Chidaneh.com placeholder image

مرتب کردن خانه، از شر این 10 وسیله خلاص شوید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: معمولا مرتب کردن یک خانه ی در هم و برهم و پر جزییات کار بسیار دشواری است، به همین دلیل برای مرتب کردن و نظم دهی چنین فضایی بهتر است جزییات بیهوده و بلا استفاده خود را دور بریزید با این کار فضایی بیشتری برای طبقه بندی و نظم دهی لوازم و وسایل خود خواهید داشت همچنین با حذف این عناصر مرتب کردن خانه خود را به کوتاهترین زمان ممکن خواهید رساند. پس با چیدانه همراه باشید تا شما را با این جزییات بیشتر آشنا کنیم.

مرتب کردن خانه با حذف لوازم امانت گرفته شده

قالیشویی ادیب

مرتب کردن خانه،لوازم امانت گرفته شده

عناصر و جزییاتی که به شما امانت داده اند یا حتی خودتان امانت گرفته اید. این اجناس قطعا جایی در دکوراسیون شما نداشته اند و یا برای مدت کوتاهی مهمان دکوراسیون شما بوده اند، با حذف این عناصر به سادگی می توانید فضای دکوراسیون خود را چند برابر کنید و زمان مرتب کردن خانه خود را کوتاه تر کنید.

مرتب کردن خانه با حذف کتاب هایی که دوستشان ندارید

 مرتب کردن خانه، حذفکتاب هایی که دوستشان ندارید!

در خانه ی همه ی ما کتاب هایی است که خوانده ایم و بنا به هر دلیلی مطابق با سبک و سیاق سلیقه ی ما نبوده است بنابراین نیازی است گنجینه ای از آن ها تهیه کنید و مقابل چشمتان قرار دهید، کافی است جعبه ای بیاورید و همه ی آن ها را به کتابخانه اهدا کنید و به سادگی فضای خود را بزرگ تر و زمان مرتب کردن خانه خود را به حداقل برسانید.

مرتب کردن خانه با حذف لوازم شکسته

حذف لوازم شکسته در مرتب کردن خانه

یکی از مهمترین لوازمی که باید به سرعت از دکوراسیون داخلی خود دور بریزید لوازم شکسته مثل لیوان های لب پر، و یا ظروف ترک برداشته است که حتما باید به سرعت آن ها را از دکوراسیون خود بیرون کنید.

مرتب کردن خانه با حذف ظروف پلاستیکی ناقص

مرتب کردن خانه با ظروف پلاستیکی ناقص

کابینت خودتان را باز کنید، ظروف پلاستیکی بدون درب و یا تغییر شکل یافته همه ی این جزییات  کالاهایی هستند که باید به سرعت از فضای داخلی خود دور کنید، این ظروف تنها فضای دکوراسیون شما را محدود و مدت زمان مرتب کردن خانه شما را طولانی تر می کند.

مرتب کردن خانه با حذف  ادویه های قدیمی

مرتب کردن خانه با حذف ادویه های قدیمی

شاید در نگاه اول ادویه ها از جمله مواد غذایی با طول عمر بالا هستند، اما حقیقت این است که هر چند مدت باید ادویه های قدیمی و بی استفاده خود را دور بریزید و جای آن ها را با ادویه های تازه و پر استفاده پر کنید.

مرتب کردن خانه با حذف لوازم آرایشی بی استفاده

لوازم آرایشی بی استفاده در مرتب کردن خانه

همه ی ما مجموعه ای کوچک یا بزرگ از مواد آرایشی داریم که بنا به هر دلیلی با پوست ما ناسازگار هستند و یا به مطابق با سلیقه ی ما نیستند بنابراین در روند مرتب کردن خانه خود باید به سرعت آن ها را دور بریزید و فضای خود را خالی از این عناصر کنید.

مرتب کردن خانه با حذف تکنولوژی های قدیمی

حذف تکنولوژی های قدیمی در مرتب کردن خانه

جهان تکنولوژی جهان سرعت است و هر روز نسخه های جدید و پیشرفته تری از این تکنولوژی در اختیار ما قرار می گیرد بد نیست به کمد خود سری بزنید حتما با تلفن همراه، واکمن و یا لوازم برقی قدیمی بسیاری مواجه می شوید که بهتر است در اسرع وقت آن ها را دور بریزید و فضای خود را خالی کنید.

مرتب کردن خانه با حذف لوازم قدیمی اتاق کودک

مرتب کردن خانه با حذف لوازم قدیمی اتاق کودک

بچه ها به سرعت در حال رشد هستند و نیاز به لوازم و اثاثیه تازه دارند بنابراین با رشد دلبندانتان باید لوازمی مانند تخت، کمد و لباس و اسباب بازی های قدیمی شان دور بریزید و یا اگر سالم هستند آن ها را به خیریه ها ببخشید و با این کار روند مرتب کردن خانه خود را به حداقل می رسانید و همیشه خانه منظم خواهید داشت.

مرتب کردن خانه با حذف ودئو های قدیمی

حذف ودئو های قدیمی در مرتب کردن خانه

همان طور که در بند قبل در رابطه با تکنولوژی و حذف لوازم با تکنولوژی قدیمی صحبت کرده ایم در رابطه با فیلم های ویدئویی قدیمی هم این موضوع صدق می کند، ویدئو قدیمی را می توانید به سادگی تبدیل به سی دی کنید و یا در یک هارد ذخیره کنید و به سادگی یک نسخه از تمام آن ها را در اختیار داشته باشید تا فضای کمتری از شما اشغال کند و مرتب کردن دکوراسیون شما را به حداقل برساند.

مرتب کردن خانه با حذف سی دی های قدیمی

مرتب کردن خانه با حذف سی دی های قدیمی 

سی دی های قدیمی هم مانند فیلم های ویدئویی نیاز به باز بینی دارند، می توانید این سی دی ها را دسته بندی کنید و فیلم ها، بازی ها و یا انیمیشن های قدیمی را به دیگران هدیه دهید و به سادگی فضای خود را مرتب کنید. مطلب سی دی های خود را از سرگردانی نجات دهید! در این زمینه به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

به ما بگویید…
پیشنهادتان درباره ی مرتب کردن خانه خود چیست و چه توصیه هایی دارید؟ سوالات و مشکلات خود را در بخش دیدگاه های پایین همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Houzz |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه