Chidaneh.com placeholder image

دیدنی ترین مکان های سرسبز ایران برای سفر در تابستان

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: با شروع فصل مهربان تابستان خاطرات سفرهای کودکی در دل‌مان زنده می‌شود و دغدغه گذراندن روزهای فراغت در کنار خانواده ذهن‌مان را مشغول می‌کند. بی‌شک پناه بردن به طبیعت بهترین انتخاب است. برای شناخت و لذت بردن از طبیعت زیبای سرزمین چهار فصل‌مان با ما همراه شوید. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری ایران که در تابستان گرم با هوای مطبوع پذیرای‌مان هستند، می‌پردازیم.

قالیشویی ادیب

باداب‌سورت ساری، دومین اثر طبیعی ملی ایران

چشمه آب شور باداب‌سورت، چشمه‌ای بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان است. خیال‌انگیزترین زمان در این منطقه، هنگام طلوع و غروب خورشید است که تلالوی نور خورشید در حوضچه‌ها همراه با سایه‌روشن طبیعت اطراف، جلوه‌هایی تحسین‌برانگیز از موهبت خداوندی را به نمایش می‌گذارد.

باداب‌سورت در همه فصل‌های سال زیباست و در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد اما پربازدیدترین زمان‌ها، فصول بهار و تابستان اند؛ چراکه در فصل بهار این منطقه بسیار سبز و خرم است و فصل تابستان نیز زمان خوبی برای آب‌تنی در این حوضچه‌های زیبا و سرشار از مواد معدنی است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های سمنان، نزدیک ترین مکان های تفریحی به تهران!

تنگ بستانک، بهشت گمشده شیراز

نام بهشت گمشده را که می‌شنوی ناخودآگاه مشتاق دیدن آن می‌شوی. این منطقه دیدنی با زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه‌هایش چشم هر بیننده را می‌نوازد و مهمانان را به تحسین و تکریم آفرینشگر هستی وامی‌دارد. پوشش گیاهی مناسب، آبشارهای کم‌ارتفاع طبیعی و آب فراوانی که از مظهر چشمه‌ها از کوه در مسیر دره به طرف پایین سرازیر می‌شود، موجب شده که این منطقه از زیبایی شگفت‌انگیزی برخوردار باشد.

انبوه درختان در منطقه بهشت گمشده در پاره‌ای از مناطق چنان پنجه در پنجه هم انداخته‌ و سقفی از نوازش بر سر رهگذران و گردشگران ساخته که به سختی می‌توان درخشش آفتاب را از میان شاخ و برگ‌شان دید. در این منطقه زیبا و دیدنی آنچه به چشم می‌آید سبزی و زیبایی مناظر شگرف و آنچه به گوش می‌رسد صدای نوازشگر آب و نغمه‌پردازی پرندگان و آنچه احساس می‌شود طراوت و سرزندگی است.

مطلب پیشنهادی: هتل ها و جاذبه های گردشگری شیراز برای مسافران (۱)

گردنه حیران، دره پنهان در مه

حیران، نام روستایی است در شهرستان آستارا واقع در استان گیلان. از مهم‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری این روستا، گردنه حیران است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته ‌است. این گردنه که آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان است، از یک طرف مشرف به کوه‌هایی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه ‌است و از سویی مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق که از میان آن رود ارس عبور می‌کند. این رود تعیین‌کننده مرز ایران و کشور آذربایجان است.

این گردنه در بیشتر زمان‌ها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌‌ها و کوهپایه‌های آن، پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند. بی‌شک می‌توان حیران را از زیباترین مناطق سرسبز ایران دانست که در تابستان با هوایی معتدل پذیرای مسافران است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های طبیعی شهرهای سرسبز شمال ایران

باغ پرندگان تهران ،طبیعت بکر پایتخت

باغ پرندگان تهران بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان در شمال شرقی پایتخت و در دل جنگل‌های لویزان است که در ساختنش از طبیعی‌ترین ابزار مثل سنگ، چوب، نی و پوشال استفاده شده و نمای زیبا و خاطره‌انگیزی را به وجود آورده است. از شاخصه‌های این باغ طراحی زیبا و منحصربه فرد محوطه آن و مسیرهای سنگفرش شده است که توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده‌اند. مسیرهای پیچ در پیچ همراه مناظری پوشیده شده از گل و سبزه، آلاچیق‌های زیبا، آبشارها و برکه‌های کوچک و بزرگی که در باغ روان است، پل‌های چوبی زیبا همه از ویژگی‌هایی است که این باغ را به یکی از مناطق دیدنی تهران بدل کرده است.

با ورود به محوطه باغ اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طوطی‌های سخنگو هستند که به شما خوشامد می‌گویند. پرندگانی مانند کبوتر، طوطی، کلاغ، خروس، فنج در این محوطه قرار گرفته‌اند. در شمالی‌ترین قسمت باغ گونه‌هایی از عقاب‌ها که روی درختان تنومند اما بی‌شاخه نشسته‌اند، خودنمایی می‌کنند. برخی گونه‌های لاشخور هم در این قفس که بزرگ‌ترین قفس باغ است به چشم می‌خورند.

مطلب پیشنهادی: ۷ پیشنهاد برای تور یک روزه اطراف تهران (۱)

در قسمت میانی باغ، پرندگانی مانند قرقاول، طاووس، پلیکان، فلامینگو زیست دارند. این محدوده توسط آبشارها و برکه‌های بزرگی که از بالادست باغ آبگیری می‌شوند، احاطه شده و منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. در محدوده جنوبی باغ هم پرندگان نام‌آشنایی همچون اردک، قوی سیاه و سپید، غاز به چشم می‌خورند. یکی از زیباترین صحنه‌هایی که ممکن است اینجا ببینید شنا کردن قوهای زیبا در کنار یکدیگر است. 

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین مطالب گردشگری زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صبا صوفی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
roomi در تاریخ 22 تیر 1395
روستا و گردنه حیران طبق تقسیمات کشوری زیر نظر بخش 32 گیلان و شهرستان مرزی آستارا قرار گرفته که روستای کوچک و بزرگ دیگری رو هم شامل میشه. از مشند، بهارستان و سیج گرفته تا ونه بین سفلی و ... . لذا نامگذاری حیران بنام اردبیل کار اشتباه و غیر اصولی می باشد. با تشکر از پورتال جامع شما
roomi در تاریخ 24 تیر 1395
از دیگر مکان ها دیدنی شهرستان آستارا هم میشه به موارد زیر اشاره کرد دریاچه استیل با درختچه های متحرک که بینظیره و در دنیا کلا دو مورد ازین دریاچه وجود داره آبشار لاتون که بلند تربن آبشاره ایرانه با بلندای 105 متر، واقع در بخش لوندویل آستارا رودخانه مرزی آستارا با نام آستارا چای و دریای کاسپین
fatemeafsharian در تاریخ 24 تیر 1395
با سلام و وقت بخیر ضمن تشکر از توجه و توصیه به جای شما، موردی که فرمودید تصحیح شد.
persia در تاریخ 26 تیر 1395
درود بر شما آیا در روستای حیران برای اقامت جای خاصی هست؟
roomi در تاریخ 26 تیر 1395
بله. یک هتل بنام هتل پارلا وجود داره اگه اشتباه نکنم باید چهارستاره باشه. و یکی دیگه هم در دست ساخته. البته تو خود روستای حیران هم قبلا اتاق های اجاره ای بود. حتما سری هم تله کابین و سورتمه حیران بزنید و حیران رو زیر پاهاتون حس کنید
roomi در تاریخ 26 تیر 1395
درود بر شما. ازینکه وقت صرف میکنید بابت جمع آوری و تهیه مطالب مفید در این پورتال یسیار سپاسگزارم. رسالت اول هم ایرانی شناخت محیط اطراف خودشه بعد اگر امکانش بود شناخت جهان. شاد باشید و سربلند. یا حق
موسی خزایی پول در تاریخ 02 آذر 1397
سلام وقت بخیر آیا امکان دارد وبسایت ما را در وبسایت خود لینک کنید و در صورتی که شما نیز مایل هستید لینک خود را به ما بدهید تا در وبسایت خود درج کنیم. نام دامنه وبسایت: www.iranoccasion.com با عنوان: ایران اکازیون، سپردن رایگان ملک سراسر کشور با تشکر و سپاس فراوان پشتیبانی فنی - موسی خزایی پول تماس: 09192213498

ثبت دیدگاه