Chidaneh.com placeholder image

بیشتر روز خود را در چه فضای اداری سپری می کنید؟

به قلم: تحریریه چیدانه

هر کدام از ما ساعت‌های زیادی از روز را در محل کارمان می‌گذرانیم. حتی زمان‌هایی پیش‌ می‌آید که در روزهای اوج کاری کل روز را در دفتر کارمان هستیم و شب‌ها به خانه برمی‌گردیم. پس باید به این فکر باشیم تا ساعت‌های روزمان را در فضایی مناسب بگذرانیم. طراحی دفتر کار یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هر شرکت معماری به حساب می‌آید. در این گزارش سراغ دفتر کاری رفتیم که شرکت معماری مربع آن را بازسازی کرده‌است.

 در این دفتر کار دو واحد مستقل به یک واحد تبدیل شده‌است و نقشه داخلی این ساختمان به کلی از نو طراحی شده و از حالت مسکونی به تجاری تغییر کاربری داده‌است. واحدها از بیرون هم‌چنان شبیه به دو واحد مستقل هستند و از داخل هم به راحتی به هم دسترسی دارند.

سرویس خواب بالسا

فضای بازسازی شده: 220 متر

طراح: شرکت مربع

مهندس ناظر: مهندس اسلامی

با ورود به واحد مدیریت، یک کانتر چوبی و نقاشی دیواری که با ترکیب رنگ فضا هارمونی مناسبی دارد نظر را جلب ‌می‌کند. استفاده از گیاهان طبیعی در بعضی از گوشه‌های این ساختمان زیر نورپردازی کلی زرد، ترکیب رنگ خوبی را در فضا به وجود آورده‌است.

یکی از واحد‌ها، تحت عنوان واحد مدیریت طراحی شده‌است. در این قسمت از المان‌های معماری کلاسیک برای بازسازی استفاده شده و طراحی سقف و دیوارها نشان دهنده این نوع طراحی است. علاوه بر این استفاده از نور زرد در فضا هم تداعی کننده معماری کلاسیک است.

واحد دوم از این واحدها که بخش مالی شرکت به حساب می‌آید به صورت مدرن طراحی شده‌است. در کل پروژه از ترکیب رنگ چوب، کرم و طلایی استفاده شده‌است

آشپزخانه‌های هر دو واحد در این بازسازی تخریب شده‌اند و در واحد مالی یک آشپزخانه کوچک طراحی شده‌است. این آشپزخانه به جای دیوار با ستون‌ها چوبی از فضای اصلی جدا شده‌اند تا فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهد.

یکی از دیوارهای این ساختمان دچار مشکلی بوده که حتی در بازسازی هم امکان رفع آن وجود نداشته‌است. برای پوشش این دیوار از یک دکور چوبی استفاده شده‌است. این دکور با فضا هم‌خوانی خوبی دارد و جذابیت منحصر به فردی هم به سالن بخش مالی داده‌است.

در طراحی فضاهای داخلی این دفتر، تیغه‌ کشی‌های دوباره ساختمان بر اساس تعداد نفرات هر بخش انجام شده، تا فضای مناسبی برای هر کدام از کارمندان فراهم شود و کاربری مناسب خود را داشته‌باشد.

ما مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

نوشته شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
aliafshar.design_1890 در تاریخ 01 تیر 1393
با عرض سلام وخسته نباشید ، فضای کلاسیک طراحی شده در قسمت مدیریت بسیار عالی کارشده .
niladana_1887 در تاریخ 01 تیر 1393
اتاق مدیریت بسیار خوب کار شده همچنین دیوار دکوراتیو از بقیه عکسها مخصوصا عکس 3 و آخری من چیزی نفهمیدم ! این دوربینو عقب تر میبردین بهتر بود ! خسته نباشید معماری مربع !

ثبت دیدگاه