Chidaneh.com placeholder image

کوسن های فانتزی، دست سازه های پارچه ای نسیم!

به قلم: تحریریه چیدانه

خلاقیت در خانه: بچه که بودم دوست داشتم آدمک های خیالی ام را در عالم واقعی ببینم. چه می شد اگر نقاشی هایی که با همه تخیلاتم روی کاغذ آمده بود را به شکل عروسک های پارچه ای در آغوش می گرفتم؟ یا نقاشی ام را روی میز خانه مان پهن می کردم تا مادرم به داشتن دختر هنرمندش افتخار کند. نسیم عسگری خانم هنرمندی است که با خلاقیت در ساخت لوازم دکوری و کاربردی مانند دیوارکوب، کوسن های فانتزی، رومیزی پارچه ای طرحدار هنر خود را در این زمینه ارائه کرده است که برگرفته ار نقاشی های اوست:

مبلمان آفر

نسیم
بدون عنوان
نسیم

تابلو فرش ریحان

بیوگرافی نسیم در یک نگاه

  • نام: نسیم عسگرى
  • سن: ٢٧ سال
  • شغل: طراح و نقاش
  • موقعیت مکانی: تهران
  • محصول: رومیزى ، کوسن ، دیوار کوب و …

نسیم
دیوارکوب دکوری
نسیم
نسیم
دیوار کوب دکوری
نسیم
نسیم
دیوار کوب دکوری
نسیم

لطفا پیشینه طراحی یا شغلی خود را بگویید، علت تغییر شغل شما چیست؟

من دانش آموخته رشته نقاشی در مقطع کارشناسی هستم. عمده فعالیت من پیش از این در حوزه نقاشی و طراحی بوده و آثارم در این زمینه در چند نمایشگاه در گالری‌های شیرین ، آریا ، نگر و .. بین سال هاى ٩٠-٩۵ به نمایش در آمده است. در جواب این سوال که علت تغییر شغلم چیست باید عنوان کنم که من فعالیت حال حاضرم را نوعی تغییر شغل نمی‌دانم، بلکه با تلفیق چند هنر به خلق آثار تازه‌ ای که در آنها از طراحی و نقاشی نیز سود جسته ام، اقدام کرده ام.

هدف از انتخاب رومیزی و کوسن های فانتزی برای شما چه بود؟

استفاده از چند هنر یا فن می‌تواند جذابیت آثار تولید شده را بالا ببرد. برای مثال هر چند یک تابلوی نقاشی یا طراحی می تواند از نظر هنری جذاب باشد، اما تنها مخاطبان خاص خودش را دارد. این در حالی است که تلفیق چند هنر و کاربردی کردن یک اثر می‌ تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. از طرف دیگر کاربردی بودن آثار تولید شده می‌تواند به آشتی مردم با هنر منجر شود.

نسیم
کوسن طرح چشم
نسیم

مخاطبان هنر در کشور‌های مختلف و به ویژه ایران قشر خاصی هستند. منظورم این است که افراد کمی حاضر به آویزان کردن یک تابلو نقاشی (منظورم یک تابلوی هنری است، نه مثلا یک چیز کپی شده) در خانه خود هستند. شاید بسیاری از افراد این مساله را غیر ضروری می دانند و گران بودن آثار هنری نیز به این مساله دامن زده است. حال در نظر بگیرید که ما هنر را برای طراحی وسایل کاربردی به کار بگیریم. این مساله باعث می‌شود مردم همزمان با آنکه محصولی کاربردی می‌خرند یک محصول هنری نیز بخرند.

نسیم
تابلو هنری برجسته اسب تک شاخ
نسیم

چگونه به محصولات با این ویژگی ها رسیدید؟

بررسی آثار هنری تولید شده در دهه ‌های اخیر این مساله را اثبات می‌کند که هنرمندان بسیاری خود را محدود به یک قالب هنری نکرده‌اند. در واقع، آنها برای جذب مخاطب جدید سعی کرده‌ اند شیوه‌ هایی نو از آفرینش هنری را تجربه کنند. در این بین و از آنجا که در طول تاریخ شیوه‌ های مختلف هنری عمدتا آزموده شده است، هنرمندان معاصر به تلفیق شیوه‌ های مختلف پرداخته اند تا از این رهگذر بتوانند به روش هایی نو برای ارائه کار خود برسند.

نسیم
جادستمال کاغذی قلب
نسیم

روش دستیابی به محصول فعلی فرآیندی پیچیده و نتیجه تلفیق روش‌ های مختلف بوده است. در شیوه ‌های تلفیقی مهمترین مشکلی که ممکن است به وجود بیاید این است که به کارگیری یک روش تلفیقی جواب ندهد. برای مثال وقتی قرار است در مجسمه سازی از هنر نقاشی استفاده کنی ممکن است این نوع استفاده وصله ناجوری باشد. این مساله به ویژه در کار‌های من که در آن تلاش شده علاوه بر قالب های مختلف نوعی آشتی میان سنت و مدرنیته ایجاد کند سخت‌تر بوده است. موفقیت‌ های حاصل شده در این زمینه از جمله دست آورد‌های هنر پست مدرن است.

نسیم
رومیزی و رانر
نسیم

در واقع در کنار هم قرار دادن هنر سنتی و هنر مدرن گاهی به خلق یک چیز متفاوت منجر می‌شود که از آن می‌توان با عنوان اثری پست مدرن تعبیر کرد. در دستیابی به شیوه فعلی ارائه اثر هنری به این مساله توجه ویژه ‌ای داشته ام. برای این کار باید به شناخت هنر سنتی و مدرن می پرداختم و اینکه کجا این دو نوع، قابلیت تلفیق دارند. مجموعه‌ای از آزمایش و خطا‌ها در این زمینه وجود داشت، اما نهایتا اثری تولید شد که نه مدرن و نه سنتی بلکه چیزی دیگر است.

  • نوع محصول: دکوری
  • سبک محصول: پست مدرن
  • متریال محصول: پارچه
  • ویژگی برجسته محصول که آن را از بقیه متمایز کرده است: در بسیاری از موارد محصول تولیدی محصولی است که قابلیت تولید انبوه ندارد. در واقع، این کار‌ها تنها یک طراحی صرف برای تولید تعداد زیادی از محصول نیست، بلکه به مانند یک اثر هنری تنها یک بار قابلیت اجرا شدن دارد و این ویژگی باعث می‌شود در عین حال که محصولات کاربردی هستند، هنری نیز باشند.

نسیم
کوسن فانتزی چهره
نسیم

از چه روش هایی برای معرفی محصول خود استفاده می کنید؟

برخى از آرت شاپ هاى تهران ، اینستاگرام ، فیسبوک

اهداف آینده شما در این راه چیست؟

پیشرفت هر چه بیشتر و بیشتر، و دیده شدن در سطح جهانی.

مطلب مرتبط: دیوارکوب های گلدوزی شده، دست سازه های دختر جوان ایرانی!

خانم نسیم خالق دست آوردهای پست مدرن پارچه ای درمورد روند کار و ویژگی های متفاوت در زمینه کاری خودش با ما سخن گفت. ویدئوی زیر را از دست ندهید.

 

کوسن های فانتزی و رومیزی پارچه ای با رد پایی از نقاشی و خلاقیت در دکوراسیون منزل شما جایگاه ویژه ای خواهند داشت. به پروفایل اهالی فن نسیم عسگری سری بزنید و با نمونه کارهای او بیشتر آشنا شوید.

اگر فردی را می شناسید که با ایده های خلاقانه خود محصولات جذاب و منحصر به فردی تولید می کند با فرستادن نمونه کارهای او به تلگرام چیدانه 09388547140 ما را برای معرفی او در خلاقیت در خانه یاری کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه