تزیین ستون وسط خانه، 23 پیشنهاد شگفت انگیز!

تزیین ستون وسط خانه، 23 پیشنهاد شگفت انگیز!

به قلم: مژگان احمدی

ستون­ ها نگهدارنده ­سقف و تقویت­ کننده دیوار­ها هستند؛ بنابراین از اجزای جدا­ نشدنی منازل محسوب می­ شوند. اغلب اوقات ستون ­ها، داخل دیوار و خارج از دید تعبیه می­ گردند؛ اما گاهی به دلیل نقشه و نوع معماری منازل، ستون­ها در وسط خانه قرار داده می ­شوند.
قطعا ستون­های داخل پذیرایی یا آشپزخانه صحنه­ چندان خوشایندی را ایجاد نمی­ کنند و یکی از امتیازات منفی خانه به ­شمار می­ روند. با این ­حال راه­هایی وجود دارند که این امتیاز منفی را به یکی از بهترین امتیازات منزل شما تبدیل کنند و زیبایی و خاص بودن را به محیط شما هدیه دهند.
تا انتهای این مطلب با ایده­ های کاربردی و زیبا و راه حل هایی برای تزیین ستون وسط خانه آشنا خواهید­ شد تا بتوانید با سلیقه­ خود و متناسب با بودجه ای که دارید بهترین دکوراسیون را با ستونهای وسط منزلتان اجرا کنید. پس با ما همراه باشید.

چوب و هنر

1. برای ستون­ ها رنگ مناسب انتخاب کنید

یکی از عوامل زیبایی دکوراسیون در هر محیطی انتخاب رنگ مناسب است. همان ­طور که رنگ دیوار در زیبا­تر و بزرگ­تر نشان دادن منزل مهم است رنگ ستون ­ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از افراد برای خاص کردن ستون وسط خانه، از رنگهای تیره یا کاغذ­ دیواری ­های شلوغ استفاده می کنند؛ این کار باعث می شود تا دکوراسیون اتاق­شان شلوغ، در­هم و نازیبا به­ نظر ­برسد و ستون بیشتر از حالت عادی جلب ­توجه کند.

سعی کنید تا­ حد ­امکان از رنگ­های روشن و کاغذ ­دیواری ­های خیلی ساده استفاده کنید، تا ستون وسط منزل یا آشپزخانه­ کمتر به چشم بیاید.

نصب آینه روی ستون وسط خانه

2. درباره استفاده از آینه ها فکر کنید!

نصب آینه بر روی ستون وسط منزل کاملا به سلیقه­ شما بستگی دارد، البته فراموش نکنید که هر وسیله ای اگر در جایگاه مناسبی استفاده شود، زیبا و کاربردی است.

برای استفاده از آینه­ ها بر روی ستون وسط منزل نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی از طراحان دکوراسیون داخلی منزل پیشنهاد کرده ­اند که از نصب آینه بر روی ستون خودداری کنید، با این ­حال برخی از طراحان دیگر، آینه­ ها را همچنان گزینه­ای برای زیبایی بیشتر ستون و عمق ­دهی به فضا معرفی می­کنند. شما می توانید برای زیبایی هرچه بیشتر آینه ها از  سنسور آینه استفاده کنید.

تزیین ستون وسط منزل با توجه به سبک دکوراسیون خانه

3. از دکوراسیون منزلتان پیروی کنید!

اگر دکوراسیون منزل شما سنتی است، مبلمان شما طراحی استیل دارد و کاغذ­دیواری­ هایی با طرح گل های سنتی بر روی دیوارتان کشیده ­اید، می توانید با گچبری ­های مجلل رنگ روشن یا کاغذدیواری های طرح ساده ی ست دیوارتان، ستون منزلتان را طراحی کنید. اما اگر دکوراسیون شما مدرن است و طرفدار سبک های ساده گرایی هستید از طراحی با گچبری، کاغذ ­دیواری شلوغ و… خودداری کنید.

بنابراین به طورکلی دکوراسیون منزلتان را بررسی کرده و با توجه به نوع و طراحی دکورتان، متریال و رنگ مناسبی را انتخاب کنید. رنگ، کاغ ­دیواری، کاشی استخری، کاشی آینه ای، آجر 3سانتی، چوب، استیل و… طرح­هایی هستند که می ­توانید با توجه سلیقه ­خودتان از آن­ها استفاده کنید.

 

نورپردازی ستون وسط منزل

4. برای نورپردازی ستون ایده مناسبی را طراحی کنید!

هر نورپردازی باید هدف خاصی را دنبال کند. اگر نورپردازی محیط را بدون هدف خاص و با تجهیزات اشتباه انجام دهید به جای زیبا کردن محیط، فضایی چشم­ آزار را طراحی نموده­ اید.

پس به جای اینکه بر روی ستون، چراغهای دیواری نصب کنید، یا ال ­ای ­دی ­های شلنگی را دور ­تا ­دور ستون بپیچید، ابتدا طراحی جذابی را برای ستون در­نظر بگیرید و سپس به اجرای آن اقدام کنید. در عکسهای زیر می ­توانید تعدادی از ایده­ های جذاب و زیبا برای نورپردازی ستون وسط منزل را ببینید.

برای اجرای این ایده های زیبا لازم است تا از ال ­ای ­دی ­های رشته­ای کمک بگیرید و با اتصال آن­ها به یکی از انواع سنسور­ها، سیستم نورپردازی خود را هوشمند کنید. اگر شما هم به شناخت این تجهیزات و آشنایی بیشتر با انواع آن­ها تمایل دارید می توانید از صفحه­ تجهیزات نورپردازی دیدن نمایید.

5. تزیین ستون وسط خانه به وسیله گیاهان

این ستون ها می توانند بستر مناسبی برای دیوارهای سبز در دکوراسیون داخلی خانه باشند. مطمئنا شما هم می دانید که می توانید با دیوار سبز طراوت را به دکوراسیون منزل خود بیاورید، پس چه ایده بهتر از تزیین ستون وسط خانه به وسیله گیاهان؟ در ضمن این گیاهان می توانند از انواع رونده یا همان پیچکی باشند که جذابیت و خاصیت بیشتری هم دارند.

گیاهان طبیعی باعث شادابی و زیبایی بیشتر منزل می­شوند. پس به ­راحتی می ­توانید ستون ­های وسط منزل خود را با گیاهان بپوشانید و انرژی و زیبایی را به منزل خود هدیه دهید.

تزیین ستون وسط خانه با استفاده از گیاهان

برای این کار راه­های زیادی دارید، گلدان­ های­تان را اطراف ستون قرار دهید، پیچکها را به شیوه­  زیبایی دور ستون بپیچید و یا هر ایده­ خلاقانه­ دیگری را به ­کار­ بگیرید تا با استفاده از گل­ها ستون منزل خود را زیبا­تر کنید. البته سعی کنید با افراط در تعداد گلدان­ها، منزل خود را بیش ­از­ حد شلوغ نکنید.

یکی از بهترین و جالبترین ایده ها، استفاده هم زمان از گلها و تجهیزات نورپردازی است. با فاصله مناسبی دور­ تا ­دور ستون را با استفاده از متریال مخصوص و با کمک یک متخصص، دیواری ضد­آب بکشید و فاصله بین ستون و دیوار را خاک بریزید، گیاهان مورد نظر از جمله کاکتوس­ ها را در این خاک بکارید و قسمت بالای ستون را با استفاده از ال ­ای ­دی­ های رشته ­ای نورپردازی کنید تا ستونی با دکوراسیون ویژه و جذاب داشته­ باشید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل

6. برای تزیین ستون وسط خانه قفسه یا کتابخانه بسازید

فضای بین دو ستون جای بسیار خوبی برای ایجاد یک کتابخانه دوست داشتنی است. کتابخانه ای که هم برای گذاشتن کتاب و هم برای قرار دادن وسیله ها و لوازم دکوری می شود از آن استفاده کرد.

ستون­ها را به قفسه­ هایی برای قرار دادن وسایل تزئینی یا کتاب­ هایتان تبدیل کنید. اگر ستون وسط پذیرایی منزل قرار گرفته بهترین جا برای وسایل تزئینی کوچک شما محسوب می­شود. اما اگر ستون، در آشپزخانه­ شماست علاوه ­بر قرار دادن وسایل تزئینی، می­توانید ادویه ­ها و لوازم دیگری را که به طور روزمره به آنها نیاز دارید و دکور شما را خراب نمی­ کنند، در قفسه ­های ایجاد شده در ستون قرار دهید.

قفسه بندی ستون وسط منزل

اگر هزینه­ ساخت قفسه در ستون برای شما زیاد است می ­توانید با کمک شلف و گونیا همین کار را انجام دهید. شلف­ ها تخته­ هایی هستند که در طرح­ های مختلفی وجود دارند و با کمک گونیا به دیوار متصل می­شوند. اینکه شما می­توانید چه میزان بار را بر روی این شلف­ ها قرار دهید به تحمل وزن گونیا بستگی دارد. بنابراین در هنگام خرید گونیای دیواری به تحمل وزن و شکل ظاهری گونیا دقت کنید.

تزیین ستون وسط خانه با نصب تلویزیون

7. تلویزیون را به ستون متصل کنید!

اگر ستون وسط منزل شما بزرگ است و در جایی قرار گرفته که فاصله­ تقریبا مناسبی با دیوارها دارد بهترین جایگاه برای قرار­گرفتن تلوزیون است. تلویزیون خود را به این ستون متصل کنید تا دیگر ستون وسط منزلتان اضافی و به­ درد ­نخور به ­نظر نرسد.

8. تزیین ستون وسط خانه به وسیله کاشی استخری

حتما شما هم با کاشی های استخری آشناییت دارید، این کاشی ها دارای ابعاد 1 سانتی متر در 1 سانتی متر هستند و می توانند یکی از گزینه های مورد نظر برای تزیین ستون وسط خانه باشد. حتی می توانید با هنر کاشی شکسته ستون های وسط خانه را تزیین کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: چگونه دیوار حمام را با موزائیک شکسته های رنگی تزئین کنید!

9. تزیین ستون وسط خانه با آجر

آجر دوست داشتنی ترین متریالی است که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. شما می توانید برای تزیین ستون وسط خانه از این متریال زیبا استفاده کنید. در ضمن حضور آجرها در دکوراسیون داخلی خانه می تواند به آن سبک کلاسیک را نیز القا کند. پس تصمیم با خودتان است.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: چگونه آجر را به دکوراسیون داخلی خانه مهمان کنیم؟

10. تزیین ستون وسط خانه با سنگ های آنتیک و طبیعی

ترفند دکوراسیونی دیگری که برای تزیین ستون وسط خانه می توانید به کار ببرید، پوشاندن آن ها با سنگ های طبیعی و آنتیک است. جلوه خیره کننده سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل غیر قابل انکار است.

11. تزیین ستون وسط خانه با گابیون

حتما می خواهید بپرسید که گابیون چیست؟ خب باید بگوییم که گابیون ها فنس و قفسه های آهنی هستند که معمولا داخل آن ها با انواع سنگ های طبیعی پر شده ایت. نمای گابیون ها به صورتی است شما را یاد سبک دکوراسیونی ساحلی می اندازد بعضی ها هم معتقد هستند که این گابیون ها چهره ای صنعتی دارند، تصمیم با شما است. عکس بالا را نگاه کنید و ببینید که آیا این گابیون ها به درد تزیین ستون وسط خانه شما می خورد یا نه.

12. تزیین ستون وسط خانه با تخته های چوبی

شما می توانید برای پوشاندن ستون ها از پوشش های چوبی استفاده کنید، تخته چوبی هایی که کمی از اندازه ستون ها بزرگ تر هستند می توانند با الگوی چینش خاص و مورد علاقه شما کنار هم قرار بگیرند و پوشش خوبی را برای ستون های وسط خانه پدید بیاورند. ضمن آن که می توان از آن ها به عنوان یک المان دکوری در دکوراسیون داخلی خانه نیز بهره برد.

13. تزیینات هنرمندانه ستون وسط خانه

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می توانید ستون های وسط خانه را تبدیل به ستون های چشمگیر کنید. ستون هایی شبیه ستون های یونانی. برای ستون ها پایه درست کنید. حتی می توانید با استفاده از مواد و مصالحی مانند سیمان و بتون در ضخامت ستون های تغییر ایجاد کنید، به همین سادگی.

14. تزیین ستون وسط منزل با متریال استیل

پوشش استیل هم می تواند راهی باشد برای تزیین ستون وسط خانه. اگر به سبک صنعتی علاقه دارید این ورقه های استیل بهترین گزینه هستند. پیشنهاد می کنم مطلب سبک دکوراسیون صنعتی را حتما بخوانید شاید بیشتر به انجام این ایده ترغیب شدید.

استیل ها می توانند دارای رنگ های مختلفی باشند. یعنی این که دیگر احتیاجی نیست که نگران ست شدن رنگ این ورقه ها با دکوراسیون داخلی خانه تان باشید.

15. چوب های طبیعی برای تزیین ستون وسط خانه

مگر می شود به راحتی از کنار حس و حال خوبی که چوب به دکوراسیون داخلی خانه می آورد گذشت؟ خود من به شخصه اگر یکی از این ستون ها را در خانه داشتم حتما با الوارهای چوبی طبیعی آن را می پوشاندم و همیشه از دیدن آن لذت می بردم. این الوارهای چوبی نوعی پیوند با طبیعت را در دکوراسیون داخلی خانه تان ایجاد می کنند.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

16. تزیین ستون وسط خانه با چوب های حکاکی شده

اگر دوست ندارید که ستون های وسط خانه تان ساده و بدون تزیینات باشد، به جای الوار های طبیعی و ساده از چوب های حکاکی شده استفاده کنید. این چوب ها می تواند طرح های مینیاتوری داشته باشد یا این که شبیه مجسمه های آفریقایی حکاکی شده باشند، تصمیم در این مورد با شما است.

17. تزیین ستون وسط منزل با سنگ های تراش خورده

وقتی چوب ها را می توان حکاکی کرد، چرا نتوان همین کار را با سنگ ها انجام داد؟ اگر به متریال سنگ بیشتر از چوب علاقه دارید، به جای چوب ستون وسط خانه را سنگ تزیین کنید. این سنگ ها هم می توانند حکاکی شده و با طرح و نقش هایبی نظیر و دوست داشتنی باشند.

18. ایجاد یک کنسول برای تزیین ستون وسط خانه

اگر آن قدر خوش شانس هستید که دو ستون وسط خانه تان دارید می توانید این ایده بی نظیر را ایجاد کنید. سری به نجاری محله تان بزنید و از او بخواهید برای فضای بین این دو ستون میز کنسولی تهیه کند تا بتواند از آن برای مصارف مختلف استفاده کنید. عکس بالا یک نمونه از این میز کنسول ها را به شما نشان می دهد. ولی شما می توانید با استاده از خلاقیت و موقعیت ستون های خود این میز ها را طراحی کنید و حتی شاید بتوانید آن ها را خودتان بسازید.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: ساخت میز کنسول زیبا با یک درب قدیمی

19. تزیین ستون وسط خانه با مجسمه

حتما پیش خودتان می گویید این دیگر چه ایده ای است؛ الان خدمتتان عرض می کنم که شما می توانید با انواع و اقسام مواد و مصالح مختلف یک پیش آمدگی روی ستون ایجاد کنید و از آن برای نمایش آثار هنری مانند مجسمه ها و تندیس های زیبا استفاده کنید. به همین سادگی.

20. ستون های وسط خانه را کابینت کنید

برای تزیین ستون های وسط خانه می توانید آن ها را به کابینت هایی برای جادادن وسایل دم دستی تان تبدیل کنید. با این کار هم ستون های زشت را پوشانده اید و هم جایی را برای خودتان درست کرده اید که به شما اجازه می دهد وسیله های تان را طبقه بندی و نظم دهی کنید.

21. ستون های وسط خانه را طناب پیچ کنید

اگر می بینید که دیگر کاری از دستتان بر نمی آید که با آن این ستون های وسط خانه را بپوشانید، آن ها را طناب پیچ کنید تا دست کم شبیه یک اثر هنری به نظر برسند. این ایده هم مقرون به صرفه است و هم بامزه و توجه همه را هم به خود جلب می کند.

22. ستون وسط خانه جایی برای قرار دادن تلویزیون

این ایده شاید کمی پیچیده و تکنیکی به نظر برسد اما شدنی است. شما به راحتی می توانید این ستون ها را به جایی برای قرار دادن تلویزیون بدل کنید و به جای آن که به این ستون های به چشم یک عنصر مزاحم نگاه کنید می توانید آن ها را به نقطه عطف دکوراسیون تان بدل کنید و مبلمان ها را هم مطابق همین ستون ها و جهت تلویزیون تان بچینید.

23. دیوار خاطره بسازید!

اگر ستون در گوشه­ای از اتاق پذیرایی شما واقع ­شده، روی آن را به رو های مختلفی با عکس­ های خودتان پر کنید. عکس­ها را با قاب ­های کوچک و بزرگ به صورت نا­منظم به ستون اتصال دهید و یا تنها با کمک یک کاموای کلفت و محکم، و گیره ­های مخصوص عکس، آنها را به دور ستون بپیچید تا صحنه ­ای زیبا و جذاب را خلق کرده ­باشید.

به­ این­ ترتیب ستون وسط منزل شما نه تنها برای خودتان جذاب و دوست ­داشتنی خواهد بود بلکه توجه ویژه­ مهمانان شما را نیز در­پی خواهد ­داشت.

سلیقه و خلاقیت خودتان را دست کم نگیرید!

احتمالا با خواندن این مقاله ایده­ های دیگری نیز به ذهن شما رسیده­ باشد. با کمی خلاقیت می توانید تمام این ایده­ها را به­ کار­ بگیرید تا دکوراسیون منحصر ­به ­فردی را برای ستون وسط منزل خود اجرا کنید. در این قسمت به بررسی اجمالی ایده ­های دیگری نیز پرداخته­ایم:

  • اگر در دکوراسیون منزل شما گلیم، دریم کچر و… وجود دارد، می­توانید ستون وسط منزل­ را طناب­ پیچ کنید تا هماهنگی زیبایی را با دکوراسیون شما ایجاد کند.
  • اگر دو ستون نزدیک به­ هم در وسط پذیرایی دارید با کمک چند تخته چوب، یک میز کنسول زیبا در بین ستون­ ها بسازید.
  • اگر زمین ­های منزل و اپن آشپزخانه­ شما از سنگ است، برای زیبایی ستون وسط منزل، سنگ ­ها نیز مناسب هستند.
  • همانطور که در بالا اشاره کردیم گابیون­ ها نیز طراحی جدیدی هستند که می توانید آن ها در اطراف ستون کشیده و ستون وسط منزل را پوشش دهید.
  • اگر ستون منزلتان به دیوار چسبیده­ است و فقط سطح ناصاف و برامده­ ای در دیوار به وجود آورده ­است می­توانید قسمت پایین ستون را به شومینه تبدیل کنید.
  • اگر به جدا سازی فضای منزلتان نیاز دارید، بهترین راه اینست که در فاصله ­ی بین ستون و دیوار یک پارتیشن قرار دهید تا اتاق را به دو قسمت تقسیم کرده ­باشید.

در پایان:

یراق­‌آلات مورد­نیاز تزئین ستون وسط منزل را از فروشگاه­های معتبر تهیه کنید!

پیدا کردن یک فروشگاه معتبر کار چندان ساده­ ای نیست، مخصوصا در خرید­ های آنلاین که امکان دیدن اجناس وجود ندارد. فروشگاه تجهیز یراق یکی از فروشگاه­ های معتبر در زمینه­ فروش یراق آلات کاربردی، تجهیزات نورپردازی و درب های ریلی است که در شرق تهران قرار دارد و از شنبه تا 5شنبه پذیرای شما عزیزان است. سایت اینترنتی تجهیز یراق نیز با ارائه­ اطلاعات کامل و تخصصی، به شما کمک می­ کنند تا قبل از خرید محصولات مورد نظرتان، بهترین­ ها را انتخاب کنید. گارانتی معتبر محصولات، ضمانت اصالت کالا و ارسال فوری و رایگان از مزایای دیگر فروشگاه تجهیز یراق است که خیال شما را بابت خرید از این فروشگاه راحت می­ کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
احمد در تاریخ 16 اسفند 1396
عرض سلام و ادب و احترام ضمن خسته نباشید به همه دست اندرکاران سایت خوب چیدانه بنده از راهنماییهای شما نهاست استفاده رو بردم فقط مشکلی وجود داره که در صورت امکان؟! راهنمایی بفرمایید در منزل بنده ستونی قرار داره که 50 در 50 است و به اندازه 50 سانت تا دیوار فاصله دارد دوست دارم دیوار رو طوری طراحی کنم که از فضای پشت اون بیشترین استفاده بهینه! رو ببرم از سوی دیگه هزینه زیادی نکنم اگر امکان دارد بنده رو راهنمایی بفرمایید با تشکر فراوان
علی در تاریخ 02 اردیبهشت 1397
با سلام بنده یه واحد آپارتمان خریداری کردم که ستون وسط اتاق هال پذایریی وآشپزخانه قرار میگیره خواستم ببینم راهکارش چیه که فضای دید را بیشتر کنم وفاصله اتاق هال وپذیرایی کمتر بشه ،ممنون
مریم در تاریخ 29 اردیبهشت 1402
سلام خسته نباشید یک ستون وسط پذیرایی ما وجود داره که سه متر از دیوار فاصله دارم میشه راهنمایی کنید چیکار کنم
چیدانه در تاریخ 29 اردیبهشت 1402
با سلام لطفا جهت دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه