Chidaneh.com placeholder image

با خانه بدون کمد چه باید کرد، 10 ترفند جادویی!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: تصور خانه ای بدون کمد برای خانم های خانه دار تقریبا با تصور یک فاجعه برابری می کند، جوری که اصلا دلشان نمی خواهد چنین وضعیتی را تصور کنند. اما اگر بنا بر شرایط مجبور به استفاده از چنینی خانه ای باشید، چه باید بکنید؟ حالا خانه ای بدون کمد هم نه، خانه که تعداد کمدهایش کفاف وسیله های شما را نمی دهد، باید با چنین خانه ای چه کرد؟ خب دراین مطلب می خواهیم به ترفندهای دکوراسیونی برای رفع مشکل کمبود کمد در خانه بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید که حسابی اطلاعات این مطلب به درتان می خورد، مخصوصا برای آن هایی که خانه های کوچک دارند. 

گروه معماری فرم و فضا
دکوراسیون اتاق خواب
گروه معماری فرم و فضا

چوب و هنر

1. خانه های بدون کمد: فضای زیر تخت 

از آن جایی که در خانه های کم کمد و بدون کمد، استفاده حداکثری از فضا اهمیت پیدا می کند، بنابر این شما باید بسیار هوشمندانه عمل کنید. یکی از ترفند های دکوراسیونی که می توانید به وسیله آن به خانه تان کمد اضافه کنید، استفاده از فضای زیر تخت خواب تان است. مطلب چگونه از فضای زیر تخت خواب بهتر استفاده کنیم؟ هم در این رابطه به شما کمک می کند. 

گروه بازرگانی و معماری vip
اجرای کاغذ دیواری
گروه بازرگانی و معماری vip

2. خانه های بدون کمد: کمد هایی در دل مبلمان های خانه 

وقتی خانه بدون کمد و یا در واقع کم کمد است، باید از هر چیزی که فکرش را می کنید، کمک بگیرید. مثلا مبلمان های خانه گزینه مناسبی هستند برای این که از آن ها کمد بسازید. به جای آن که ارتفاع این مبل ها بلا استفاده بماند، بهتر است درون آن ها را خالی کنید، و وسیله هایی که می خواهید دم دست باشند اما از چشم پنهان باشند را آن جا بگذارید. عکس بالا کاملا شما را متوجه قضیه می کند. 

آسمانه
مبلمان آنتیک به سبک تلفیقی در چیدمان وسایل منزل
آسمانه

3. خانه های بدون کمد، ویترین های زیبا 

برای خانه کم کمد و یا بدون کمد خود ویترین های زیبا تهیه کنید، این ویترین های معمولا دارای کشو و کمدهای در داری هستند که می توانند به شما در طبقه بندی و نظم دهی وسیله های تان کمک کند. حتی این ویترین ها می توانند به شما کمک کنند تا برخی از وسیله های زیبای تان را به نمایش بگذارید و از زیبایی های آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های تان کمک بگیرید. 

استودیو معماری آرش مدنی
دکوراراسیون داخلی پروژه اداری کاویان
استودیو معماری آرش مدنی

4. اهمیت دیوارها در خانه های بدون کمد 

در خانه های بدون کمد و یا کم کمد دیوارهای می توانند بسیار کارآمد باشند و فضای های زیادی را در اختیار شما قرار دهند به طور مثال شلف های دیواری به شما کمک می کنند تا برخی از وسیله هایتان را به جای پنهان کردن به نمایش بگذارید تا بتوانید دیگر وسیله های تان را داخل کمدها جایگزین کنید. یادتان باشد که شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا به شمار می آید. 

امیر صادقی
شومینه در دکوراسیون نشیمن منزل ایرانی
امیر صادقی

5. خانه های بی کمد و پیش آمدگی های کارآمد 

یادتان هست که در اولین بند راجع به استفاده هوشمندانه از فضا صحبت کردیم؟ این همی یکی از همان ترفندها است. شما باید تا جای ممکن از پیش آمدگی های که در خانه تان وجود دارد استفاده کنید. وسیله های که لزوما نباید داخل کمد ها قرار بگیرند و خاصیت دکوری مانند دارند را روی پیش آمدگی هایی همانند شومینه بگذارید. اصلا این ایده می تواند جزو تزیین شومینه های خاموش با ایده های ساده اما تماشایی باشد. 

هفت رنگ
چیدمان متفاوت فضای نشیمن منزل
هفت رنگ

6. از فرورفتگی دیوار ها کمد بسازید 

شما باید هر عیب و ایرادی در خانه را به فرصت تبدیل کنید و از آن ها استقاده کنید. به طور مثال خیلی ساده می توانید از فرو رفتگی های دیوار کمد بسازید. حتی این کمد ها را می توانید خودتان بسازید. بعضی از آن ها را هم می توانید به صورت ویترین نگه دارید، و برای برخی دیگر در درست کنید و آن ها را کاملا محصور کنید و از فضای ان استفاده کنید. 

[[nid:45011]]

7. استفاده از قفسه های دکوری 

قفسه های دکوری هم یکی دیگر از راه حل هایی است که می توانم به شما پیشنهادشان بدهم. این قفسه های دکوری دارای انواع و مدل های متنوعی هستند که می توانید با توجه به نیازتان و دکوراسیون داخلی خانه تان آن ها را تهیه کنید و داخل شان را با جعبه هایی طبقه بندی کنید تا سر و سامان دادن به وسیله های برای تان راحت تر باشد. یک نمونه از این قفسه های دکوری در عکس بالا برای شما به نمایش گذاشته شده است. 

آسمانه
گلدان طبیعی در چیدمان دکوراسیون منزل
آسمانه

8. کنسول های نجات بخش در خانه های بدون کمد 

در خانه های بدون کمد و کم کمد، کنسول های تقریبا یک راه حل معجزه آسا هستند برای آن که آن ها کمد های فانتزی هستند که هم به دکوراسیون داخلی خانه تان زیبایی می بخشد هم به شما در رفع معضل کمبود کمد در خانه کمک می کند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما!

امیر صادقی
نشیمن و پذیرایی در دکوراسیون منزل ایرانی
امیر صادقی

9. کمد هایی از جنس پارتیشن ها 

اگر برای تقسیم های فضایی تان نیاز به استفاده از پارتیشن ها دارید، می توانید نوعی از پارتیشن ها را انتخاب کنید که قابلیت تبدیل شدن به کمد را دارند. به طور مثال کتابخانه ای که در عکس بالا دیده می شود هم می تواند یک پارتیشن باشد هم یک کتابخانه و هم یک کمد، البته اگر برای بعضی قسمت های آن در در نظر گرفته شود. به همین راحتی و با همی ترفند های ساده می توان به خانه کمد اضافه کرد. 

10. کمد های پارچه ای

آخرین پیشنهادی که می توانیمک به شما ارائه دهیم، کمدهای پارچه ای هستند. این کمد ها می توانند در هر قسمتی از خانه قرار داده و به تعداد نیاز شما تهیه شوند. خوبی این کمد های این است که بسیار مقرون به صرفه هستند و اگر به آن ها نیاز نداشته باشید به راحتی جمع می شوند و در داخل کشو ها قرار می گیرند. طرح و نقش و رنگ های این کمد های پارچه ای هم بسیار زیاد است و شما بدون نگرانی می توانید انواع مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه تان را از بین آن ها انتخاب کنید. 

شما هم ایده های دکوراسیونی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا برای تولید مطالب بعدی از آن ها استفاده کنیم. 

نویسنده: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه