Chidaneh.com placeholder image

خانه مدرن زوج جوان تهرانی با دکوراسیون خلاقانه

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: امروزه دغدغه‌ی اکثر زوج‌های جوانی که به اولین خانه‌ی مشترکشان پا می‌گذارند، داشتن دکوراسیون خانه‌ باب میلشان است؛ خانه‌ای که با گسترش زندگی شهرنشینی و کوچک شدن فضای آپارتمان‌ها، محدودیت‌های بسیاری پیش روی صاحبانشان در ایجاد تغییرات پدید آورده است. این موضوع موجب شده که تنها گزینه‌ی موجود و به صرفه در طراحی دکوراسیون، استفاده از اسباب و وسائل باب سلیقه ایشان باشد. اگر صاحبان این خانه‌ها، سلیقه‌ی خاصی داشته باشند، بسیاری از مشکلات از این‌جا آغاز می‌شوند. اسباب و لوازم موجود در بازار، تا حد بسیاری مطابق با نظرات و سلایق عام است و به سختی می‌توان مبلمان یا تزئیناتی خاص پیدا کرد و اگر هم موجود باشد، قطعاً به قیمتی گزاف فروخته می‌شوند. زوج جوان تهرانی که به خانه‌ی آن‌ها در محله شهران رفته‌ایم، سعی کرده‌اند با دکوراسیون خلاقانه، این موانع را از سر راه بردارند و بدون توجه به قضاوت‌های اطرافیان، دست به کار شوند و خودشان وسائل و مبلمان مدرن خانه را درست کنند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ی زوج خلاق
عرفان شریف نژاد: عکاس

سرویس خواب بالسا

 انتخاب رنگ اولین قدم در دکوراسیون داخلی

وقتی این زوج جوان این خانه را انتخاب کردند، کابینت‌ها نصب شده‌ بودند و متأسفانه رنگی برای کابینت‌ها انتخاب شده بود که چندان باب میل این زوج نبود. به ناچار سعی کردند از پالت رنگی ای استفاده کنند که تا حدی در تناسب با قهوه‌ای گردویی و ونگه‌ی کابینت‌ها باشد و از سوی دیگر، با سلیقه و انتخاب ایشان در تناسب باشد.
پالتی از رنگ سفید، بنفش یاسی و زرد. هم طراوتی به خانه بخشیده و آن را از سردی و یکنواختی در‌آورده و هم رنگ و بویی شیک و سبک مدرن بودن را به فضا بخشیده‌ است.

با مطلب ترکیب رنگی قانون شکن، از ترکیب های رنگی تکراری فرار کنید!

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ی زوج خلاق
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیونی شیک، نه لوکس

این زوج جوان خلاق که هماهنگی بسیاری در سلیقه دارند، اعتقاد ندارند که برای داشتن خانه‌ای زیبا، حتماً باید از وسائل لوکس با تزئینات بسیار و رنگ‌های طلایی و نقره‌ای استفاده کرد. بلکه شیک بودن خانه و طراوت محیط برایشان مهم‌تر است. به اعتقاد این زوج جوان تهرانی، به راحتی و با قدری صرف حوصله و وقت می‌توان چیدمانی از اشیاء به ظاهر ساده ایجاد کرد که حس شیک بودن را به فضا می‌بخشد و از سوی دیگر صاحبان این خانه از بودن در آن راضی اند و پس از پایان یک روز کاری، اوقات خوشی را در کنار هم در آن سپری می‌کنند.

اگر شما از طرفداران سبک کلاسیک هستید، نکات طلایی برای لوکس پسندها را به شما پیشنهاد می کنیم.

عرفان شریف نژاد: عکاس
ترکیب رنگ در دکوراسیون نشیمن
عرفان شریف نژاد: عکاس

وسایل و مبلمانی که در بازار نیست

بسیاری از وسائل این خانه را در بازار نمی‌توان یافت و یا مدل‌های مشابه‌ آن را با قیمت‌های بسیاری بالایی می‌توان تنها در برخی از شو روم های پایتخت پیدا کرد. اما این زوج بسیاری از این وسائل را با الهام از طرح‌هایی که در ژورنال‌ها و یا وبسایت‌های مد و دکوراسیون دیده بوده‌اند ، طراحی کرده‌ و خودشان درست کرده‌اند. به همین خاطر بسیاری از این وسائل، منحصر به این خانه هستند و نمونه‌های آن را به سختی می‌توان در جای دیگری پیدا کرد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ی زوج خلاق
عرفان شریف نژاد: عکاس

لذت اینکه مبلمان را در دکوراسیون خودتان بسازید 

وقتی وسائل دکوراسیون خانه را خودتان بسازید، به قطع یقین، لذت بیشتری از آن‌ها خواهید برد. به طور مثال وقتی میز تلویزیونی را با دقت و وسواس خودتان طراحی و ساخته باشید، هروقت در فصای نشیمن که روبروی آن می‌نشینید و تلویزیون تماشا می‌کنید، لذت بیشتری می‌برید و تمام وجود و چارچوب آن را درک می‌کنید. از سوی دیگر وقتی وسائل خانه‌تان را خودتان می‌سازید، نسبت به قدرت و استحکام آن، اعتماد بیشتری دارید و ابعاد و کارایی آن را نیز خودتان می‌توانید تعیین کنید.

می توانید به سادگی میز تلویزیونی شیک و مدرن را به دکوراسیون نشیمن خود وارد کنید!

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ی زوج خلاق
عرفان شریف نژاد: عکاس

توجه به جزئیات در طراحی داخلی

تمامی جزئیات در خانه زوج خلاق نیز با تناسب با رنگ‌هایی انتخاب شده‌اند که در پالت رنگی مدنظر قرار داشته‌اند. بسیاری از این وسائل نیز همچون میزهای پذیرایی و عسلی، نردبان گل‌ها، ساعت دیواری و قاب عکس‌های دیوار و بسیاری از خرده وسایل این خانه، توسط این زوج خلاق طراحی و ساخته شده‌اند. کیفیت ساخت این وسائل آن قدر خوب است که به سختی می‌توان باور کرد که ساخته‌ی دست صاحبان خانه باشد. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ی زوج خلاق
عرفان شریف نژاد: عکاس

 لوستر دست ساز در دکوراسیون خانه

نمونه‌ی موجود در بازار این لوستر، بسیار گران‌قیمت است، لوستری خلاقانه و مدرن که نشان‌ دهنده هنر و سلیقه و قدرت طراحی صاحبان این خانه است. به سختی می‌توان آن را از نمونه‌های خارجی متمایز کرد. طرح‌های این لوسترها، بسیار چشم نواز و کیفیت ساخت آن، ستودنی‌است. لوستری که خودشان با کمک یکدیگر ساخته اند.

یادتان باشد که در خرید لوستر به نکات کلیدی توجه کنید!

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ی زوج خلاق
عرفان شریف نژاد: عکاس

جسارت در انتخاب پرده دکوراسیون مدرن

همانگونه که در عکس‌ها مشخص است، وسائل خانه مدرن تهران عموماً به سبک مدرن هستند. مسلماً یک پرده کلاسیک و لوکس، با این فضا تناسبی ندارد. اما این زوج جوان با وجود مخالفت‌هایی که با ایشان شده است، در اقدامی جسورانه و البته مبتکرانه، پرده‌ای مدرن برای خانه‌شان انتخاب کرده‌اند که شاید چندان در خانه‌های ایرانی چنین پرده‌هایی رایج نباشند. اما این پرده در کنار سایر وسائل خانه، تناسب خوبی ایجاد کرده است که به شیک بودن فضا، کمک بسیاری نموده است.

اگر در اطرافتان افرادی را می شناسید که از ایده های خلاقانه ای برای دکوراسیون خانه خود استفاده کرده اند، به شماره تلگرام چیدانه 09388547140 پیام دهید، تا جزو گزارش های بعدی تورهای چیدانه باشد!

نویسنده و عکاس: عرفان شریف | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه