Chidaneh.com placeholder image

بهترین محل میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل کجاست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

غذاخوری: انتخاب محل مناسب برای میز غذا خوری در فضاهای کوچک آپارتمان های امروزی دغدغه ی بسیاری از ماست. در فضاهای بزرگ می توان به راحتی اتاق جداگانه ای را برای میز غذا خوری در نظر گرفت اما این که چکونه محل مناسبی را برای میز غذاخوری در فضای کوچک خانه های امروزی در نظر بگیریم موضوعی است که امروز در چیدانه به بررسی آن می پردازیم با ما همراه باشید.

شرکت معماری دکوکو
رنگ در دکوراسیون غذاخوری مدرن
شرکت معماری دکوکو

سرویس خواب بالسا

پیش از هر نکته ای آنچه حائز اهمیت است انتخاب ابعاد مناسب میز غذاخوری است، حتی اگر فضای بزرگی داشته باشید اما ابعاد میز غذاخوری شما مناسب آن نباشد نمی توانید با آسایش از آن استفاده کنید. پس توجه داشته باشید که انتخاب فرم و ابعاد مناسب نکته ای است که باید پیش از هرچیز به آن توجه کنید. مطالعه ی مطلب اندازه‌های کلیدی برای یک غذاخوری دلچسب در این باره به شما کمک خواهد. 

آسمانه
دکوراسیون فضای غذاخوری
آسمانه

اولین نکته در انتخاب محل مناسب میز غذاخوری عدم قرار گیری در محل های پر رفت و آمد است، چرا که مسیرهای پر رفت و آمد بدون شک مشکلات فراوانی را برای شما در هنگام چیدمان و سرو غذا ایجاد خواهد کرد.

مانی فرم
دکوراسیون داخلی غذاخوری به سبک مدرن
مانی فرم

نکته ی دوم قرار گیری میز غذاخوری در نزدیکی آشپزخانه است. بهترین مکان برای قرار گرفتن میز غذاخوری در نزدیکی آشپزخانه است چرا که میز غذاخوری به لحاظ عملکرد بسیار با آشپزخانه مرتبط است پس نیازمند نزدیکی به این محل است.

شرکت معماری دکوکو
فضای غذا خوری پروژه سعادت آباد
شرکت معماری دکوکو

در انتخاب محل میز غذاخوری می توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. اگر فضای شما به نسبت کوچک و میز غذاخوری شما بزرگ است بهتر است که در صورت امکان میز را به دیوار بچسبانید و از فضای اطراف آن بیشتر استفاده نماید.

دفتر معماری اکسپوز
پروژه آپارتمان الهیه
دفتر معماری اکسپوز

نکته ی دیگر که در قرارگیری میزغذاخوری در فضاهای کوچک باید در نظر بگیرید، قرار گیری در فضاهای خلوت تر است. اگر فضای شما نسبتا کوچک پس اطراف میز غذا خوری خود را خالی نگه دارید. حضور ویترین ها و کنسول ها می تواند عملکرد صحیح میز غذاخوری را مختل نماید.

دکوراسیون تاش
دکوراسیون فضای غذاخوری
دکوراسیون تاش

گاهی میز غذا خوری شما می تواند فضای برجسته ی خانه ی شما باشد،به استفاده از کف کاذب در دکوراسیون منزلتان فکر کرده اید؟ قرارگیری در یک اختلاف سطح به خوبی می تواند فضای خاصی را برای صرف یک غذا دوستانه و دلچسب برای شما بسازد، حتی می توانید این اختلاف سطح را خودتان بسازید.

سهراب رفعت
دکوراسیون داخلی ویلای مدرن کردان
سهراب رفعت

نکته ی آخر عدم قرار گیری میز غذاخوری در نزدیکی فضای تلویزیون است، حضور تلویزیون سبب عدم تمرکز در زمان صرف غذا می شود، با دور کردن این فضا از فضای تلویزیون به خوبی می توانید لحظات صرف غذا را منحصر به فرد کنید.

اگر به دنبال میز و صندلی مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، پیشنهاد می کنم قبل از رفتن به فروشگاه ها و تحمل شلوغی های مسیر، ابتدا سری به بخش مبلمان خانگی و بخش صندلی و میز غذاخوری بزنید و نمونه های متنوع را ببینید.

مطالب بیشتر:
کدام سبک میز ناهارخوری به دکوراسیون شما می آید؟
اصول چیدمان یک میز ناهارخوری شیک در مهمانی!
۷ ایده آسان و دوست داشتنی برای تزیین میز غذا
آنچه باید قبل از خرید صندلی اپن آشپزخانه بدانید!
صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید!
اندازه‌های کلیدی برای یک غذاخوری دلچسب
راهنمای خرید صندلی غذاخوری

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه