Chidaneh.com placeholder image

مشکلات رایج در بازسازی خانه؛ 11 راز ناگفته!

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی فضاهای داخلی: در همه محله ها خانه های قدیمی وجود دارند که به نظر بسیار زیبا و جذاب می آیند ولی آنقدر کهنه و از کار افتاده هستند که دلتان می خواهد یک نفر را بردارید و ببرید تا آن خانه را بازسازی کند! پنجره طبقه اول باز است. وقتی دزدکی داخل خانه را نگاه می کنید روی تصمیم تان مصرتر می شوید؛ کابینت های فلزی زنگ زده و رنگ پریده، کاشی های ترک خورده روی دیوار، لوستر قدیمی که حبابش هم شکسته است اینها همه نشان می دهد که حالا دقیقا وقت بازسازی خانه است. با چیدانه همراه باشید تا به کمک تجربیات شرکت مهندسی معماری آرابسک، مشکلات رایج در بازسازی منزل را بشناسید:

چوب و هنر

بازسازی خانه: فروش یا تغییر دکوراسیون

یکی از مهمترین سوال هایی که هر گروه طراحی در زمان بازسازی خانه از شما می پرسد این است که آیا قصد فروش دارید یا می خواهید سبک زندگی خودتان را تغییر دهید؟ شاید به نظرتان این موضوع مهم نباشد، ولی در تعیین میزان بودجه و یا حتی سلیقه دکوراسیون اهمیت زیادی دارد.

بازسازی خانه: مقدار بودجه موجود

حتما در ابتدای شروع بازسازی منزل، بودجه خود را تعیین کنید. در این صورت هم خیال خودتان راحت می شود و هم طراح و شرکت مجری می تواند به درستی و راحت برای دکوراسیون و بازسازی خانه شما برنامه ریزی کند. در این زمینه حتما باید با افراد متخصص مشورت کنید.  اگر برحسب محاسباتی که انجام می شود، هزینه بازسازی شما بالا می رود، نترسید! می توانید آن را به فازهای مختلفی تقسیم کنید. در هر صورت شما تصمیم گیرنده هستید.

شرکت مهندسی معماری آرابسک
طراحی داخلی مسکونی-کارفرما:جناب صالحی
شرکت مهندسی معماری آرابسک

بازسازی خانه: تعیین اولویت ها

قدم بعدی که باید انجام دهید این است که اولویت های خود برای بازسازی خانه را یادداشت کنید. شما می دانید که از تغییراتی که می خواهید در دکوراسیون منزل انجام دهید چیست و چه چیزی انتظار دارید. تعویض درب ها، تغییر رنگ یا نوع دیوار پوش، جدید کردن تجهیزات خانه، تعویض نقشه برق و یا تغییر و تعویض سرویس بهداشتی از فعالیت هایی است که در بازسازی خانه وجود دارد.

بازسازی خانه: اقداماتی با هزینه کم

اگر بودجه کمی برای “بازسازی خانه" خود کنار گذاشته اید، تنها باید دستی به سر و روی ظاهر فضای داخلی خانه بکشید و از تعمیرات اساسی مثل لوله کشی بپرهیزید. می توانید رنگ دیوار و نورپردازی را تغییر دهید و اگر ممکن است کفپوش خانه را بازسازی کنید؛ روکاری جدید انجام داده و روغن بزنید. همین کارهای به ظاهر ساده تغییرات بزرگی در دکوراسیون داخلی بوجود می آورند.

بازسازی خانه: تغییر آشپزخانه و سرویس بهداشتی

اولین فضاهایی که مالکان به فکر بازسازی منزل می افتند، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. این دو فضا به علت متفاوت بودن کارکرد ها باید توسط متخصصین و افراد کار بلد بازسازی شوند تا مشکلاتی در لوله کشی آنها ایجاد نشود. برای سرویس بهداشتی می توانید کابینت، کفپوش، کاشی ها، روشور و شیر آب را تعویض کنید. یکی از موارد بسیار کم هزینه برای بازسازی آشپزخانه رنگ کردن کابینت ها و تعویض دستگیره و لولای آنهاست. همچنین می توانید سنگ رویه کابینت ها را با هزینه کمی تعویض کنید.

بازسازی خانه: تعویض سیستم برق و آب

به گفته شرکت مهندسی معماری آرابسک اگر سیم های تلفن، برق و لوله های آب و فاضلاب دچار مشکل باشند، تعویض آنها در اولویت قرار دارند. در این مورد هم باید گفت که هزینه عملیات بازسازی منزل در این مراحل بالاست. چون تمام سطح کف و یا دیوار در این صورت باید تخریب و برداشته شود، لوله کشی و سیم کشی تصحیح شده و مجددا سطوح تخریب شده بازسازی شود.

بازسازی خانه: مراقبت از وسایل

یکی از هزینه های اضافی که در حین بازسازی خانه و به طور پیش بینی نشده ای ممکن است بوجود آید، آسیب رساندن و تخریب وسایل و مصالح موجود است! به این مسئله در حین عملیات بازسازی توجه کنید؛ وسایل و لوازم تان را در مکانی نگهداری و انبار کنید که دچار آسیب نشوند.

بازسازی خانه: جستجو و مطالعه

با توجه به بودجه خود بهترین وسایل و مصالح را انتخاب کنید. بد نیست قبل از بازسازی خانه مطالعاتی در این زمینه داشته باشید و یا از افراد متخصص کمک بگیرید. می توانید نمونه های اجرا شده را ببینید و سپس برای فضای داخلی خودتان تصمیم بگیرید.

بازسازی خانه: شناسنامه ساختمان

زمانی که برای بازسازی منزل خود اقدام می کنید، اطلاعات درست و دقیقی از ساختار و ساختمان خانه خود در اختیار گروه طراح و مجری قرار دهید. سن بنا، ارائه نقشه های قبلی در صورت امکان و هر اطلاعات مفید دیگر در این زمینه می تواند مسیر بازسازی خانه را به سمت درستی هدایت کند. طبق تجربه های شرکت مهندسی معماری آرابسک هزینه های زیادی صرف اشتباهاتی می شود که به دلیل نا آشنا بودن در ساختار بنا اتفاق می افتد.

بازسازی خانه: زمان بندی مناسب

از برنامه ای که برای بازسازی منزل شما ریخته می شود اطلاعات دقیق داشته باشید. نظارت و زمان بندی صحیح در این روند برای همه کسانی که در این پروسه نقش دارند، کمک کننده است.

بازسازی خانه: غلبه بر استرس

برای همه افرادی که می خواهند خانه خود را بازسازی کنند، داشتن حس استرس و اضطراب طبیعی است. اگر از تمام جزییات و اتفاقاتی که قرار است در خانه شما اتفاق بیفتد آگاهی داشته باشید، احساس نگرانی تان کم می شود.

شرکت مهندسی معماری آرابسک
طراحی داخلی مسکونی-کارفرما:جناب صالحی
شرکت مهندسی معماری آرابسک

برای داشتن اطلاعات در مورد شرکت آرابسک که در زمینه بازسازی و دیگر پروژه های طراحی و معماری فعالیت خوبی دارند، می توانید به پروفایل اهالی فن شرکت مهندسی معماری آرابسک در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه