12 پیشنهاد هیجان انگیز برای سیزده بدر تهرانی ها

12 پیشنهاد هیجان انگیز برای سیزده بدر تهرانی ها

به قلم: تحریریه چیدانه

سیزده بدر از راه رسید و همه آماده‌ی رفتن به دل طبیعت و داشتن یک روز هیجان انگیز هستند. با چیدانه همراه باشید تا بهترین مکان‌های تهران را برای داشتن یک پیک نیک جذاب به شما معرفی کنیم…

سرویس خواب بالسا

مناطق خارج از تهران

در بخش اول مطلب به شما گردشگاه‌های خارج از تهران را معرفی می کنیم، شاید دل‌تان خواست تا از آخرین روز تعطیلات به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این گردشگاه‌ها به نسبت گردشگاه‌های داخل شهر خلوت‌تر هستند و شما با آرامش خاطر بیشتری می‌توانید روز طبیعت را سپری کنید. البته این را هم بگویم در مورد وضعیت جاده‌ها اصلا اظهار نظر نمی‌کنم، فکر کردن به مسائل ترافیکی و سبک و سنگین کردن رفتن و نرفتن به این مکان‌ها را به عهده خودتان می گذارم.

دشت مشا

آدرس: دماوند، در مجاورت جاده هراز

دشت مشا در ۶کیلومتری شمال‌غربی شهر دماوند، در کناره جادهء هراز قرار دارد. همچنین بقعه امامزاده هاشم در ضلع شمال غربی جاده هراز مشرف به دشت مشا است. از جاذبه های این محل پیست اسکی آبعلی در نزدیکی آن و آب و هوای بی نظیر و توریستی آن است که می تواند برای شما یک روز خاطره انگیز را بسازد.

 

چشمه سیاه سنگ

آدرس: روستای مشا

اگر برای سیزده بدر به روستا و منطقه مشا رفید حتما از چشمه سیاه سنگ هم دیدن کنید، این منطقه مملو از گیاهان صنعتی و دارویی و گیاهانی همچون علف هفت بند، زرشک، نسترن، شنگ، قیاق، شقایق، علف قناری، علف پشمکی، یولاف، بومادران، گل گاوزبان و گل بنفشه می‌باشد که منظره بی بدیلی رو پیش چشم شما قرار می دهد.

 

آبشار جنگلک

آدرس: 7 کیلومتری شرق شهرستان دماوند

این آبشار در ۷ کیلومتری شرق شهرستان دماوند و محله روح افزا در دره گروبار قرار دارد. وجود درختان بید و رودخانه ای پرآب، آب و هوای مطبوع و دلپذیری را به این منطقه زیبا داده است. دسترسی به آبشار از طریق شرق شهرستان دماوند و تنگ گروبار امکان پذیر است. در دره گروبار درختان کهنسال ارس و گردو با قدمت چندین صدساله وجود دارد که قطر هر کدام از آنها به ۱۴ متر می رس. در این منطقه قدیمی سنگ آسیاب و قبرهای متعدد و بازار وجود داشته و در قدیم محل داد و ستد اهالی بوده که از نظر میراث فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. این دره در غرب دریاچه تار واقع است و ادامه این دره به دریاچه تار منتهی می گردد. توجه داشته باشید در این دره دره های فرعی زیادی وجود دارد که عموما جهتی شمالی دارند. آبشار جنگلک در دره اصلی به سمت دریاچه تار در دیواره شمالی دره گروبار واقع است.

 

دامنه کوه دماوند (پارک ملی لار)

آدرس: منطقه دماوند در جاده هراز 

از جاده هراز به سمت شمال که حرکت کنین، پس از گذشتن از آبعلی داخل ورودی پلور می شوید و از بلوار شقایق به سمت سد دشت لار مسیر خود را ادامه می دهید در جاده بسیار خلوت دشت لار می توانید در سمت راست خود قله زیبای دماوند را مشاهده کنید که گازهای گوگردی از قله آن متصاعد می شود. همچنین با خاموش کردن ماشین در کنار جاده صدای پرندگان آوازه خوان و زنبور های عسلی را خواهید شنید که از گل های شقایق دشت لار تغذیه می کنند.

 

آبشار تیزآب

آدرس: ۵۳ کیلومتری تهران، در کنار جاده آبعلی

در فاصله ۵ کیلومتری از شمال دماوند بعد از روستای دشتمزار منطقه ای زیبا روح هر بیننده ای رو مینوازد. این جا تنگه ای ۱.۵ کیلومتری بنام تیزآب است که طبیعتی کاملا بکر دارد.. وجود درختان بید و رودخانه ای پر آب، آب و هوای مطبوع و دلپذیری رو به این منطقه زیبا داده است. آبشار تیزآب در دماوند یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. ارتفاع آبشار در حدود ۱۰ متر و در ارتفاع ۲۴۳۰ متری از سطح دریا در بین تنگه ای تنگ با کوه های مرتفع قرار گرفته است. یخ زدن آبشار در زمستان مناظر زیبایی در این منطقه ایجاد می کند و دسترسی به آبشار از طریق شمال شهرستان دماوند و تنگه تیزآب امکان پذیر است. در پای آبشار حوضچه کوچک آبی به عمق ۱ متر ایجاد شده که برای درمان امراض پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

مناطق تفریحی داخل تهران

خب حالا می خواهیم به سراغ تفرجگاه های داخل شهری برویم و مکان هایی را برای افرادی که قصد ندارند از تهران خارج شوند ارائه دهیم. اگر قرار است به پارک های جنگلی و تفرجگاه های داخل شهری بروید باید خیلی زود از خانه خارج شوید وگرنه ممکن است با ترافیک و شلوغی پارک ها مواجه شوید.

 

پارک جنگلی لویزان

آدرس: شمال شرق تهران، اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال

پارک جنگلی لویزان که بیشتر افراد اون رو به اسن جنگل لویزان می شناسند، مکان مناسبی برای تفریحات گروهی محسوب می شود. این پارک امکانات رفاهی به روز شده ای دارد که می تواند به شما کمک کند تا یک گردش خوب را تجربه کنید. کافی شاپ، رستوران، زمین بازی و باغ پرندگان از جمله امکاناتی است که در این پارک وجود دارد و شما می توانید از ان استفاده کنید.

پارک جنگلی شیان

آدرس: شمال شرقی پارک لویزان 

این پارک هم در مجاورت پارک جنگلی لویزان قرار دارد و امکاناتی نظیر همان پارک را داراست، اما فضای سبز این پارک بکرتر و محوطه پارک نیز به نسبت پارک جنگلی لویزان خلوت تر است که همین مساله باعث می شود تا این پارک تبدیل به یکی از گزینه های خوب برای گذران سیزده به در شود.

 

پارک چیتگر

آدرس: اتوبان تهران-کرج

پارک جنگلی چیتگر سال‌هاست که میزبان اهالی غرب تهران و افرادی است که برای استراحت و ورزش این محل را انتخاب می‌کنند. این محوطه سرسبز و جنگلی امکانات خوبی هم دارد از قبیل پست اسکیت و دوچرخه‌سواری ویژه خانم‌ها و آقایان به صورت مجزا، زمین بازی کودکان، آلاچیق، محل نصب چادر و غیره. این پارک جنگلی تازگی‌ها با یک دریاچه مصنوعی و محوطه بازی‌های آبی را هم به امکانات دیگر خودش اضافه کرده است. این پارک پیشنهاد بسیار خوبی برای روزهای تعطیل و مناسبت هایی مانند خانواده‌ها و دوستانی است که می خواهند ساعتی در فضای باز استراحت کنند و اگر دوست داشته باشند غذای خود را در طبیعت و روی آتش تهیه کنند.

پارک پردیسان

آدرس: بزرگراه شیخ فضل الله نوری، امتداد اتوبان همت

پردیسان یکی از بوستان های بزرگ و مشهور شهر تهران است. از امکانات این بوستان می توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد. ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار داردبه علت وجود چندین بزرگراه در اطراف پارک جنگلی پردیسان، استقبال زیادی برای استفاده از این پارک پدید آمده و بیشتر روزهای هفته و به ویژه روزهای تعطیل مردم برای استفاده از این پارک رهسپار شمال غرب تهران می شوند.

بام تهران

یکی دیگر از مناطقی که روز سیزده بدر تهرانی‌ها می‌توانند بروند، بام تهران است. در بام تهران، شهر تهران زیرپای شماست. در بام تهران امکانات تفریحی و گردشگری وجود دارد که می‌تواند روز خوبی برای خانواده‌ها بسازد.

آدرس: بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله کابین توچال

 

بوستان های محلی

پارک ها و بوستان های محلی هم یکی دیگر از مکان هایی است که برای روز سیزده بدر می توانید روی آن ها حساب کنید، پارک هایی نظیر بوستان باغ ایرانی که هم آلاچیق و هم فضاهایی برای نشستن دارد می تواند پذیرای شما برای روز سیزده بدر باشد. بوستان‌های آب و آتش، جوانمردان، جمشیدیه و … از جمله پارک‌هایی هستند که تهرانی‌ها می‌توانند سیزده بدر به آنجا بروند.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: بوستان باغ ایرانی جایی برای رهایی از شلوغی های شهر

کلام آخر:

تهران یکی از شهرهای بزرگی است که مناطق گردشگری زیادی دارد. اگر اهل تهران هستید روز سیزده بدر می‌توانید به یکی از این مناطق بروید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه