Chidaneh.com placeholder image

10 چیدمان هوشمندانه برای دکوراسیون فضاهای باریک منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: شاید در نگاه اول چیدمان یک فضاهای باریک و بلند یکی از بزرگترین چالش های دکوراسیون داخلی مطرح شود اما با کمی خلاقیت می توانید به سادگی چیدمان منحصر به فرد و ایده آلی از فضاهای بلند و باریک داشته باشید پس با این مطلب از چیدانه همراه شوید تا با هم با ترفندهای چیدمان فضاهای باریک و کم عرض بیشتر آشنا شویم.

چیدمان فضاهای باریک

تابلو فرش ریحان

چیدمان فضاهای باریک: نشیمن

یکی از راه حل هایی که با کمک آن می توان باریک نشان دادن یک فضا را کمتر نشان داد کاهش اکسسوری های فضا می باشد. با استفاده از حداقل مبلمان در فضای نشیمن به سادگی می توانید چیدمان منحصر به فردی داشته باشید. تاثیر رنگ ها را در بزرگ تر نشان دادن چنین فضاهایی فراموش نکنید، رنگ های خاکستری، سفید، بژ بزرگ تر نشان دادن این فضاها کمک چندانی می کند و اضافه کردن رنگ سبز انرژی فراموش نشده ای را به فضای شما تزریق می کند.

چیدمان اتاق خواب کم عرض

چیدمان فضاهای باریک: اتاق خواب

در چیدمان فضاهای باریک و کم عرض مانند اتاق خواب بهترین راه حل استفاده از ارتفاع است! با اضافه کردن تیر های افقی روی سقف می توانید توجه را به اطراف بیشتر سوق دهید.همچنین در چنین فضایی استفاده از دیوار شیشه ای و پنجره های عریض به خوبی می تواند فضای شما را گسترده تر از قبل نشان دهد.

چیدمان اتاق خواب کم عرض

استفاده از رنگ های روشن نیز تا حد زیادی می تواند فضای باریک اتاق خواب شما را بزرگتر نشان دهد، همچنین استفاده از پنجره های عریض تا حد زیادی احساس کوچک بودن فضا را از بین می برد. راه حل دیگری که در چیدمان فضاهای باریک و کم عرض می توان از آن استفاده کرد استفاده از موکت های بافت دار نرم و با رنگ های خنثی می باشد.

چیدمان فضاهای باریک

چیدمان فضاهای باریک: حمام

بهترین راه حل برای چیدمان حمام باریک استفاده از فضای راهرو برای ذخیره سازی و ایجاد کابینت و آویز حوله در طرفین دیوار است تا کاربرد بیشتری داشته باشد. استفاده از آینه های عریض را در چنین فضایی هرگز فراموش نکنید با کمک آینه ها می توانید هر فضایی را دو برابر کنید!

چیدمان فضاهای کم عرض

چیدمان فضاهای باریک: آشپزخانه

برای چیدمان آشپزخانه های باریک سبک مینیمال را در نظر بگیرید! در این سبک به دلیل استفاده از رنگ هایی روشن و ساده به خوبی فضای شما بزرگ تر جلوه می کند. توجه داشته باشید که در چیدمان فضاهای باریک و کم عرض باید جزییات را به حداقل برسانید.

چیدمان فضاهای کم عرض

چیدمان فضاهای باریک: غذاخوری

برای چیدمان فضای باریک غذا خوری استفاده از مبلما ساده و زاویه دار پیشنهاد می شود. همچنین با بی انتها کردن دیوار رو به روی این فضا به خوبی می توانید آن را بزرگ تر و دلبازتر نمایش دهید.

چیدمان ورودی کم عرض

چیدمان فضاهای باریک: ورودی

فضای باریک ورودی تان را با اضافه کردن کمد ها و هنگرهای آویز لباس کاربردی کنید، همانند فضاهای قبل در چیدمان فضاهای باریک و کم عرض با استفاده از آینه و یا رنگ های روشن و خنثی را فراموش نکنید.

چیدمان فضاهای کم عرض

چیدمان فضاهای باریک: رخت شوی خانه

برای چیدمان فضای باریک رخت شوی خانه بهتر است فضا را به دو بخش تقسیم کنید درست مانند تصویر که یک بخش را با کابینت های سفید پر کرده و در طرف دیگر وسایل شستشو را قرار داده است با کمک یک کف روشن لیمویی رنگ به سادگی این فضا را بزرگ تر از قبل نشان داده است.

چیدمان اتاق کم عرض

چیدمان فضاهای باریک: اتاق کار

برای چیدمان فضای باریک اتاق کار با توجه به جزیئات آن استفاده از محدوده ی کف تا سقف بهترین ایده محسوب می شود! درست همانند تصویر که در این محدوده کتابخانه و کمدهای متعدد برای طبقه بندی و نظم دهی کتاب ها و  لوازم و وسایل در نظر گرفته شده است.

چیدمان فضای کم عرض

حتی می توانید در فضای اتاق کار باریک خود فضایی برای استراحت و لذت بردن از اتاق فراغت نیز تعبیه کنید! کافی است کمی خلاقانه تر به اطراف خود نگاه کنید و ایده های دکوراسیون کم جا را نیز فراموش نکنید!

اگر شما هم ایده های جذابی برای چیدمان فضاهای باریک و کم عرض خود دارید، می توانید آن ها را با ما در میان بگذارید. ضمنا با مراجعه به بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه می توانید سوالات و مشکلات خود را مطرح کنید و پاسخ بگیرید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه