Chidaneh.com placeholder image

طراحی شفاف دیوار و درب ورودی حیاط در پروژه های ایرانی

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای بیرونی: وقتی صحبت از طراحی نمای خارجی می شود آنچه که ابتدا به ذهن می رسد استفاده از متریال های مختلف برای نمای ساختمان و یا پنجره های متحرک می باشد، اما در توجه جزییات نمای یک ساختمان می توانیم فراتر پیش رویم تا جایی که بتوانیم تاثیر بصری مطلوب ساختمان را در پهنه ی شهری ببینیم. یکی از موثرترین موارد برای امر حضور جدار شفاف برای ساختمان ها می باشد که شامل درب ورودی و دیوارهای کناری آن می باشد. در توضیح جدار شفاف ساختمان ها به پروژه های برجسته ی ایرانی سر زده ایم تا بیشتر با آن ها آشنا شویم با چیدانه همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

وقتی ساختمان شما شمالی است و حیاط دلبازی دارید یک جدار شفاف می تواند زیبایی حیاط دلباز شما را به عابران فضای کوچه و معبر شما هدیه دهد. جدار ورودی می تواند از مصالحی به غیر از مصالح نما باشد، در این پروژه سعی شده است خطوط افقی درب ورودی در تضاد با خطوط عمودی نما ایجاد شود و پر و خالی شدن آن کمک به سزایی به شفافیت جدار ورودی ساختمان کرده است. مطلب رقص آجر ها در ساختمان مسکونی آجر پوش تهران جزئیات بیشتر این بنا را در اختیار شما قرار می دهد.

گروه طراحان توفرم
طراحی نما
گروه طراحان توفرم

همیشه نیاز نیست که جدار شما یک دیوار صاف باشد گاهی بازی با احجام می تواند جذابیت بصری ویژه ای را در نمای ورودی شما ایجاد نماید از طرفی باید توجه داشته باشید که محل اتصال این  احجام می تواند بهترین فضا برای شفاف شدن باشد، این شفاف شدن می تواند گاه با شیشه باشد گاه با صفحات مشبک و یا خلاقیت هایی این چنینی برای نمای ساختمان.

گروه معماری اجریال
طراحی نما پروژه خیابان عباس آباد
گروه معماری اجریال

ترکیب سنگ و فلز از گذشته های دور جزیی از محبوب ترین مصالح انتخابی برای نمای ساختمان بوده است. درب های آهنی طراحی شده به خوبی می تواند شفافیت جدار ورودی را تامین کند، به نحوی که بخش های بسته توسط سنگ ها ایجاد و بخش های شفاف توسط طرح ها و مدل های گوناگون تعبیه شده بر روی فلز، نمونه های مشابه این موارد را به سادگی می توانید در گوشه و کنار شهر خود ببینیدکافی است با دقت بیشتری به فضاهای مسکونی اطراف خود نگاه کنید.

یک ترکیب حجمی خوب زمانی می تواند تاثیر بصری خوبی در نما داشته باشد که با متریال متفاوت همراه شود. در پروژه خانه ی فروردین همنشینی مصالح متفاوت را به خوبی در کنار هم میبینیم و پر و خالی شدن حجم که در نهایت به شفافیت جدار خارجی ساختمان شده است.

استودیو معماری بوژگان
طراحی فلاور باکس ساختمان برانوش
استودیو معماری بوژگان

گاهی نیاز نیست درب ورودی ما متصل به یک دیوار باشد می توانیم از نمونه های ساده تر ترکیب ورودی با حفاظ استفاده کنیم، فنس ها و حفاظ ها ذاتا خاصیت شفافیت دارند که به خوبی می توانیم آن ها را با گل و گیاه و طراحی محوطه فضای حیاط ساختمان ترکیب کنیم تا طراحی ما حالت یک پارچه ای داشته باشد، این ترکیب جذاب مربوط به ساختمان برانوش می باشد که مطلب طراحی ساده و معمارانه آپارتمان مسکونی برانوش در جماران اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار شما قرار می دهد.

علیرضا تغابنی
نمای بیرونی ویلایی برای یک دوست
علیرضا تغابنی

گاهی باید توجه کنیم شفافیت به معنای نمایش فضای داخلی شما به محیط بیرونی نیست با یک طراحی محاسبه شده به خوبی می توانیم علاوه بر حفظ محرمیت فضای داخلی یک جدار شفاف زیبا برای نمای ساختمان خود داشته باشیم در طراحی ویلایی برای یک دوست این خاصیت به خوبی نمود پیدا کرده است، جزییات بیشتر این بنا را در مطلب ویلایی برای یک دوست در لواسان تهران بخوانید.

مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners
مجتمع مسکونی انوشیروان
مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners

گاهی استفاده از صفحات مشبک می تواند به سادگی شفافیت نمای خارجی را برای شما ایجاد نماید بدون آنکه نیاز به اتصال دیوار یا ترکیب با سایر احجام باشد، کافی است درب مشبک را برای فضای ورودی خود انتخاب کنید .

استودیو فضا رویداد شهر
نمای خارجی استودیو 4*12
استودیو فضا رویداد شهر

طرح های متفاوت آجر چینی از گذشته های دور خاصیت شفافیت را در آثار بزرگ معماری به نمایش گذاشته اند، این طرح ها به خوبی علاوه بر ایجاد شفافیت هنگامی که در معرض نور قرار می گیرند بازی نور و سایه جذابی را برای معبر و فضای داخلی ایجاد می کنند، مطلب جزئیات بیشتری از این فضا را در اختیار شما قرار می دهند.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:معماری نمای ساختمان، هویت شهر ما
 آنچه که باید درباره اصول طراحی نمای ساختمان بدانید!
آجرچینی در ساختمان های مدرن ایرانی!
طراحی نمای متحرک در ساختمان های مدرن ایران
گیاهان طراوت بخش نمای پروژه های برجسته ایرانی
نرده و حفاظ های خلاقانه در ساختمان های برجسته ایرانی
۷ آپارتمان برجسته ایرانی با ایده کور کردن دید همسایه!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه