکوه و فانتزی باشد، اما شیشه ها، بشقاب ها و ظروف نقره در کنار دستمال سفره های پارچه ای و دکوری هایی از جله گلدان گل های تازه جذابیت میز شما را دوچندان می کنند.

10. کمتر اما با کیفیت بهتر بخرید!

ما می دانیم همیشه ممکن نیست آنچه دلمان می خواهد خریداری کنیم، اما حداقل می توانیم پول مان را برای مبلمانی که در عرض یک سال خراب می شود هدر ندهیم یا تحت فشار، چیزی را نخریم که بعد پشیمان شویم. اگر قطعه ای می خواهید که اکنون پول آن را ندارید، تصویرش را در جایی که می خواهید آن را قرار دهید نصب کنید تا جلوی چشم تان باشد و به شما یادآوری کند که پول تان را برای آن پس انداز کنید.

اکنون شما به ما بگویید برای اینکه خانه ای شاداب تر و سرزنده تر در سال جدید داشته باشید، چه کارهایی در دکوراسیون منزل تان انجام داده اید؟ ایده های خلاقانه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:
می خواهید دکوراسیون منزل تان چه حسی داشته باشد؟
۱۰ ترفند دکوراسیون برای خانه بدون استرس!

سال نو را با این ۱۰ تغییر کوچک در دکوراسیون آغاز کنید!
۲۰ تغییر طلایی که قبل از خانه تکانی باید انجام دهید

ترفند های دکوراسیون ارزان ، پولدارها نخوانند!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه