Chidaneh.com placeholder image

نظم بخشی به لوازم آرایشی، ۱۲ ایده ساده و خلاقانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: مطمئنا شما هم بارها با این صحنه دلخراش (البته برای خانم‌ها) مواجه شده‌اید که انبوهی از لوازم آرایشی‌تان درهم و برهم روی هم ریخته‌اند؛ به ‌خصوص اگر ریمل جدیدتان لابه‌لای این بازار شام گم شود که دیگر فاجعه است. فکرش را بکنید تازه اول صبح با چشم‌های به زور باز شده باید ته دراور دنبال پنکیک‌تان بگردید. می‌دانم؛ بسیاری از شما همین الان دارید لبخند می‌زنید و به این فکر می‌کنید که دیگر وقتش رسیده این آخر هفته دست به کار شوید. در این مطلب ایده های کاربردی برای نظم دادن به وسایل آرایشی را با هم دنبال می کنیم، پس با چیدانه تا انتهای این مطلب کاربردی همراه باشید. 

سرویس خواب بالسا

1.کشوها

البته واضح است که کشوی میز آرایشی بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایشی محبوب‌تان است اما خود کشوها می‌توانند تبدیل به انبوهی از لوازم به هم ریخته شوند. برای رفع این مشکل بهترین راه تقسیم‌بندی فضای کشوست. با استفاده از نظم‌دهنده‌های کابینت‌ها مثل جای قاشق و چنگال‌ها  یا حتی سبدهایی در ابعاد مختلف می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: نظم دهنده کابینت آشپزخانه را به همین آسانی بسازید!

2.باکس و دراور

این روزها انواع باکس‌ها و دراورهای کوچک نظم‌دهنده های وسایل آرایشی در بازار موجود است که نمونه‌های آکریلیکی که جهت نگهداری لوازم آرایشی طراحی شده‌اند، گزینه مناسبی برای این منظور هستند.

3.بورد و مگنت

اگر می‌خواهید وسایل‌تان بدون اشغال فضای روی میز دم‌دست‌تان باشند، می‌توانید از بورد استفاده کنید. برای این کار کافی‌ است یک صفحه فلزی را قاب کرده و با استفاده از انواع پارچه یا کاغذهای رنگی برای آن یک پترن زیبا ایجاد کنید. سپس با چسب مگنت‌ها را به لوازم آرایشی بچسبانید و آنها را روی بورد قرار دهید؛ به همین راحتی می توانید به لوازم آرایشی نظم و ترتیب ببخشید.

4.ظروف سرو شیرینی و کاپ‌کیک

اگر شما هم دوست دارید در عین اینکه وسایل روزمره‌تان جلوی چشم‌تان است، میز آرایشی‌تان هم شلوغ و بی‌نظم نباشد، می‌توانید از ظروف چند طبقه سرو شیرینی یا استند کاپ‌کیک برای روی میزتان استفاده کنید. با این کار دیگر رژ صورتی محبوب‌تان زیر انبوهی از لاک پنهان نخواهد شد.

5.قالب یخ

می‌توانید از قالب‌های یخ با ابعاد مختلف برای نگهداری سایه و رژگونه و… استفاده کنید. 

6.شلف و باکس دیواری

با استفاده از انواع شلف‌ها و باکس‌ها و چیدمانی زیبا از لوازم آرایشی رنگارنگ و پرزرق و برق لوازم دکوری برای اتاق‌تان ایجاد کنید.

7.گلدان و شیشه‌های دکوراتیو

اگر شما هم از بوی قهوه لذت می‌برید، می‌توانید صبح‌تان را با این بوی دل‌انگیز آغاز کنید. یک ظرف شیشه‌ای را پر از دانه‌های قهوه کرده و قلم‌موها یا حتی رژهای‌تان را در آن فروکنید. می‌توانید به جای قهوه از سنگ‌های رنگی تزیینی یا طبیعی، دانه‌های کریستال و رنگی و… استفاده کنید. این یک راه حل خوش بو برای نظم دادن به لوازم آرایشی تان دارد. 

8.شیشه‌های دهن‌گشاد

پنبه و گوش‌پاک‌کن‌ها به‌تنهایی تصویر زیبایی برای روی میز ایجاد نمی‌کنند اما با کمی خلاقیت می‌توانید از آنها نیز به عنوان عناصر دکوراتیو استفاده کنید. شیشه‌های سس یا رب را با رنگ‌آمیزی و تزیین تبدیل به ظرفی دکوراتیو برای نگهداری قلم‌موها، پنبه‌ها و کنید. 

9.شیشه‌های شکلات

یکی از مواردی که به‌شدت مشکل‌ساز است، انبوهی از لاک‌هاست. می‌توانید از قوطی‌های شفاف شکلات و آبنبات برای نگهداری لاک‌ها استفاده کنید. با این‌کار می‌توانید رنگ لاک‌ها را هم ببینید.

10.جاجورابی یا جای زیورآلات

معمولا همه ما لوازم آرایشی داریم که مورد استفاده روزانه‌مان نیست و شاید فضای کافی برای‌شان در کشو نداشته باشیم. برای نگهداری از آنها می‌توانید از یک جاجورابی یا جای زیورآلات استفاده کنید و طبقه‌بندی دم‌دستی از طیف‌های رنگی آرایشی‌تان داشته باشید.

12.قاب عینک

از قاب عینک به عنوان جعبه قلم‌موها استفاده کنید. این‌کار به‌خصوص در سفر باعث می‌شود دیگر دنبال قلم‌موهای‌تان نگردید.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: سپیده نعمت زاده 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه