Chidaneh.com placeholder image

درخشش فرش های فانتزی در دکوراسیون مدرن

به قلم: تحریریه چیدانه

فرش و قالیچه: در این که فرش ها زیبایی های منحصر به فردی را مهمان دکوراسیون داخلی خانه هایمان می کنند، شکی نیست، اما باید این را هم بدانیم که هر کدام از فرش ها هم زیبایی خاص خودشان را دارند، نمی توان گفت که فرش هایی با نقش لچک ترنج زیباتر از فرش هایی با نقش خشتی هستند، یا این که گلیم ها و جاجیم ها بر این نوع فرش ها برتری دارند، این نکته حتی در مقایسه بین فرش های ایرانی و فرش های مدرن و فانتزی هم صدق می کند. از آن جایی که قبلا در چیدانه زیاد راجع به فرش هی ایرانی و گلیم ها و جاجیم ها صحبت کرده ایم، این بار می خواهیم به سراغ فرش های مدرن و فانتزی برویم و ببینیم وجود آن ها در دکوراسیون داخلی خانه ها چه حس و حالی به آن می بخشد، پس تا انتهای مطلب با چیدانه همراه شوید. 

[[nid:20312]]

سرویس خواب بالسا

فرش های مدرن و فانتزی را بیشتر بشناسیم 

فرش های مدرن یا همان فرش های فانتزی، فرش هایی هستند که در تولید آن ها معمولا از رنگ های شاد و براق استفاده می شود و باعث می شود تا جلوه این فرش ها بیشتر شود و خودنمایی بیشتری در دکوراسیون داخلی داشته باشند، البته می توانی فرش های فانتزی ای را هم پیدا کرد که دارای رنگ های خنثی باشند، اما عموما در تولید آن ها رنگ هایی مانند قرمز، زرد و سرخابی را بیشتر می بینیم. 

[[nid:20311]]

طرح و نقش های فرش های فانتزی 

فرش های فانتزی دارای طرح های ساده تر و خواناتری به نسبت فرش های ایرانی هستند. اشکالی مانند مربع، مستطیل و الگوهای چینشی متفاوت از ترکیب این دو هم زیاد در این فرش ها به چشم می خورد. معمولا طرح و نقش های روی این فرش ها با رنگ از یکدیگر تمیز داده می شوند. فرش های مدرن مانند فرش های ایرانی دارای طرح و نقش های مشخصی نیستند و حتی اسم های خاصی هم ندارند و معمولا برای خانه هایی با سبک دکوراسیونی مدرن و معاصر مورد استفاده قرار می گیرند. 

[[nid:20316]]

حالا که کمی با فرش های فانتزی و مدرن آشنا شدید، بیایید با هم ببینیم که چگونه می توان از این فرش ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها استفاده کرد. 

آباژور خانه نور
آباژور متناسب با رنگ دکوراسیون منزل
آباژور خانه نور

فرش های فانتزی در دکوراسیون داخلی خانه های سفید 

اگر رنگ غالب دکوراسیون داخلی خانه تان سفید است و احساس می کنید که باید با آوردن یک عنصر و وسیله دکوری به آن روح و انرژی ببخشید، آن عنصر قطعا یک فرش فانتزی و مدرن است که رنگ هایی اغوا گر مانند سرخابی و بنفش دارد. عکس بالا را ببینید تا متوجه شوید که دقیقا منظورمان چیست. 

[[nid:19165]]

فرش های مدرن جشنواره ای از رنگ های در دکوراسیون داخلی 

نشیمن خصوصی خانه تان، می تواند یکی از بهترین فضاهای داخلی برای حضور پر رنگ این فرش های فانتزی و زیبا باشد، وقتی مبلمان ها دارای رنگ های خنثی هستند و کوسن ها به دنبال عنصری هستند که خود را با آن ست کنند، یک فرش مدرن و فانتزی با حضور خود می تواند این کار را برای شما انجام دهد و دکوراسیون داخلی نشیمن تان را از این رو به آن رو کند. 

باتیک
دکوراسیون مدرن فضای پذیرائی
باتیک

فرش های مدرن با لبه های متفاوت

فرش های مدرن حتی قابلیت این را هم دارند که از استایل مربع و یا مستطیل خالص بودن رها شوند و فرم های زیبا و خلاقانه به خود بگیرند، مثلا لبه های آن ها می تواند هفت و هشتی باشد، یا اصلا می توانند شبیه یک گلبرک باشند، برای فرم های این فرش هایفانتزی اصلا محدودیتی وجود ندارد و حضور فرش هایی با لبه های متفاوت قطعا باعث ایجاد یک تغییر دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی خانه های شما می شود. 

[[nid:50864]][[nid:50863]]

مد نو
فرش 50129 مدنو
مد نو

اگر این فرش های زیبا شما را هم هیجان زده کرده است و تصمیم گرفته اید تا یکی از آن ها را برای خانه تان تهیه کنید، می توانید به ویترین کالاهای چیدانه سر بزنید و از قسمت فرش و موکت ها انواع مختلف و زیبای این فرش های مدرن و فانتزی را ببینید و هر کدام را که مطابق سلیقه تان بود را تهیه کنید. 

اگر فکر می کنید برای ست کردن فرش های مدرن با دکوراسیون داخلی خانه تان احتیاج به کمک دارید، سوال خود را در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا به بهترین جواب ها برسید. 

مطالب بیشتر در مورد فرش ها: ۷ کاربرد گلیم و جاجیم در دکوراسیون خانه ایرانی
ابعاد و مکان مناسب فرش در دکوراسیون داخلی منزل
۷ نکته طلایی برای ست کردن فرش ایرانی با دکوراسیون منزل
برای خرید فرش ایرانی به چه نکاتی باید توجه کنید؟
کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه