Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب سلطنتی: مانند ملکه ها بخوابید!

به قلم: مژگان احمدی

دکوراسیون اتاق خواب: همه ما خوب می دانیم که اتاق خواب شخصی ترین فضای داخلی است که ما می توانیم راجع به دکوراسیون داخلی آن تصمیمی بگیریم. اتاق خواب ها هم مانند هر فضای دیگری می توانند سبک دکوراسیونی منحصر به فرد خاص خودش را داشته باشد. یکی از پر طرفدار ترین سبک های دکوراسیونی برای اتاق خواب سبک سلطنتی است. داشتن یک اتاق خواب سلطنتی می تواند حس و حال خوبی را به شما منتقل کند، متخصصین در مجموعه مبلمان عباسی در این مطلب از چیدانه می خواهند به شما نشان دهد که چگونه می توانید یک اتاق خواب سلطنتی داشته باشید.

مبل عباسی
سرویس خواب سلطنتی لوکس اتاق خواب
مبل عباسی

چوب و هنر

1. رنگ های روشن در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب سلطنتی 

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب سلطنتی استفاده از رنگ های روشن بسیار مرسوم است. رنگ هایی مانند سفید، شیری و کرم روشن بیشتر در این اتاق خواب ها به چشم می خورد. البته نباید از نقش رنگ طلایی در القای حس و حال سلطنتی به اتاق را نادیده بگیریم. پیشنهاد می کنم مطلب اتاق خواب های لوکس و سلطنتی را با رنگ طلایی را حتما مطالعه کنید. 

مبل عباسی
سرویس خواب سلطنتی دونفره مدل چستر
مبل عباسی

2. تخت خواب های شاهانه برای اتاق خواب سلطنتی 

وقتی قرار است یک اتاق خواب سلطنتی را تجربه کنید، باید از مبلمان های آن شروع کنید. خب تاثیر گذار ترین مبلمان داخل اتاق خواب تخت خواب است. برای اتاق خواب سلطنتی تان باید تختخواب هایی که حس و حالی لوکس و سلطنتی دارند را انتخاب کنید. این نوع تخت خواب ها معمولا دارای پشتی ها مخمل و تاج مانند هستند، بیشتر از جنس چوب هستند و همان طور که گفته شد معمولا دارای پارچه های مخمل و یا چرم هستند. این نوع تختخواب ها دارای تزیینات زیاد و پر جزییاتی هستند که حسابی شما را مجذوب خود می کند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: تخت خواب کلاسیک، عضو باوقار و قدرتمند اتاق خواب شما

مبل عباسی
سرویس خواب سلطنتی دونفره اتاق خواب رنگ سفید
مبل عباسی

سرویس خواب سلطنتی

3. تخت خواب های چوبی، پارچه های ساتن، اتاق خواب های سلطنتی 

حالا که صحبت از تخت خواب ها شد بهتر است کمی بیشتر راجع به آن ها بدانیم. همان طور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، تخت خواب های سلطنتی معمولا چوبی و پر تزیینات هستند، پشتی های شان مخملی است، اما بهتر است برای روتختی از پارچه های ساتن و براق استفاده شود. پارچه های براق به دلیل انعکاس نور حس و حالی تجملی به دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما می بخشد. برای تخت های سلطنتی معمولا رو تختی هایی که دامن دار هستند و پر چین هستند انتخاب می شوند. بهتر است خوب به عکس بالا نگاه کنید تا متوجه منظورمان شوید.

مبل عباسی
سرویس خواب سلطنتی دونفره طلایی سفید
مبل عباسی

نورپردازی اتاق خواب

4. نورپردازی اتاق خواب سلطنتی 

اتاق خواب های سلطنتی معمولا نورپردازی های رویاگونه دارند، تعداد آباژورهایی که در اتاق خواب های سلطنتی وجود دارد معمولا زیاد است و آن ها هم مانند تختخواب ها، معمولا چوبی هستند. این اباژورها می توانند پایه بلند و یا پایه کوتان باشند. مطلب 10 آباژور که اتاق خواب شما را رمانتیک می کنند می توانند به شما کمک کنند تا بهترین آباژور را برای دکوراسیون اتاق خواب سلطنتی تان برگزینید. 

مبل عباسی
سرویس خواب سلطنتی دونفره سفید سبز
مبل عباسی

اتاق خواب لوکس سلطنتی

5. تزیینات اتاق خواب های سلطنتی 

در دکوراسیون داخلی اتاق خواب سلطنتی بافت ها، تزیینات برجسته و جزیات ریز بسیار مهم هستند. هر چه جزییات ریز در اتاق خواب بیشتر باشد ی تواند آن را مجلل تر و سلطنتی تر نمایان کند. البته باید دقت کنید که تزیینات و بافت ها باید مطابق سبک لوکس و مجلل شما باشد، قطعا تزیینات و بافت های مدرن به درد این سبک دکوراسیونی نمی خورد. 

مبل عباسی
سرویس خواب کلاسیک رنگ روشن اتاق خواب
مبل عباسی

اتاق خواب سلطنتی

6. دراورها و پا تختی ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب سلطنتی 

مبلمان اتاق خواب سلطنتی فقط به تختخواب ها محدود نمی شود. کنسول ها، دراور ها و آینه ها هم از دیگر وسایل و لوازم دکوری ای هستند که در این اتاق خواب ها مثل همه اتاق خواب های دیگر وجود دارند. اما تفاوت آن ها در سبک دکوراسیونی آن ها است. بیشتر لوازم و وسایل دکوری برای اتاق خواب های سلطنتی با سبک کلاسیک مطابقت می کند. به طور مثال دراورها، بهتر است از نوع چوبی و بلند انتخاب شوند، با دستگیره های طلایی و بافتی جذاب. آبنه ها هم بهتر است از نوع تراش خورده و کار شده باشند. یادتان باشد که در اتاق خواب های سلطنتی و لوکس جزییات حرف اول را می زند. 

مبل عباسی
سرویس خواب سلطنتی دونفره لوکس
مبل عباسی

اتاق خواب سلطنتی شیک

7. پارچه هایی با طرح های ریز برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب سلطنتی 

در دکوراسیون داخلی اتاق خواب های سلطنتی معمولا از پارچه ها استفاده زیادی می شود، به دلیل این که این اتاق ها معمولا پر جزییات هستند، کوسن های روی تخت، رو تختی ها، رومبلی برای مبل های تکی که داخل اتاق استفاده می شود، پرده ها فرش ها و خیلی وسایل دیگر. اما وجه مشترک همه این پارچه ها این است که همه آن ها دارای طرح های ریز هستند. معمولا هم رنگ هایی مات و خنثی دارند. کمتر رنگ های خیلی روشن و براق در آن ها دیده می شود مگر آن که بخواهند در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تغییر ایجاد کنند. 

مبل عباسی
سرویس خواب کلاسیک طلایی سفید
مبل عباسی

8. پرده های والان دار برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب های سلطنتی 

اگر نمی خواهید هزینه زیادی بابت ایجاد دکوراسیون سلطنتی در اتاق خواب تان بپردازید ما یک راه حل دکوراسیونی مقرون به صرفه به شما نشان می دهیم. پرده های ولان دار. این پرده ها به سادگی می توانند چهره ای سلطنتی و شاهانه به دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان ببخشند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: مدل پرده جدید اتاق خواب، این نکته‌ها رو باید بدونی!

مبل عباسی
سرویس خواب سلطنتی آبی اتاق خواب
مبل عباسی

سرویس خواب سلطنتی

9. تختخواب های مرتفع برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب های سلطنتی 

نکته ای که در رابطه با تختخواب ها فراموش کردم تا به آن اشاره کنم، ارتفاع آن ها بود. معمولا برای اتاق خواب های سلطنتی تختخواب هایی با ارتفاع زیاد در نظر گرفته می شود. اگر انیمیشن ها و فیلم هایی که در کودکی می دیدیم را به خاطر بیاورید حتما یادتان می آید که ملکه ها و پادشاه ها همیشه تخت هایی با ارتفاع زیاد داشتند. 

مبل عباسی
سرویس خواب کلاسیک رنگ روشن اتاق خواب
مبل عباسی

اتاق خواب سلطنتی

10. لوستر های کلاسیک، اتاق خواب های سلطنتی 

وقتی قرار است اتاقی سلطنتی را تجربه کنید. باید به همه وسایل آن توجه کنید. یکی از این وسیله ها لوستر ها هستند که قطعا حضوری پر رنگ و چشم گیر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما خواهند داشت. بهتر است برای چنین اتاق خواب هایی از لوستر های شاخه دار استفاده کنید. اگر در رابطه با چیدمان و طراحی اتاق خواب سلطنتی به کمک نیاز دارید در متخصصین در مجموعه مبلمان عباسی به شما کمک میکنند.

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه