Chidaneh.com placeholder image

گوشه و کنار خانه را به اتاق کار تبدیل کنید

به قلم: تحریریه چیدانه

کتاب خانه و اتاق کار: در این زمانه که درآمدها با مخارج جور در نمی‌آیند باید شغل دومی هم داشت و یا در خانه اضافه‌کاری کرد. در گوشه و کنار هر خانه‌ای هم یک فضای خالی پیدا می‌شود که یک میز و کمد یا کشو بتوان در آن گذاشت و آن را به محل کار خود تبدیل کرد.

دفتر کار کنار پنجره

چوب و هنر

میز کار خود را زیر پنجره‌ای قرار دهید که به بیرون دید دارد. لب پنجره اگر جا دارد می‌توانید باکس، کتاب، و مجلات خود را قرار دهید. این فضا بسیار روشن است و می‌توانید هنگام کار از منظره بیرون نیز لذت ببرید.

میز کاری مشترک

آیا قرار است همه اعضای خانواده از میز کار استفاده کنند؟ بنابراین باید یک میز نهارخوری، مثلا چهارنفره و مستطیل‌شکل، انتخاب کنید و آن را طوری گوشه دیوار قرار دهید که همه بتوانند از آن استفاده کنند. برای داشتن فضای بیش‌تر به‌منظور قراردادن کتاب و وسایل نیز می‌توانید از یک کتاب‌خانه بزرگ کمک بگیرید. ترجیحا میز و کتاب‌خانه یک رنگ باشند تا به زیبایی دکوراسیون لطمه نزنند.

دفتر کار مخفی

دیوار فرورفته خانه را به محل کار خود تبدیل کنید. در قسمت بالا طاقچه بزنید و پایین کمدی با میز کشویی به دیوار نصب کنید. هنگام کار کافی است سراغ کمد بروید، در را باز کنید، و کشو را بیرون بکشید. یک میز کار آماده در خدمت شما است.

ایجاد فضای اداری

یک کمد یا گنجه لباس را می‌توان به میز کار و محلی برای قراردادن پرونده‌ها، مدارک، کتاب، و مجله‌ها تبدیل کرد. فقط کافی است کشوهای آن را با نگهدارنده فایل، که در فروشگاه‌های لوازم تحریر وجود دارند، پر کنید. در قسمت بالای آن نیز می‌توانید وسایل اداری دیگر هم‌چون پرینتر یا اسکنر بگذارید و جلوی آن نیز میز کار خود را قرار دهید. به این ترتیب، یک فضا کاملا اداری ایجاد می‌کنید.

سه‌کُنج کار

یکی از گوشه‌های خانه را انتخاب کنید. برای آن کمد سفارش بدهید و فضای کاری به شکل L ایجاد کنید. این فضا شاید کمی هزینه داشته باشد اما بسیار زیبا و کاربردی است. هم در بالا فضایی برای قراردادن کتاب، مجله، و وسایل تزئینی دارد و هم در پایین کشو و کمد دارد.

ایجاد فضای بیش‌تر

برای این‌که فضای کاری با فضای ذخیره زیاد داشته باشید، باید میزی انتخاب کنید که جا زیاد دارد. مثلا میزی که در عکس مشاهده می‌کنید، کشویی بدون در دارد و می‌توان کاغذ و دفترهای خود را داخل آن گذاشت. زیر آن نیز کمدی برای قراردادن فایل و دیگر وسایل کاری وجود دارد. برای قسنت بالایی آن نیز کمدی در نظر گرفته شده است که می‌توانید وسایل تزئینی و .. را جاسازی کنید. حتی پنلی شیک نیز می‌توانید روی دیوار نصب و کاغذها و نوشته‌های خود را به آن بچسبانید.

پنل یادآوری

مسائل مربوط به ایجاد نظم دراین فضا را با راه‌کارهای ساده برطرف کنید. به طور مثال، می‌توانید از مربع‌های پارچه‌ای برای قراردادن نامه‌ها و نوشته‌ها، پنل‌های سوراخ‌دار فلزی برای نصب جامدادی، و سطل‌های کوچک و تخته سفید یا سیاه برای یادداشت کارهایی که باید انجام شوند استفاده کنید.

گوشه دنج کاری

گوشه‌ای از خانه که رفت‌وآمد ندارد و خالی است را به گوشه‌ای دنج برای کار تبدیل کنید. یک میز کار بگذارید و زیر آن را با پارچه‌ای زیبا بپوشانید. طبقه‌هایی روی دیوار روبه‌رو نصب کنید و باکس‌های جادار روی آن‌ها قرار دهید. طبقه‌ها و باکس‌های بالا را به جایی برای قراردادن وسایل غیرضروری اختصاص دهید.

ادغام اتاق ها

در خانه‌های کوچک که آشپزخانه و اتاق نشیمن سرهم و چسبیده‌به‌هم هستند، می‌توانید از قسمت انتهای کابینت‌ها یا گوشه‌ای از پیش‌خان آشپزخانه به‌عنوان میز کار خود استفاده کنید. فقط کافی است یک صندلی جلوی آن بگذارید و دیوار بین کابینت‌ها را به تابلوی اعلانات خود تبدیل کنید.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
parsa در تاریخ 09 فروردین 1393
بسیار عالی

ثبت دیدگاه