Chidaneh.com placeholder image

شلف های دکوری در 10 جای غیر معمول خانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: شلف ها عناصری هستند که می توانند خیلی زیاد به شما در دکوراسیون داخلی خانه تان کمک کنند، آن ها آن قدر قدرتمند هستند که هم می توانند نقش وسیله ای تزیینی را برای شما بازی کنند و هم می توانند در نقش یک عنصر برای طبقه بندی و نظم دهی خانه تان به کار گرفته شوند. اما در هر صورت آن ها وسیله های هستند اجتناب ناپذیر، وسیله هایی که نمی شود از آن ها به راحتی دل کند و جدا شد و از آن جایی که پرداختن به موضوع شلف ها بسیار جذاب ما هم تصمیمی گرفتیم تا این آخر هفته را با یک مطلب جذاب همراه شما شویم. البته این مطلب کمی با دیگر مطلب ها در مورد شلف متفاوت است، این بار می خواهیم بپردازیم به مکان های نامعمولی که در آن ها می توان از شلف های دکوری استفاده کرد. پس با من و چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

چوب و هنر

1. استفاده از شلف دکوری در بالای سینک روشویی

شاید پیش خودتان فکر کنید که؛ خب خسته نباشید همه در بالای سینک های روشویی شان قفسه و کمد دارند، اما باید خدمت تان عرض کنم کمد و قفسه بله، اما شلف هایی که دو طرف آن ها باز است و هیچ محوظه ای ندارد یک چیز نا معمول است که به نظر من ارزش امتحان کردن را دارد. این شلف دکوری در بالای سینک روشویی، می تواند شخصیتی متفاوت به سرویس بهداشتی خانه تان ببخشد. 

2. استفاده از شلف دکوری در پاگرد پله

یکی از بهترین ایده ها برای تزیین دیوار راه پله، استفاده از شلف هایی است که بر دیواره آن ها می نشیند. این شلف های دکوری می توانند تبدیل به کتابخانه هایی در پاگرد و یا خود دیواره پله شود. این ایده می تواند جزو یکی از ۱۰ ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها باشد. 

3. استفاده از شلف دکوری در کنار تخت خواب ها 

اتاق خواب های تان کوچک است؟ وقتی تختخواب را داخل اتاق قرار می دهید، دیگر جایی برای کذاشتن پا تختی ها ندارید؟ خب چاره اش استفاده از شلف های دکوری است. آن هم درست در کنار تخت خواب. حتما تعجب کرده اید، اما عکس بالا نتیجه انجام این کار را به شما نشان می دهد. 

4. استفاده از شلف دکوری در پشت مبلمان ها 

شما را نمی دانم اما برای من فضای خالی پشت مبلمان ها مخصوصا در اتاق نشیمن بسیار آزاردهنده است. ترجیح می دهم به هر وسیله ای و ترفند دکوراسیونی ای متوسل شوم تا آن فضا را کاربردی کنم، یکی از همین وسیله ها و ترفند ها استفاده از شلف دکوری سرتاسری در پشت مبلمان ها است. شما هم می توانید امتحان کنید. 

5. استفاده از شلف دکوری به جای کتابخانه های خلاقانه 

شاید باورتان نشود اما از همین شلف های دکوری می توان وسیله های دکوری زیبا و خلاقانه ای ساخت. اگر به عکس بالا نگاه کنید می بینید که چند کتاب به دیوار وصل شده اند، در نگاه اول غافلگیر خواهید شد، اما جالب است بدانید که یکی از این کتاب ها شلف است که عکس شیرازه یک کتاب روی آن چاپ شده است. جالب است نه؟ شما هم می توانید این ایده را امتحان کنید. 

6. شلف های دکوری روی تیرهای بیرون زده سقف 

بعضی از خانه ها با مشکل بیرون زدگی تیرهای سقف مواجه هستند که بسیار از لحاظ بصری زشت و نازیبا هستند و دکوراسیون داخلی خانه را تحت تاثیر قرار می گیرند. اما خیلی راحت می توان این زشتی ها را با ایده های جذاب و خواستنی پوشاند و آن ها را به یک نقطه عطف در دکوراسیون داخلی خانه بدل کرد. مثلا می توانید آن ها را به یک کتابخانه سقفی تبدیل کنید. خیلی هم ساده و راحت. عکس بالا به شما نتیجه آن را نشان می دهد. 

7. شلف های دکوری پوشاننده فرو رفتگی ها

بهترین راه برای پوشاندن فرو رفتگی های خانه این است که آن را با شلف دکوری بپوشانید. خیلی هم شیک و ساده. هم عکس بالا می توان شما را راهنمایی کند و هم ایده های مطرح شده در مطلب ۷ پیشنهاد کاربردی برای فرو رفتگی های دیوار

8. شلف دکوری و دیوارهای کوچک بغل درب ها 

اگر به بغل درب هایی که اتاق ها را به هم مرتبط می کنند دقت کنید متوجه می شوید که این دیوار های بلا استفاده جان می دهند برای این که تبدیل به قفسه های دکوری زیبا شوند. خرچ آن هم چند تیر و تخته است و مقداری هم پیچ و مهره و یک آدم فنی. به همین راحتی می توانید قفسه هایی به زیبایی عکس بالا داشته باشید. 

9. شلف دکوری در بالای جالباسی ها 

جالباسی هایی که در نزدیک درب ورودی تعبیه می شود معمولا دارای ظاهری ساده هستند، اما شما می توانید با اضافه کردن یک شلف دکوری آن ها را از یکنواختی و کسل کنندگی خارج کنید، هر دفعه روی آن ها چیزی بگذارید. حتی می توانید از این شلف های دکوری برای طبقه بندی و نظم دهی به کفش های تان استفاده کنید. 

10. شلف دکوری برای سه کنج های اتاق 

بعضی از شلف ها هم هستند که در سه کنج اتاق می نشینند. سه کنج هایی که معمولا به چشم نمی آیند اما حضور این شلف های دکوری می تواند به آن ها جلوه و نمایی خاص و منحصر به فرد ببخشد. 

اگر برای دکوراسیون خود به دنبال شلف و ویترین خاص و متنوعی هستید، و یا از شلوغی های بازارهای امروز کلافه اید، کافی است سری به ویترین کالا های چیدانه بزنید و از آرامش خرید را در خانه ی خود لذت ببرید. امتحان کنید شگفت زده خواهید شد!

منبع : houzz | مترجم: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه