Chidaneh.com placeholder image

سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک، شما کدومو انتخاب می کنین؟

به قلم: گلنار

سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک؟ این روزها در سبک نئوکلاسیک طرفداران زیادی پیدا کرده و در مقایسه با سبک کلاسیک قرار گرفته است. قطعا افراد با توجه به سلایق خود سبک دکوراسیون‌شان را انتخاب می کنند، اما دانستن ویژگی های هر سبک می تواند به این انتخاب کمک زیادی نماید. در ادامه این ویژگی ها را در دو سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک بررسی کنیم.

سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک

سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک

بهترین راه مقایسه بین سبک ها دیدن نمونه های اجرا شده هر کدام از آن هاست. بنابراین در ادامه فضاهای مختلف به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را با هم بررسی می کنیم:

تابلو فرش ریحان
  • آشپزخانه نئوکلاسیک
  • طراحی کلوزت نئوکلاسیک
  • طراحی ویترین نئوکلاسیک
آشپزخانه نئوکلاسیک

آشپزخانه نئوکلاسیک

این آشپزخانه نئوکلاسیک با فرم کرو طراحی شده که در قسمت اپن هم دیده می شود. این فرم در کابینت ها به نوعی به عنوان نماینده سبک نئوکلاسیک است. در دیزاین این آشپزخونه ما ترکیبی از چوب راش و رنگ سفید پوششی پولیشی براق را می بینیم که با برنز ترکیب شده و نمای شیک و زیبایی را ارائه می دهد. این فلز متناسب با کانسپت کار می تواند فرآوری شده و مانند این نمونه  به صورت مات و با خش و پتینه اجرا شود.

دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک

طراحی ویترین به سبک نئوکلاسیک

این قسمت را می توانیم در کنار فضای نشیمن یا اتاق کار داشته باشیک که با حفظ تم نئوکلاسیک طراحی می شود. تلفیق چوب راش با رنگ پوششی علاوه بر این که گرمی و حس خوب چوب را وارد فضا می کند به عنوان المانی از سبک نئوکلاسیک هم شناخته می شود. شما می توانید برای ایجاد هارمونی در فضا، پارچه داخل ویترین را با مبلمان خود ست کنید. 

کلوزت به سبک نئوکلاسیک

کلوزت نئوکلاسیک:

این کلوزت یکی از فضاهای خاص است که زیبایی را در کنار کاربردی بودن دارد:

طراحی کمدها با رعایت ارگونومی انجام شده و اکسسوری و طبقات طبق نیاز و کاربرد قابل سفارش است. علاوه بر این در کنج ها و فضاهای پرت با اکسسوری مناسب می توان استفاده بهینه ای از فضا داشت. رنگ سفید در این فضا نیز با فلز ترکیب شده که البته اجرای این فلز هماهنگ با دستگیره ها به صورت رز گلد اجرا شده است.

به این نکته دقت داشته باشید که در دکوراسیون همیشه اجرای دیتیل ها است که حرفه ای بودن کار را نشان می دهد. مثلا اینجا درهای نئوکلاسیک به صورت تک لنگه و دولنگه (کرو) طراحی شدن که می توانید چرخش برنز در روکوب و قرنیزها را هم به خوبی ببینید. قطعا این کار علاوه بر یکدست نشان دادن فضا، جذابیت بصری را هم افزایش می دهد.

آشپزخانه به سبک کلاسیک

آشپزخانه به سبک کلاسیک:

در تصویر بالا این آشپزخانه به سبک کلاسیک اروپائی طراحی شده که با استفاده از ابزار خوردگی با تلفیق برنز و چوب راش طوسی با رگه و موج طبیعی همراه شده است. از شاخصه های منحصر به فرد این سبک کلاسیک، می توانیم به مینیمالیسم و سادگی آن اشاره کنیم.

آشپزخانه به سبک کلاسیک

عکس بالا نمونه ای دیگر از طراحی لوکس به سبک کلاسیک را نشان می دهد. در این کانسپت از چوب “ماکوره فریزه" ایتالیائی بهره گرفته شده که از لحاظ نحوه فراوری و خاص بودن در دسته چوب های لوکس و منحصر به فرد قرار می گیرد.

اتاق خواب به سبک کلاسیک

دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک

تصویر بالا طراحی سرویس کامل خواب به سبک کلاسیک را نشان می دهد. نقطه قابل توجه این اتاق خواب کلاسیک، استفاده از فضای کنجی جهت تعبیه کمددیواری (کلوزت) به همراه طراحی درهای کرو است.

در پایان:

نظر شما چیست؟ سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک؟ کدام را بیشتر می‌پسندید؟ اگر دوست دارید می توانید تصاویر خود از دکوراسیون منزل تان را برای چیدانه ارسال کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
elmirazangeneh در تاریخ 19 اسفند 1392
مطلب خیلی خوبی بود و ایده های بسیار خوبی ازش گرفتم

ثبت دیدگاه