Chidaneh.com placeholder image

13 ترفند ساده که سقف کوتاه منزل را بلندتر نشان می دهد!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: در خانه ها، سقف های بلند حس عظمت و ابهت به فضا می دهند و از ایجاد حس خفقان و تنگی فضا جلوگیری می کنند. اما در آپارتمان های کوچک امروزی گاهی حتی از ارتفاع معمولی و استاندارد نیز محروم هستیم و مثل همیشه ترفندهای طراحی داخلی در این زمینه نیز می توانند به کمک ما آیند. شما به راحتی و با راهکارهایی بسیار ساده می توانید چشم را فریب داده و ارتفاع سقف را بلندتر نشان دهید. به همین منظور همان طور که قبلا ۱۱ ترفند در دکوراسیون داخلی که سقف را بلندتر جلوه می دهد به شما معرفی کردیم، این بار نیز چیدانه 13 ترفند به شما پیشنهاد می دهد که در طراحی دکوراسیون فضای با سقف کوتاه بسیار تأثیر گذار هستند. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

1. کتابخانه و قفسه های کتاب

با استفاده از کتابخانه های بلند و باریک که به سقف می رسند، چشم شما به سمت بالا کشیده می شود و توهم ارتفاع به وجود می آید.

2. کابینت های آشپزخانه

بهترین راه برای بلندتر نشان دادن ارتفاع سقف آشپزخانه، رساندن کابینت ها تا سقف است. مهم نیست که در حالت معمولی دسترسی تان به طبقات بالایی محدود می شود، در این مورد تأثیر بصری مهم تر است.

3. درب ها و درگاه ها

یکی از مؤثرترین راه ها برای برای باز تر و بلندتر نشان دادن فضا، استفاده از درب های تمام قد و درگاه های بلندتر است. درگاه های کوتاه به شما احساس ناراحتی و تنگی فضا را می دهند.

4. پرده ها

پرده ها را دقیقا از زیر سقف آویزان کنید تا به ایجاد توهم ارتفاع کمک کند و با موج دار کردن پرده، به دلیل ایجاد خطوط عمودی می توانید تأکید بیشتری به ارتفاع کنید.

5. شومینه

استفاده از شومینه برای تأکید بر ارتفاع نیز روشی مناسب برای ایجاد یک نقطه ی کانونی است. با رساندن دیواره ی شومینه به سقف، نقطه ای تأکیدی به وجود می آید که چشم را به بالا می کشد.

6. رنگ آمیزی

با رنگ کردن دیوار ها، قرنیزآلات و سقف ها به یک رنگ، مرزی که دیوارها تمام می شود و جایی که سقف آغاز می شود، محو می گردد. اگر رنگ دیوار تان برای سقف زیادی تیره است، رنگ دیوار را با 50 درصد رنگ سفید، کم رنگ کنید و برای سقف به کار ببرید.

7. آینه ها

از آینه های تمام قد در هر جایی که می خواهید توهم ارتفاع ایجاد نمایید، استفاده کنید. آینه ها تبحر زیادی در متفاوت نشان دادن واقعیت ها دارند.

8. چراغ های دیواری عمودی

نه تنها عمودی بودن این روشنایی های دیواری، دیوار را بلندتر نشان می دهند، بلکه نوری که از آن ها به بالا و پایین می تابد، با فریفتن چشم، توهم ارتفاع ایجاد می کند.

9. لوستر ها

در هنگام انتخاب لوستر برای سقف های کوتاه، نمونه ای انتخاب کنید که متراکم و شلوغ نباشد. در فضای غذاخوری این لوسترها بهتر است حداقل 90 سانتی متر از میز غذاخوری فاصله داشته باشند تا فضای بین آن و میز، ارتفاع را بلندتر نشان دهد.

10. مبلمان کوتاه

با انتخاب مبلمان کوتاه، سقف بلندتر نشان داده می شود. در ضمن باید به اندازه ی مبلمان در فضاهای با سقف کوتاه دقت کنید. پشتی های کوتاه بر روی صندلی و نشیمن گاه های کوتاه، هم زیبا و جذاب هستند و هم ارتفاع را بلندتر نشان می دهند.

11. تیرهای سر درب

تیرهای بالای درب ها و پنجره ها، حس بلندی ارتفاع می دهند و باعث عبور نور بیشتری می شوند که در نتیجه فضا بزرگ تر نشان داده می شود.

12. دیوار های تأکیدی

دیوار تأکیدی خود را به صورت عمودی طراحی کنید. از انجام کارهای جسورانه در فضایی با سقف کوتاه نهراسید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بر سقف کوتاه فضا تأکید نکنید.

13. نظم دهی و جلوگیری از شلوغی فضا

از ریخت و پاش و شلوغ کردن فضاهایی که سقف کوتاه دارند، پرهیز کنید. هر شیء اضافی در فضا، آن را بسته تر و تنگ تر نشان می دهد. از روش های نظم دهی نوین استفاده کرده و فضا را تمیز و منظم نگه دارید.

سقف کوتاه در دکوراسیون داخلی منزل شما نیز برای تان تبدیل به یک معضل شده است؟ این ایده ها را امتحان کنید و برای استفاده از ایده ها و راه حل های یشتر سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح نمایید.

ایده های کاربردی برای فضاهای کوچک:
۸ راه حل کمبود جای مهمان ها در خانه های کوچک!
جادوی مبل تخت خواب شو در خانه های کوچک

۱۰ ایده هوشمندانه طراحی دکوراسیون اتاق خواب های کوچک
۸ ایده برای کتابخانه در آپارتمان های کوچک

۵ راه حل ساده برای اینکه خانه کوچک تان بزرگتر جلوه کند

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه