Chidaneh.com placeholder image

طراح لباس ایرانی که شاهنامه را بر تن بازیگر ایرانی نقش زد!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم پارچه ای: زندگی امروز ما، پر شده از مقوله‌هایی که تمام وقت‌مان را به اشغال خود درمی‌آورد. سراسر روزهای‌مان به پیگیری مسائلی می‌گذرد که شتاب زندگی به ما تحمیل کرده است. از صبح تا شب به مسائلی می‌پردازیم که نه‌تنها هیچ کمکی به کسب آرامش نمی‌کند بلکه بعضا باعث ایجاد تشویش، نگرانی و ناراحتی می‌شود. بر کسی پوشیده نیست که دور شدن ما از زیبایی و هنر که حاصل همین شتاب روزافزون زندگی است، استرس و نگرانی‌مان را بیشتر می‌کند.

چوب و هنر

ما در چنین شرایطی، فرصت زیادی برای غوطه‌ور شدن در دنیای رویایی و بی‌مرز هنر و زیبایی نداریم. چه بهتر که به جبران دور شدن از هنر، زیبایی را به زندگی روزمره خود وارد کنیم. از صبح تا شب با اشیا و لوازمی سر و کار داریم که بدون آنها تقریبا زندگی کردن غیر ممکن است. طراحی و تولید همین اشیا و لوازم به صورت هنری و زیبا این فرصت را به ما می‌دهد که هنر و زیبایی را به زندگی روزمره خود وارد کنیم. وسایلی مانند، شال، روسری، کیف، زیور‌آلات و پیراهن و شلوار، کوسن و خلاصه هر آنچه را که می‌شود.

در این میان می‌توانیم به هنرمندانی تکیه و اعتماد کنیم که هنر با جان، دل و روح‌شان درآمیخته؛ هنرمندانی که هم هنر را خوب می‌شناسند، هم نیاز مردم و هم وسایل و سلیقه‌ها را.

تن‌پوش‌هایی که هنر اصیل ایرانی را یادآور می‌شوند!

هنر قرار نیست فراموش شود، هنر باید قدم به قدم با تو بیاید. پس چه چیزی بهتر از اینکه این هنر با تن‌پوشی ادغام شود که هر لحظه با توست و تمام وجودت را در بر گرفته است. “سارا جعفریه"، هنرمند جوان و طراح لباس ایرانی برای طراحی‌های تن‌پوش‌های ناب خود که عنوان “دثار" را برای آنها برگزیده است، فرش‌های ایرانی و تلفیق آن با کاشی‌های ایرانی را مد نظر قرار داده است.

هنر اصیل ایرانی و بستری از ساتن و ابریشم

وقتی قرار است تن‌پوش‌ها اصیل باشند، یعنی باید ذره‌ذره آنها بوی اصالت دهد. پس برای هنر ناب ایرانی، ساتن و ابریشم بهترین است. حال فکرش را بکنید که این ساتن‌ها و ابریشم‌ها با طرح‌های اغواگر کاشی‌های ایرانی و آن رنگ‌های چشمگیر ترکیب شوند، آن وقت می‌توان مدعی شد که تن‌پوش‌ها از هنر ایرانی الهام گرفته و ارائه شده‌‌اند.

حاشیه‌های کاشی برای مانتوهای اصیل ایرانی

از ذره‌ذره کاشی‌های ایرانی می‌توان الهام گرفت و آنها را سرمشق قرار داد؛ به طور مثال از حاشیه‌های کاشی می‌توان برای تزیین لبه‌های مانتوی ایرانی استفاده کرد و آن را مانند قابی در نظر گرفت که دیگر طرح‌ها را درون خود جای داده است. معمولا اگر از این طرح استفاده شود، رنگ آنها بیشتر از دیگر طرح‌ها به چشم می‌آید.

فرش‌های اصیل ایرانی را به تن کنید!

فرش‌ها می‌توانند به جای آنکه بر کف خانه بنشینند همچون تن‌پوشی شما را همراهی کنند؛ هر جا که بخواهید. فکرش را بکنید به جای آنکه فرش‌ها را در خانه استفاده کنید، آنها را به تن کنید، حتما هیجان‌انگیز خواهد بود.

کراوات با طراحی ایرانی

کروات‌های شیک و باشکوه با الهام از معماری ایرانی

فقط خانم‌ها نیستند که می‌توانند تن‌پوش‌هایی از جنس هنر ناب ایرانی داشته باشند، آقایان هم اگر بخواهند می‌توانند کروات‌هایی داشته باشند که نمایانگر شکوه و زیبایی هنر ایرانی است. اغلب این کروات‌ها از معماری ایرانی و المان‌های پرنقش و نگار آن الهام گرفته شده‌اند.

شاهنامه‌ای که تن‌پوش شد…

منابع‌ الهام می‌تواند متفاوت باشد؛ گاه مینیاتورها، گاه کاشی‌ها، گاه فرش‌ها و گاهی هم برگی از شاهنامه. هر چیزی که بوی هنر ناب ایرانی را بدهد، می‌تواند منبع الهام باشد. منبع الهامی که روی دست ندارد. این برگ شاهنامه جای آنکه برگی گم شده در دل یک کتاب باشد، بیرون کشیده می‌شود، تن‌پوش می‌شود، جان می‌گیرد و نماینده‌ای می‌شود برای عیان کردن زیبایی‌های هنر ایرانی.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شمیم آقازاده

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه