Chidaneh.com placeholder image

خرید آباژورهای جذاب از 4 صفحه محبوب اینستاگرام

به قلم: تحریریه چیدانه

راهنمای خرید: از همان روزی که پای چراغ‌ها و لامپ‌ها برای تامین روشنایی به منازل باز شد، خلاقیت در طراحی آنها هم رونق گرفت؛ تا جایی که انواع مختلف لوسترها و آباژورها متناسب با هر نوع دکوراسیونی به بازار آمد. این هنر، هم‌پای دیگر هنرها در زمینه دکوراسیون رشد کرد و این روزها شاهد آثار هنرمندان جوان و بااستعدادی هستیم که امرارمعاش‌شان وابسته به تامین نور منازل ماست. آباژور علاوه بر ایجاد نور ملایم و قابلیت تنظیم روشنایی به عنوان یک شیء دکوراتیو در منازل اکثر ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. در این بخش به معرفی چند نفر از هنرمندانی پرداخته ایم که در طراحی آباژورها خلاقیت و جسارت ویژه‌ای به کار برده‌اند.

ناکس هوم

آباژور خلاقانه

شیرآلات کسری

1- گروه طراحی “جامخانه"، لوله‌های آب روشنایی‌بخش

پوریا محبوبی، طراح خلاق برند جامخانه است. او در رشته مهندسی ایمنی تحصیل کرده و با استفاده از لوله‌های آب، آباژورهای متفاوتی طراحی می‌کند. وی درباره ایده اولیه کارهایش می‌گوید: ایده این طرح زمانی به ذهنم رسید که پدرم برای بنفشه‌های آفریقایی‌اش به‌وسیله لوله‌های آب آباژوری به شکل آدمک ساخت و با استفاده از این طرح اولیه، برای تولید انبوه‌تر طراحی‌های متنوع و جدیدی انجام دادیم. 

او ابتدا آباژورها را روی کاغذ طراحی می‌کند، بعد نمونه اولیه را با لوله می‌سازد، سپس اصلاحاتی جهت ایجاد تعادل و زیبایی اعمال می‌کند و در نهایت سیم‌کشی و رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد. او از چوب و شیشه‌های آنتیک برای گسترش ایده‌هایش استفاده می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این برند صفحه اینستاگرام jaamkhaneh_group  را دنبال کنید.

آباژور با شید پارچه ای

2- “فام لایت"، تلفیق هنر کاشی‌کاری و شیشه‌گری سنتی

آرزو اسماعیل‌زاده، هنرمند جوان و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی است. او همیشه در کنار نقاشی کشیدن، دغدغه کاربردی شدن هنر و پیوند هنرهای سنتی و صنایع دستی غنی ایرانی با زندگی و فضای مدرن امروزه را داشته است تا اینکه با استفاده از شیشه‌گری سنتی وسیله‌ای مدرن طراحی کرد. از او درباره چگونگی شکل‌گیری ایده‌هایش پرسیدم، گفت: ایده این کار از روزی شروع شد که یک شیشه دست‌ساز برای تزیین خانه خودم خریدم و به این فکر افتادم که کاربرد این شیشه فقط به عنوان یک گلدان یا یک شیء تزیینی کافی نیست و ایده ساختن یک آباژور شیشه‌ای به‌وسیله آن به ذهنم رسید. 

این هنرمند خلاق که این روزها با یک کارگاه شیشه‌گری همکاری می‌کند، با تلفیق طرح‌های سنتی کاشی‌کاری و شیشه‌گری، این دو هنر قدیمی را با کاربردی مدرن کنار هم نشانده و با حمایت از کار دست شیشه‌گر ایرانی به کسب و کار خود رونق بخشیده است.

بازدید از صفحه اینستاگرام Fam.light را به شما دوستداران هنر پیشنهاد می‌کنم.

خرید آباژور از اینستاگرام

3- گروه هنری “پیکولت دکور"، اینجا چراغی روشن است

داود حکیمیان و بهروز جعفری، طراحان بااستعداد برند پیکولت هستند که در سال 93 با هدف احیای هنر و صنایع دستی اصیل ایرانی فعالیت هنری خودشان را شروع کردند. گروه هنری پیکولت با بهره‌گیری از کار دست هنرمندان خراط به تهیه و تولید انواع مختلف آباژور و شمعدان مشغول است. 

در طراحی محصولات این برند، کیفیت به اندازه زیبایی مهم است؛ به همین دلیل در تولید آباژورها از بهترین و مرغوب‌ترین نوع چوب راش که دوام بالا و مقاومت در برابر حشرات از مهم‌ترین خصوصیات آن است در کنار طرح‌های اسلیمی، سنتی و کاشی‌کاری ایرانی استفاده شده و  ترکیب جالبی از سنت در کنار مدرنیته به دست آمده است. برای رنگ‌آمیزی پایه‌ها هم از رنگ اتومبیل استفاده شده که باعث ایجاد جلوه و کیفیت بیشتری در کار می‌شود. همچنین با استفاده از چرم گاومیش برای کف پایه‌ها علاوه بر ایستایی بیشتر از ایجاد خط و خش هم جلوگیری می‌شود. 

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام piculetdecor با محصولات این برند بیشتر آشنا شوید.

آباژور با شید گل دار

4- “روشن"، مهمانی نور، پارچه و چوب

کاملیا رودنشین، فارغ‌التحصیل رشته شهرسازی، طراح هنرمند برند روشن است. او که همیشه به کارهای هنری علاقه داشت، برای درست کردن آباژور منزلش دست به کار شد و با استفاده از چوب و کلاهک، آباژور دست‌ساز خود را تولید کرد. او علاقه شخصی‌اش به پرنده را هم نادیده نگرفت و یک پرنده چوبی زیبا هم به آباژورش اضافه کرد. همین آباژور شد انگیزه راه‌اندازی کارگاه کوچکی که بتواند ایده‌های جدیدش را پیاده کند.

آباژور در دکوراسیون منزل

طراح برند روشن با ساختن آباژورهایش از چوب گردو و راش با کلاهک‌های گلدار شاد و زیبا و البته استفاده از پرنده‌های چوبی که ساده شده شکل طبیعی گنجشک در طبیعت هستند و این روزها عضو ثابت محصولات این برند به‌شمار می‌آیند، در کنار نور و روشنایی تکه‌ای از آرامش طبیعت را هم به مشتریانش هدیه می‌دهد. 
ناگفته نماند این هنرمند بااستعداد علاوه بر تولید آباژور، ساعت‌های دیواری بسیار زیبایی را هم از چوب، پارچه و پرنده منحصر به‌فردش تولید می‌کند که کاملا با آباژورها هماهنگ هستند.

roshan_roshan صفحه اینستاگرام این برند است.

برای خرید آباژورهای زیبا و جدید می توانید به بخش کالاهای وبسایت چیدانه نیز سر بزنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صبا صوفی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه