Chidaneh.com placeholder image

راهی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای اداریخلاصه پروژه به‌روزکردن مرکز ارتباطی SingTel بود. ایده این پروژه خلق یک فضای کاری متعادل بود که خدمات مشتریان به بهترین نحو ارائه شود و هم‌چنین کارمندان SingTel در شرایط کاری خوبی قرار داشته باشند. به دلیل ماهیت دشوار و چالش‌برانگیز کار در SingTel، وجود فضاهایی برای آرام‌سازی و سرگرمی کارکنان امری طبیعی بود.

سرویس خواب بالسا

علاوه بر این فضاها، محل‌های گردهمایی‌های کوچک به عنوان فضاهایی برای همکاری‌های موثر بین کارکنان و نیز فضاهایی که آن‌ها بتوانند سرحال و سرزنده شوند نیز در طراحی این مرکز وجود داشت.

یک راهروی مشترک طراحی شد تا به عنوان «مسیری» عمل کند که فضاهای مختلف موجود در درون این مرکز را به هم پیوند بزند. این مسیر کارمندان و مراجعان را وارد سفری می‌کند که در آن می‌توانند قسمت‌های سرگرم‌کننده مختلفی را تجربه کنند و این ایده از این حقیقت الهام گرفته شد که SingTel بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی هر فرد است، فرقی نمی‌کند که این فرد در خانه، دفتر کار، و باشگاه ورزشی باشد و یا وقت خود را در بیرون از خانه می‌گذارند. این فضاهای سرگرمی محلی برای تعامل و همکاری و نیز مکان‌هایی هستند که همه می‌توانند در آن گرد هم جمع شوند و رویدادهای مختلفی را برگزار کنند.

هم‌چنین این مسیر سفری در تاریخ را فراهم می‌کند که فرد می‌تواند در آن تاریخ تحول تکنولوژی ارتباطات را از طریق طراحی داخلی اتاق‌های مختلف ببیند.

هر کدام از این اتاق‌ها دارای عناصر منحربه‌فردی از ارتباطات در دوره‌های مختلف- از دوره غارنشینی تا عصر اینترنت- است. این اتاق‌ها دارای فضایی آرام هستند و با داشتن میزها و نیمکت‌هایی راحت فضایی غیررسمی و جذاب را خلق می‌کنند.

طراحی این مرکز کاری، نمایش فوق‌العاده‌ای از در کنار هم قرار گرفتن ایده‌های مختلف پیرامون مفهوم ارتباطات است و به‌گونه‌ای طراحی شده است که زیبایی‌ و کاربردی‌بودن در کنار هم به خوبی قرار بگیرند.

منبع:contemporist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پژمان نوری در تاریخ 18 خرداد 1393
اینجا شبیه پارکه چقد رسرگرم کنندست
مهناز در تاریخ 18 خرداد 1393
یعنی برای کارکنانشون اسباب بازی گذاشتن ؟دستشون درد نکنه

ثبت دیدگاه