Chidaneh.com placeholder image

وسایل تزیینی سنتی، 8 آشنای قدیمی در دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: گاهی که پای فیلم های قدیمی نشسته اید، در گوشه ای از تصویر چیزی به چشم تان می خورد، لوازم دکوری و وسایل تزیینی بسیار خاصی که معلوم است حرف های زیادی برای گفتن دارند. کمدهای چوبی کار شده چوبی با تزیینات زیبا، آینه های قدیمی، پنجره هایی به سبکی فوق العاده که همه از فرهنگ ما ایرانیان بر می آید. این روزها دیگر داشتن هیچ چیزی در دکوراسیون منزل ها عجیب به نظر نمی رسد. شما می توانید همین وسایل سنتی زیبا را هم در فضای داخلی خانه تان داشته باشید. به سراغ گروه مبلمان سنتی گالریا رفتیم، تا با تجربیات خود نکات مهمی را در این زمینه بگویند، با چیدانه همراه باشید:

[[nid:3230]]

سرویس خواب بالسا

کتیبه یکی از لوازم دکوری سنتی

چنانچه می خواهید بخشی از هنر دست ایران را به رخ خودتان بکشید و جایی برای این کار در خانه تان پیدا نمی کنید، بهترین گزینه برای شما کتیبه گره چینی است. گره چینی در اصل فنی در معماری و صنایع دستی است که از قطعات چوب برش خورده و شیشه های رنگی مختلف و هندسی در آن استفاده می شود. کتیبه را می توانید مانند تابلو بر دیوار نصب کنید و یا آن را روی میزی قرار دهید. حتما دیواری خالی برای این منظور در دکوراسیون خانه شما پیدا می شود.

[[nid:32404]]

پنجره گره چینی در دکوراسیون خانه سنتی

به گفته گروه مبلمان سنتی گالریا لوازم سنتی که در گذشته نقش کاربردی داشته اند را هم اکنون می توان در دکوراسیون خانه به عنوان وسایل تزیینی استفاده کرد. پنجره در خانه های قدیمی هویت خاص و زیبایی داشته است. حتما شیشه های رنگی با چارچوب چوبی را می شناسید. پنجره گره چینی را می توانید با سبک سنتی در دکوراسیون منزل وارد کنید. همانطور که گفته شد، گره چینی به عنوان فنی خاص و پرطرفدار در معماری و صنایع دستی قدیمی شناخته می شود.

گالریا
سماور روس پادشاهی قدیمی گالریا
گالریا

سماورهای قدیمی در دکوراسیون خانه

یکی از لذت بخش ترین تجربه هایی که خیلی از ما در داشته ایم، نوشیدن چای دم شده در سماور است؛ سماورهای زیبایی که در گوشه ای قل قل می کنند و همه را به یک فنجان چای گرم دعوت می کنند. حالا تصور کنید که داشتن سماورهای زیبا و قدیمی چه حسی در فضاهای خانه های امروزی دارد، قدمت و اصالت را می توانید در این وسیله دکوری سنتی زیبا ببینید.

گالریا
بخاری شومینه چدنی گاز سوز گالریا
گالریا

بخاری قدیمی از وسایل تزیینی سنتی

نمی دانم شما هم در روزهای سرد سال دوست دارید منبع گرما را به چشم ببینید یا نه، ولی دیدن آتش و رنگ آن علاوه بر اینکه مسحور کننده است، حتی گرمای بیشتری هم می دهد. در خانه هایی که از تجهیزات گرمایی زیر کار یا سقفی استفاده می شود، می توان با قرار دادن گرم کننده هایی مانند بخاری، آتش را به درون خانه آورد. چه بهتر نوعی از بخاری را در دکوراسیون منزل داشته باشید که زیبایی و ظاهر بی نظیر و قدیمی هم داشته باشد.

گالریا
آون انگلیسی قدیمی گالریا
گالریا

حضور سنت انگلیسی در دکوراسیون سنتی

در خانه های انگلیسی لوازم و وسایل متفاوتی از سبک های مدرن امروزی دیده می شود. لوازمی که قدمت در آنها موج می زند و خارق العاده است. یکی از اجزای متفاوت در آشپزخانه های قدیمی انگلیسی آون است. به درها و کشوهای کوچکی که در قسمت جلویی دارد، نگاه کنید. هرکسی با دیدن آنها کنجکاو می شود که درون آن چه خبر است! قطعا داشتن این وسیله قدیمی در گوشه ای از خانه جذابیت زیادی با خود به فضای داخلی می آورد.

گالریا
آبنما مسی کوچک گالریا
گالریا

آبنمای مسی در دکوراسیون سنتی

مس از فلزاتی است که در گذشته استفاده زیادی داشته است. این نوع فلز در وسایل دکوری و حتی کاربردی قدیمی دیده می شود. جالب است بدانید که طرفداران زیادی هم در نسل جدید پیدا کرده است. شما می توانید لوازم دکوری سنتی را به شکل آبنمای مسی در فضای خود به کار ببرید.

گالریا
درب ارسی اصفهان گالریا
گالریا

ارسی در دکوراسیون سنتی امروزی

یکی از اجزای معماری ایرانی، تزیینات ارسی است. از این شبکه چوبی که اغلب دارای شیشه های کوچک رنگی هم هست، در قدیم به عنوان پنجره، در و یا روزن های چوبی استفاده می شد. پنجره ارسی نور مناسبی را به درون وارد می کند و در عین حال گرما و شدت نور خورشید را هم کم می کند. این سبک خاص از پنجره در خانه های قدیمی کاشان و اصفهان به وفور دیده می شود. برای دکوراسیون خانه های امروزی می تواند از ارسی به عنوان لوازم دکوری و وسایل تزیینی سنتی استفاده کرد و از زیبایی اش لذت برد.

گالریا
آبنما با تغار و تلمبه قدیمی بزرگ گالریا
گالریا

تغار از لوازم دکوری سنتی

در فرهنگ قدیم ایرانی تغار اهمیت زیادی داشته است. از این طشت سفالی برای نگهداری غذا و آب استفاده می شد و برای حفاظت مواد غذایی کاربرد داشته است. گروه مبلمان سنتی گالریا پیشنهاد می دهد از این وسیله سنتی در فضاهای امروزی به عنوان آبنما استفاده کنید. قرار دادن تغار در فضای داخلی و محوطه زیبایی آن را دوچندان می کند و آب به شکل سمبلیک در آن ریخته می شود.

برای آشنایی بیشتر با این گروه و داشتن اطلاعات تماس، می توانید به پروفایل اهالی فن مبلمان سنتی گالریا در وبسایت چیدانه مراجعه کرده و نمونه کارهای بیشتری را مشاهده کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه