افطاری این 10 رستوران و کافه در تهران را از دست ندهید!

افطاری این 10 رستوران و کافه در تهران را از دست ندهید!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

درست است که در روزهای ماه رمضان رستوران‌گردی و کافه‌گردی‌ها به بعد از افطار موکول می‌شود، اما همین قضیه می‌تواند برای شما تجربه‌های جدیدی را به همراه داشته باشد. شما می‌توانید منوی افطار رستوران‌ها و کافه‌ها را امتحان کنید و با دوستان و خانواده‌تان خوش بگذرانید. در این مطلب ما تعدادی از کافه رستوران‌هایی که برای افطار پذیرای شما در تهران هستند را معرفی می‌کنیم. پس با چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

تابلو فرش ریحان

کافه کاریز

کافه باغ کاریز

کافه رستوران کاریز
کافه رستوران کاریز

1. کافه‌رستوران‌هایی که برای افطار پذیرای شما هستند: کافه باغ کاریز

  • آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خيابان دولت، نبش خيابان نعمتی (كيكاوس)، باغ خانه شاعران ايران
  •  تلفن: 02122617179

اگر گذرتان به خیابان شریعتی افتاد، سری هم به خانه شاعران ایران و در کنار آن، کافه باغ کاریز بزنید. این رستوران، منوی بوفه برای افطاری در نظر گرفته است. فضای باز و زیبای باغ در این کافه، بسیار دلنشین است و برای هر فصلی امکانات متناسب با آن فصل را دارد.

 

رستوران سنتی حس توران

رستوران سنتی حس توران تهران

رستوران حس توران تهران

ملغمه رستوران حس توران

رستوران حس توران
رستوران حس توران

2. رستوران حس توران

  • آدرس: تهران، خیابان فرشته،‌ خیابان نیلوفر، ساختمان رویال، طبقه دوم
  • تلفن: 02175426

این رستوران یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. در رستوران حس توران، غذاهای ایرانی را به شیوه‌ای خلاقانه، درست می‌کنند. همچنین پذیرایی ایرانی با استانداردهای جهانی، از دیگر ویژگی‌های این رستوران است. در فضایی دنج و آرام، افطاری را در این رستوران زیبا، با تمام هنر، فرهنگ و آداب ایرانی نوش‌جان کنید!

مطلب پیشنهادی: 6 باغ موزه در تهران برای گشت و گذار در تعطیلات!

 

رستوران لئون
رستوران لئون

3. رستوران‌هایی که برای افطار پذیرای شما هستند: رستوران لئون

  • آدرس: پاسدارن، نبش بهستان هشتم، ساختمان آبتین، طبقه آخر
  • تلفن: 22791162-021

اگر دوست دارید افطار را در یک رستوران مدرن تجربه کنید، لئون بهترین پیشنهاد است. این رستوران هم فضا و دکوراسیون داخلی زیبایی دارد و هم کیفیت غذاهایش خوب است و می‌تواند پذیرای شما برای افطار باشد. این رستوران، یکی از بهترین رستوران‌ها برای افطار است و چند شعبه دیگر در تهران ازجمله: خیابان کریمخان، الهیه و شیخ بهایی، دارد.

 

رستوران کوبابا جردن

رستوران کوبابا
رستوران کوبابا

4. رستوران‌هایی که برای افطار پذیرای شما هستند: رستوران کوبابا

  • آدرس: خیابان جردن، خیابان گلخانه شماره ۲۵۷، طبقه اول
  •  تلفن: 02126208016

کوبابا هم یکی دیگر از رستوران‌هایی است که می‌توانید یک افطار لوکس را در آن تجربه کنید. این رستوران، لذت خوردن افطار در فضای باز را نیز برای شما فراهم می‌کند. به نظر من که باید حسابی هیجان‌انگیز باشد.

مطلب پیشنهادی: کافه عمارت دیباچه یادگاری از گذشته تا امروز

 

کافه روبرتو

کافه روبرتو
کافه روبرتو

5. کافه‌هایی که برای افطار پذیرای شما هستند: کافه روبرتو

  • آدرس: خیابان پاسداران، خیابان بوستان دوم(اخوان)، پلاک ۴
  • تلفن: 02126701830

بد نیست تعدادی هم کافه به شما معرفی کنیم تا اگر کافه‌باز هستید، بدانید برای افطار به کدام کافه سر بزنید. این کافه‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کافه روبرتو است. کافه‌ای که فضای صمیمی دارد و شما می‌توانید یک افطاری دوستانه خوشمزه را در آنجا تجربه کنید. از منظری دیگر، دسترسی آن هم راحت است.

رستوران ارکیده

رستوران‎‌های ارکیده

مجموعه رستوران‎‌های ارکیده
مجموعه رستوران‎‌های ارکیده

6. مجموعه رستوران‎‌های ارکیده

  • آدرس: سعادت آباد، میدان کاج (شهید طهرانی مقدم)، ابتدای خیابان علامه شمالی،نبش خیابان اقبال ملی
  • تلفن: ۷۹۳۹۷ (۹۸۲۱+)

این مجموعه رستوران‌ها، سابقه بالغ بر 60 سال دارند. رستوران ارکیده، تلاش می‌کند محیطی اصیل بر پایه معماری و طراحی مدرن در کنار طبیعتی دلنواز، غذایی سالم و درخور شان شما عزیزان را فراهم آورد. مجموعه رستوران‌های ارکیده، شعبه‌های مختلفی در شهرهای تهران، مازندران و کرج دارند. از شعبه‌های شهر تهران می‌توان به شعبه: اقدسیه، شهریار، آرژانتین، سعادت‌آباد، مهستان کرج و شعبه جدید هروی نام برد.

این مطلب هم خواندنی‌ست: طراحی دکوراسیون رستوران، چطوری دکورش هم خوش آب و رنگ باشه؟

امکانات رفاهی کم‌نظیری همچون، پارکینگ اختصاصی، سالن VIP، خانه بازی کودکان و… در قالب سالن‌های پذیرایی کلاسیک، آلاچیق در فضای باز مجزا و کافی‌شاپ، از دیگر امکانات رستوران‌های ارکیده است. همچنین در ماه مبارک رمضان نیز این رستوران، میزبان روزه‌داران عزیز خواهد بود.

 

خانه پنیر پرچک تهران

خانه پنیر پرچک
خانه پنیر پرچک

7. کافه‌هایی که برای افطار پذیرای شما هستند: خانه پنیر پرچک

  • آدرس: ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، نبش کوچه گل
  • تلفن: 02188652255

اگر شما هم مثل من به طعم انواع پنیر علاقه‌مند هستید، باید حتما خانه پنیر پرچک را امتحان کنید. افطاری‌های این کافه دوست‌داشتنی پر است از انواع پنیرهایی که شما را در انتخاب سردرگم می‌کنند، گرچه که درنهایت همه آن‌ها را خواهید خورد!

 

پکیج افطار

کافه رستوران فلورانس

کافه رستوران فلورانس
کافه رستوران فلورانس

8. کافه رستوران فلورانس

  • آدرس: بلوار مرزداران، خیابان ابوالفضل، پلاک 8
  • تلفن: 02144237788

رستوران ایتالیایی فلورانس، فضایی مدرن و جذاب دارد و علاوه‌بر اینکه این فضا خانوادگی است، قسمت مجزایی به برگزاری مهمانی‌ها و جلسات نیز اختصاص دارد. بنابراین کسانی که دوست دارند ضیافت افطاری خود را در رستوران برگزار نمایند؛ با خیال راحت رستوران فلورانس را انتخاب می‌کنند. فلورانس، از آن دسته رستوران‌هایی‌ست که بوفه افطار دارد و بیش از 25 نوع غذا از جمله حلیم، عدسی، نیمرو و املت، شربت و نوشیدنی، کیک و انواع پنیر صبحانه و… را در برمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی: عرقیات ماه رمضان، با اینا میشه راحت‌تر روزه گرفت!

 

غذای رستوران عالی قاپو

سفره‌خانه سنتی عالی‌قاپو

سفره‌خانه سنتی عالی‌قاپو
سفره‌خانه سنتی عالی‌قاپو

9. سفره‌خانه سنتی عالی‌قاپو

  • آدرس: تهران، پاسداران، گلستان سوم
  • تلفن: 22334455 – 021

رستوران سنتی عالی‌قاپو، دارای دکوراسیون قجری بوده و شما را به خاطرات گذشته می‌برد. این مجموعه، همواره فضایی دلنشین برای دوستدارانش فراهم نموده است. در طی بیش از چهل سال عالی‌قاپو، اصالت خود را حفظ کرده.
استفاده از متریال کاملا ارگانیک، دقت در تهیه و وسواس در طبخ آنها، اصول همیشگی این رستوران است. این سفره‌خانه در ماه رمضان و افطار، میزبان مهمانان خود خواهد بود.

 

عمارت کافه مسعودیه

کافه مسعودیه
کافه مسعودیه

10. کافه‌هایی که برای افطار پذیرای شما هستند: کافه مسعودیه

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه
  • تلفن: ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱۳

عمارت مسعودیه یکی از عمارت‌های قدیم و با ابهت تهران است که در دل خود کافه‌ای جذاب را جای داده است. این کافه با منوی جالب خود، مشتریان زیادی را جلب می‌کند. خوردن افطار در این کافه و عمارت را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته قبل از رفتن بهتر است که حتما رزرو کنید تا معطل نشوید؛ چرا که معمولا این کافه شلوغ خواهد شد.

 

رستوران های تهران برای افطار

افطاری 10 رستوران و کافه در تهران

کلام آخر

رستوران‌ها و کافه‌های شهر تهران هم مانند دیگر شهرهای ایران، در ماه مبارک رمضان، میزبان روزه‌داران عزیز است. افطاری باصفا در این کافه و رستوران‌ها، می‌تواند خاطره‌ای دل‌انگیز را برای ما به یادگار بگذارد. در این مطلب ما 10 رستوران و کافه که برای افطاری ماه رمضان پذیرای شما هستند، را معرفی کردیم. شما هم اگر این رستوران‌ها را امتحان کرده‌اید، تجربه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید. درصورتیکه با کافه یا رستوران دیگری در تهران، افطار خود را سپری کردید هم می‌توانید پیشنهادتان را برای ما بنویسید.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه