Chidaneh.com placeholder image

11 اشتباه در دکوراسیون منزل که طراحان مرتکب نمی شوند!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: شاید شما هم فکر کنید که دکوراسیون منزل کاملا سلیقه ای است و هیچ قانونی نمی تواند از وارد کردن علاقه شما به فضای خانه جلوگیری کند. ولی واقعیت این نیست! مشاوران و طراحان دکوراسیون معتقدند هر ایده و وسیله ای مناسب فضای داخلی خانه نیست. در این مطلب 11 اشتباه رایج در طراحی دکوراسیون منزل را بشناسید:

امیر صادقی
دکوراسیون مینیمال نشیمن با تابلو
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

1- نصب تابلو در ارتفاع بالا

طبق قوانین طراحی، شما باید تابلو و آثار هنری را در ارتفاع 150 متری از سطح زمین بر روی دیوار نصب کنید. این ارتفاع میانگین ارتفاع چشم در افراد است. در این صورت است که از جلوه ای خوشایند از تابلو و نقاشی برای هر کس که وارد فضای داخلی خانه شما شود، ایجاد کرده اید.

حدیث حقیقت
طراحی داخلی نشیمن
حدیث حقیقت

2- خرید آنلاین پارچه

چاپ زیبا و دقیق روی پارچه انرژی زیادی بوجود می آورد. شاید از نظر شما هم خرید پارچه های طرحدار و گوناگونی که این روزها در سایت ها و شبکه های اجتماعی به فروش می رسند، خیلی وسوسه کننده باشد. ولی باید بدانید طبق گفته صاحب نظران در زمینه طراحی، هیچوقت پارچه و منسوجات را آنلاین نخرید. باید پارچه را حس کنید و جنس آن را از نزدیک لمس کنید. ابعاد و نوع چاپ نقش و طرح پارچه با چشم قابل تشخیص است و صرفا از روی عکس نمی توان به کیفیت چاپ پارچه پی برد.

فاطمه موسوی
دکوراسیون آشپزخانه خانه ای در کویت
فاطمه موسوی

3- پافشاری در انتخاب های نادرست

زمانی که خانه ای می سازید، باید با آن بسازید! اگر قصد دارید از پارکت های پهن و آنتیک در کفپوش خانه جدید خود استفاده کنید، باید بگوییم که قبل از آن ابعاد فضا و شرایط موجود را مد نظر قرار دهید. مطمئن باشید با در نظر گرفتن فضای خانه و انتخاب متریال و سبک دکوراسیون نتیجه نهایی خواهید داشت.

[[nid:40888]]

4- افراط در استفاده از اکسسوری و لوازم دکوری

تا به حال روی تختی خوابیده اید که تعداد زیادی بالشت و کوسن روی آن قرار دارد؟ بعد از استفاده از تخت به کتاب راهنما دارید تا بدانید کدام کوسن را کجا باید قرار داد! طراحی دکوراسیون صحیح نیازی به استفاده از وسایل تزیینی زیاد ندارد. طراحی دکوراسیون باید به درستی انجام شود.

استودیو معماری یونیک
دیزاین دکوراسیون داخلی نشیمن با تابلو
استودیو معماری یونیک

5- تسلیم شدن در برابر استرس

تغییر دکوراسیون در خانه اتفاق خوبی است و انتخاب های زیادی در این مورد در دکوراسیون منزل وجود دارد. با مشاوره و راهنمایی طراحان می توانید از روش های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. به ترس و نگرانی خود در مقابل فضایی که بعد از تغییر دکوراسیون خلق می شود غلبه کنید ولی اگر فکر می کنید جذابیتی ندارد اصلا به سراغش نروید.

ما به شما می گوییم چگونه تغییر دکوراسیون منزل با ترفندهای کم هزینه داشته باشید!

استودیو معماری بوژگان
طراحی راهرو با کفپوش چوبی
استودیو معماری بوژگان

6- رنگ دیوار ارزان قیمت

در مورد هزینه تمام شده برای رنگ دیوار هشدارهایی وجود دارد. حتما می دانید که رنگ و نقاشی دیوار با هزینه و البته با انواع مختلف رنگ انجام می شود. رنگ ارزان قیمت زمان کوتاهی دوام می آورد در صورتی که رنگ دیوار مرغوب می تواند تا 20 سال هم ماندگار باشد.

استودیو معماری یونیک
طراحی داخلی اتاق نشیمن
استودیو معماری یونیک

7- قرارگیری مبلمان در تداخل با یکدیگر

یکی از بارزترین اشتباهات در طراحی دکوراسیون منزل قرار دادن یک جفت مبلمان در حالتی است که با هم تداخل داشته باشند. در این حالت مسیری باریک و البته تنگ بین دو مبل ایجاد می شود که به سختی میتوانید از بین آنها عبور کنید.

هفت رنگ
رنگ در دکوراسیون اتاق خواب
هفت رنگ

8- استفاده از آینه کوچک

افراد بسیاری از آینه های بزرگ می ترسند. شاید یک دلیلش این باشد که به نظر قدیمی و از مد افتاده است. ولی واقعیت این است که هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. با داشتن آینه بزرگ در دکوراسیون منزل، اندازه فضا را بزرگتر می کنید. فکر می کنید در فضای خانه خود به دو لوستر در سقف نیاز دارید؟ از آینه در دیوار فضا استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه از آینه ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم!

خانه درسا
مبلمان و کالای لوکس درسا
خانه درسا

9- برتری کمیت به کیفیت

وسایل کمتر ولی بهتر را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید. مسلما این نکته هدفی بلند مدت است و در عرض 10 دقیقه در طراحی دکوراسیون بوجود نمی آید. اگر سالانه یک وسیله خوب بخرید، در عرض 5 سال می توانید 5 وسیله با ارزش و زیبا را در فضای داخلی خانه خود ببینید.

دکوراسیون دیزاینی
طراحی داخلی نشیمن با مبل راحتی
دکوراسیون دیزاینی

10- مبلمان کوچک در فضاهای کوچک

اگر فضای داخلی خانه شما کوچک است، نیازی نیست حتما تمام مبلمان، میز و وسایل را هم در اندازه کوچک انتخاب کنید. میز جلو مبلی کوچک کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت. نیازهای خود را بسنجید و بر اساس آنها مبلمان متناسب با فضای خانه انتخاب کنید.

[[nid:34838]]

11-توجه نکردن به رشد فرزند در اتاق کودک

اتاق کودک را تنها به چسباندن استیکرهای کارتونی و یا شخصیت های مورد علاقه فرزند خود نشناسید. به علایق آنها توجه کنید ولی به این نکته هم توجه کنید که کودک شما روز به روز رشد می کند و ممکن است سلیقه اش تغییر کند و البته زمانی که بزرگ شد، دکوراسیون اتاق کودک نیاز به نغییر زیادی نداشته باشد.

در مورد نحوه چیدمان، انتخاب، رنگ و نوع و وسایل و مبلمان راهنمایی و پیشنهادات می توانند یاری رسان شما در زمینه دکوراسیون منزل باشند. به بخش سبک زندگی سری بزنید و با تنوع مطالب ساعت ها مشغول شوید.

منبع: housebeautiful | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه