Chidaneh.com placeholder image

انتخاب بهترین مبلمان برای دکوراسیون اتاق کودک شما

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: همیشه انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق کودک چالشی است که خیلی از ما ممکن است با آن مواجه باشید، رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب، ست کردن رنگ پرده و فرش در اتاق خواب، انتخاب تختخواب مناسب اتاق کودک و … همه و همه از جمله سوالات متدوال شما در بخش مشاوره و دکوراسیون چیدانه می باشد امروز در چیدانه به بررسی مبلمان اتاق کودک به طور انحصاری می پردازیم با ما همراه باشید.

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
مبلمان اتاق کودک مدل پورشه سفید
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

chidaneh ad banner

ماشین ها یکی از مواردی هستند که دنیای پسر بچه ها را پر کرده اند، برای آن ها می توانید مبلمانی با تم ماشین ها تهیه کنید این تم می تواند طیف گسترده ای از رنگ های مورد علاقه ی آن ها را شامل شود، با این تم ماشین مسابقه ای می توانید فضای اتاق پسر دلبندتان را بیش از بیش سر شار از پویایی و حرکت کنید و لذت آن را از اتاق خوابش دو چندان کنید.

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
سرویس نوزاد و نوجوان هلوکیتی
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

تم های دخترانه را فراموش نکنید به اقتضای سن کودک دلبندتان می توانید از دکوراسیونی به سبک شخصیت های محبوب کارتونی مثل هلو کیتی استفاده کنید، توجه داشته باشید که نیاز نیست حتما این المان ها به صورت برجسته در فضای اتاق کودک مورد استفاده قرار بگیرند گاهی می توانید لوازم دکوری مثل آباژور، کوسن، و یا مبلمان الزامی تر مانند فرش و پرده را از یک تم انتخاب کنید و فضای لطیفی را در اتاق کودکتان ایجاد نمایید.

[[nid:45636]]

برای داشتن یک اتاق خواب منحصر به فرد باید منحصر به فرد هم عمل کنید، می توانید به سادگی از آسمان مجازی برای این منحصر به فرد شدن استفاده کنید، حتی آن را تا روی دیوار ادامه دهید و فضایی سحرآمیزی را برای اتاق کودک خود بسازید. استفاده از رنگ آبی آسمانی در قسمت های مختلف فضای اتاق خواب مثل تختخواب و سایر لوازم می تواند این آرامش را دو چندان کند.

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
مبلمان اتاق کودک آپادانا مدل لاوین
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

برای اتاق نوزاد استفاده از رنگ های گرم در تلفیق با رنگ های سرد بسیار مطلوب است، نوزادان به لحاظ رده ی سنی از قدرت یادگیری بالایی برخوردارند پس با ایجاد فضایی خاص و هوشمندانه می توانید این خلاقیت و قدرت یادگاری آن ها بالاتر ببرید، استیکرهای دیواری تایپوگرافی شده، لوازم دکوری که معرف طیف های رنگی هستند همگی می تواندکمک به سزایی در تسریع قدرت یادگیری آن ها داشته باشند.

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
مبلمان اتاق کودک مدل گوزن آپادانا
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

برف یکی از دوست داشتی ترین مواردی است که بچه ها شیفته ی آن می شوند، برای داشتن یک اتاق خواب با تم کریسمسی و برفی کافی است رنگ ها و المان های آن را به روش های مختلف و خلاقانه به فضای داخلی بیاورید حتی می توانید مقرون به صرفه تر عمل کنید و برخی از آن ها خودتان بسازید!

[[nid:32908]]

استفاده طیف رنگ های شاد و مدرن می تواند برای اتاق نوجوان شما مناسب باشد، این طیف را می توانید از روی رنگ پایه ی مورد علاقه ی فرزندتان انتخاب کنید و به تدریج آن را تیره و روشن نمایید و سبک مدرنی را برای اتاق کودک خود خلق نمایید، در ترکیب و انتخاب رنگ ها توجه نمایید که بیش از حد تند نباشند تا پس از مدتی باعث آزار چشم شوند.

[[nid:35073]]

اگر دوست دارید از ابتدا دلبندتان را با معماری کهن ایرانی آشنا کنید می تواند از المان های ایرانی با سبک و سیاقی خلاقانه برای فضای اتاق خواب او استفاده کنید، این المان های منحصر به فرد می تواند پنجره های ارسی به شکل قاب باشد که دیوار اتاقشان را تزیین می کند و یا استفاده از گلدان های شعمدانی و درب های پتینه کاری شده همه و همه می تواند یک المان منحصر به فرد و معرف هنر ایرانی به فرزندان شما باشد.

مرکز طراحی کوثر
طراحی زیبا اتاق کودک
مرکز طراحی کوثر

برای دختر بچه هایی با رنج سنی بالای هفت سال هیچ جذاب تر از آن نیست که مانند پرنسس ها با آن ها رفتار شود، برای این منظور علاوه بر استفاده از پرده های طوری برای اطراف تختخواب او می توانید از پارچه های گل دار برای روکش پوف ها و صندلی میز تحریر استفاده کنید ، استفاده از یک کاغذ دیواری با تم پرنسسی هم می تواند در القای این حس بسیار موثر باشد.

[[nid:32911]]

طرح هایی از طبیعت همواره می تواند در القای آرامش به فضای اتاق کودک شما موثر باشد، این طرح ها می تواند الهام گرفته از جنگل و یا دریا باشد اما توجه داشته باشید که این طرح ها باید باید همسو با علاقه مندی های فرزند شما هم باشد به طور مثال ایجاد طرح هایی از امواج دریا و یا عرشه کشتی و المان های دزدان دریایی می تواند تم بامزه و منحصر به فردی برای اتاق کودک شما باشد.

شرکت معماری دکوکو
طراحی اتاق کودک پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

همیشه لازم نیست اتاق کودک شما پر از لوازم و وسایل و رنگ های متنوع باشد گاهی فضایی تک رنگ و خنثی می تواند زمینه ای را برای ایجاد فضایی آرامش بخش محیا کند، همیشه استفاده از رنگ های خنثی به معنای ایجاد فضایی مینیمال نمی باشد می توانید این فضا را با کاغذ دیواری های رنگی و کوسن و لوازم پارچه ای مانند رو تختی و … سر زنده تر کنید .

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر: ۸ ایده در دکوراسیون اتاق خواب مشترک برای دو فرزند!
۷ ایده چیدمان عروسک و اسباب بازی در اتاق کودک
بهترین رنگ برای سن کودک شما چیست؟
۷ ایده برای نظم بخشیدن به دکوراسیون اتاق کودک
معجزه طراحی داخلی در دکوراسیون اتاق کودک!
بهترین رنگ های دکوراسیون اتاق کودک
۷ ایده برای دکوراسیون اتاق نوجوان دانش آموز!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه