Chidaneh.com placeholder image

طراحی ویلای مدرن ماوی در هشت بهشت دماوند!

به قلم: تحریریه چیدانه

ویلای ماوی برای یک خانواده هشت نفری در شهر هشت بهشت دماوند در 45 کیلومتری تهران طراحی شده است. و فضایی خاص و منحصر به فرد برای زندگی با منظره ی رو به قله دماوند را ایجاد کرده است. با چیدانه همراه باشید تا با هم با جزییات طراحی ویلای ماوی از آتلیه معماری مکعب سفید بیشتر آشنا شویم و به گوشه و کنار این ویلا منحصربه فرد سری بزنیم. با ما همراه باشید. 
 

ویلا مدرن

مشخصات عمومی پروژه طراحی ویلای ماوی در دماوند

  • موقعیت: دماوند، تهران، ایران
  • دفتر معماری: آتلیه معماری مکعب سفید
  • کارفرما: آرمین و رامین بازرگان
  • همکاران طراحی: هنگامه رضایی، دانیال اخوانیان، روح الله نوروزی
  • تولیدکنندگان: آذرخش آجر، پروفیل لورنزو، نوا چوب
  • مساحت: 600 متر مربع
  • سال ساخت: 2015
  • سازه: مجید بزرگ
  • تاسیسات مکانیکی: شرکت آتلانتیک
  • تاسیستات الکتیریکی: امیر سلامت
  • عکاس: فرشید نصرآبادی

مطلب پیشنهادی : ویلاهای مدرن ایرانی، آخر هفته دلپذیر در ویلای توتستان!

قالیشویی ادیب
ویلا مدرن

از زبان معمار: این پروژه طراحی ویلای ماوی در شهر هشت بهشت دماوند در 45 کیلومتری تهران واقع شده است. ویلای ماوی برای یک خانواده هشت نفری طراحی شده است. از عوامل اصلی طراحی و ایجاد فرم اولیه ساختمان  نقشه برداری از سایت و دید به قله دماوند می باشد همچنین شیب 10٪ سایت پروژه منجر به تقسیم سایت به 3 بخش کلی شده است.

طراحی داخلی ویلا

حجم کلی ساختمان ویلای ماوی ترکیبی از 3 مکعب متنوع می باشد. طبقه همکف ویلا هم سطح با حیاط جنوبی، زیرزمین پروژه نیز در سطح حیاط میانی قرار گرفته است که به وسیله ی سطح شیب دار و پله ها به حیاط بالایی متصل می شود. حیاط سوم ویلای ماوی در پایین ترین سطح از بنا قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویلای مدرن 1090 با معماری دو پوسته در کردان کرج!

 

استخر ویلا

 

ویلای مدرن

در بخش شمالی بنا استخر شنا و امکانات ورزشی در فضای نیمه باز و رو به حیاط میانی ایجاد شده است و سقف این مکعب تراس مربوط به اتاق نشیمن را تشکیل می دهد.

مکعب میانی به دو قسمت تقسیم شده است بخش غربی آن به صورت جعبه ی معلق جلو آمده و شمال اتاق خواب هایی با منظره ی کوه دماوند می باشد و سقف این مکعب بیرون زده تراس بزرگ طبقه اول را ایجاد کرده است. بخش شرقی مکعب میانی شامل نشیمن و آشپزخانه ای به سمت حیاط جنوبی و ورودی اصلی بنا می باشد.  

مطلب پیشنهادی : 5 ویلای برجسته درشهر های مختلف ایران

طراحی داخلی ویلا

معماری داخالی ویلای مدرن ماوی در دماوند

طراحی داخلی ویلای ماوی در واقع ترکیبی از دو منطقه فضایی می باشد، نخست منطقه خصوصی مانند اتاق خواب ها و سپس منطقه عمومی متشکل از فضاهای همگانی مانند اتاق نشیمن و فضاهای باز متنوع و… .

مطلب پیشنهادی : 10 ویلای مدرن در ایران با معماری خارق العاده!

طراحی داخلی ویلا

در تمام فضاهای داخلی ویلای ماوی امکان لذت بردن از نور روز و تهویه طبیعی ایجاد شده است. همچنین در اتاق خواب ها و نشیمن طبقه اول با کمک پنجره های بزرگ سر تا سری امکان لذت بردن از منظره ی کوه دماوند فراهم شده است.

طراحی داخلی ویلا

در طراحی داخلی ویلای ماوی از مبلمان خاکستری و زرد استفاده است که ترکیب با این دو رنگ با متریال چوب توانستیم به خوبی گرما و صمیمیت رو در فضای داخلی ویلا دو چندان کنیم.  

اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

دیدن این ویلاهای مدرن در ایران خالی از لطف نیست :

منبع: Archdaily |مترجم: ثمینا فراهانی 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه