Chidaneh.com placeholder image

دیوارپوش بین کابینتی، 12 متریال برای دکوراسیون آشپزخانه!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از بخش ­های آشپزخانه که شاید در نگاه اول بی اهمیت به نظر برسد، فضای بین کابینت­ های زمینی و دیواری است. اگر دکوراسیون آشپزخانه برایتان مهم است؛ نباید از هیچ فضایی غافل شوید. در این مطلب راجع به دیوارپوش بین­ کابینتی صحبت خواهیم کرد. شما با انواع دیوارپوش بین ­کابینتی آشنا هستید؟ بهترین نوع دیوارپوش بین کابینتی برای آشپزخانه شما کدام است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات این مطلب را بخوانید.

 

تابلو فرش ریحان

سنگهای لوکس آرت ویل
نوبل گلد - مرمریت سفید
سنگهای لوکس آرت ویل

تایل بین­ کابینتی چیست؟

انواع تایل و یا همان کاشی­ هایی که دیوار بین حد فاصل کابینت­ ها را می­ پوشانند تایل بین کابینتی هستند. تایل بین کابینتی می­ تواند دیوار پشت اجاق گاز و سینک ظرفشویی را هم در بر­گیرد. چون در معرض آلودگی و چربی قرار دارد در نتیجه باید حواستان به نظافت راحت آن باشد. برای نصب و اجرای تایل بین کابینتی بهتر است به رنگ و فرم کابینت­ ها و ابعاد و اندازه فضای بین کابینت ­ها توجه کنید. ساختار برخی از بین کابینتی ­ها به صورت تایل نبوده و ساختاری یکپارچه روی دیوار ایجاد می­ کنند.

مطلب پیشنهادی: با انواع بک اسپلش، طراحی آشپزخانه خود را متحول کنید.

 

کاشی های بین کابینت تخت جمشید
کاشی بین کابینت
کاشی های بین کابینت تخت جمشید

انواع دیوارپوش بین­ کابینتی

این روزها مصالح و متریال­ های کاربردی در دکوراسیون داخلی منزل آنقدر متنوع است که شما به راحتی می­ توانید بهترین نوع آن را برای منزل خود انتخاب کنید. دیوارپوش بین کابینتی هم از این قضیه مستثنی نیست و تنوع زیادی دارد. انواع دیوارپوش از نظر نوع نصب و متریال مصرفی به انواع مختلفی دسته بندی می ­شوند. بهترین نوع دیوارپوش بین کابینتی برای آشپزخانه؛ همان است که با شرایط فضا، سلیقه شما و بودجه متناسب باشد. پس در ابتدا انواع دیوارپوش بین­ کابینتی را بشناسید و بعد انتخاب کنید.

 

ظریف پدیدار چوب
طراحی و اجرای کابینت ساده سفید های گلاس آشپزخانه
ظریف پدیدار چوب

دیوارپوش بین کابینتی طرح آجر

دیوارپوش بین کابینتی طرح آجر

1.دیوارپوش بین­ کابینتی طرح آجر

آجر حس صمیمیت و گرما را به آشپزخانه شما می­آورد. اگر می­خواهید از دیوار آجری در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید چند راهکار دارید؛ یا متریال آجر طبیعی را برای بین کابینت ­ها به کار ببرید، یا اینکه ورق­ های کامپوزیت طرح آجری را برای فضای بین کابینت انتخاب کنید. دیوارپوش بین کابینتی طرح آجر قابلیت رنگ شدن دارند و پس از نصب رنگ می­ شوند ولی آجر طبیعی رنگ طبیعی دارد و هنگام تولید با توجه به ترکیباتش رنگ­ های متنوعی خواهد داشت.

 

گروه بازرگانی افراش پلاس
کابینت و جزیره مشکی و سفید مدل اس پی ال
گروه بازرگانی افراش پلاس

2.دیوارپوش بین­ کابینتی طرح سنگ

یکی از پرطرفدارترین دیوارپوش­ های بین کابینتی­؛ دیوارپوش طرح سنگ است. اگر می­ خواهید بین کابینتی سنگی داشته باشید؛ بهترین کار استفاده از سنگ مصنوعی بین کابینتی است. این نوع دیوارپوش ظاهری کاملا شبیه به سنگ دارند و از نظر نظافت و شستشو خیالتان را راحت می­ کند. دیوارپوش بین کابینتی کامپوزیت هم می­ تواند سطحی با طرح سنگ برای شما ایجاد کند. و یکی از راهکارهای دیگر برای ایجاد بین کابینتی سنگی استفاده از سنگ طبیعی است، که به دلیل قیمت بالا و نصب آن کمتر مورد استفاده قرار می­ گیرد.

مطلب پیشنهادی: سنگ دکوراتیو مصنوعی، جدیدترین­ های بازار!

 

دکوراسیون و کاغذ دیواری من
انواع تایل بین کابینتی پشت چسب‌دار
دکوراسیون و کاغذ دیواری من

دکوراسیون و کاغذ دیواری من
انواع تایل بین کابینتی پشت چسب‌دار
دکوراسیون و کاغذ دیواری من

3.تایل کامپوزیت بین­ کابینتی 

یکی از انواع تایل بین کابینتی جدید؛ تایل­ های کامپوزیت هستند. این نوع دیوارپوش از تایل­ هایی با ابعاد مختلف تشکیل شده­ اند و روی آنها یک لایه آلومینیوم کشیده شده است. این ساختار باعث شده است که نمونه ­های براق و آینه­ای بین کابینتی با این متریال قابل تولید باشد. این نوع بین ­کابینتی­ ها در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند و به راحتی قابل شستشو هستند. تایل کامپوزیت بین کابینتی از انواع بین کابینتی پشت چسبدار هستند.

 

دکوراسیون و کاغذ دیواری من
انواع تایل بین کابینتی پشت چسب‌دار
دکوراسیون و کاغذ دیواری من

4. دیوارپوش بین­ کابینتی استیل

یکی دیگر از انواع تایل بین کابینتی پشت چسب­دار، تایل استیل است. این نوع از بین کابینتی از تایل­ های استیل تشکیل شده است و برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن بسیار جذاب به نظر می­رسد. تایل استیل دوام بالایی دارد و رنگ آن ثابت است و تغییر نمی­ کند.

 

دیوارپوش بین کابینتی پی وی سی

دیوارپوش بین کابینتی پی­ وی­ سی

5. دیوارپوش بین­ کابینتی pvc

یکی از انواع تایل بین کابینتی ارزان، بین کابینتی پی­ وی­ سی است. این نوع دیوارپوش در انواع شکل­ ها تولید می ­شوند و می ­توانند طرحی از چوب یا سنگ و آجر داشته باشند. شرکت­ های مختلفی بر روی دیوارپوش pvc کار کرده ­اند و انواع بین کابینتی با استفاده از پی­ وی­ سی تولید کرده­ اند. دیوارپوش بین کابینتی پی­ وی­ سی به صورت تایل و یا شیت تولید می شود. اگر به شکل شیت باشد یک سطح یکدست خواهید داشت.

 یکی از انواع دیوارپوش­ های رایج ترکیبی از پی­ وی­ سی و پودر سنگ است و این دو متریال در کنار همدیگر آن را به یک محصول مقام و با دوام تبدیل کرده است. ماربل شیت نمونه ­ای از این محصول است که ظاهری شبیه سنگ مرمر دارد و یک انتخاب عالی برای کسانی است که دوست دارند بین کابینتی طرح سنگی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش­های psd، مزایا و کاربردهای این سنگ مصنوعی!

 

کاشی پرنیان
طراحی کابینت آروما کرم مات
کاشی پرنیان

کاشی بین کابینتی آشپزخانه

کاشی بین کابینتی آشپزخانه

6. کاشی بین­ کابینتی

از ایده ­های نسبتا قدیمی ولی همچنان پر طرفدار برای فضای بین کابینتی، کاشی سرامیکی است. کاشی بین کابینتی تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد و تمیز کردن آن آسان است. کاشی بین کابینتی این قابلیت را دارد که در انواع دکوراسیون آشپزخانه؛ مدرن یا کلاسیک استفاده شود. با اینکه به نظر بسیاری از طراحان نصب کاشی بین سرامیکی سخت­ تر از بقیه مصالح به نظر می ­رسد؛ ولی این نوع بین کابینتی طول عمر بالایی دارد.

مطلب پیشنهادی: 45 مدل کاشی آشپزخانه، جدیدترین طرح کاشی 1401 + عکس

 

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
کابینت هایگلاس فرامید ترکیبی
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

7. دیوارپوش بین­ کابینتی چوبی

اگر آشپزخانه ­ای روستیک دارید؛ می ­توانید به دیوارپوش بین ­کابینتی چوبی فکر کنید. این نوع دیوارپوش کمتر در بازار وجود دارد ولی خاص­تر است. همچنین یکی از راه ­حل­ های دیوارپوش کابینتی استفاده از ام­ دی­ اف برای پوشش بین کابینت است. ممکن است تمیزکردن سطح چوبی آن هم در آشپزخانه سخت به نظر برسد ولی با وجود انواع روکش­ چوب قابل شستشو این مشکل حل می­ شود. 

 

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
کابینت هایگلاس فرامید ترکیبی
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

دیوارپوش بین کابینتی آینه ای

دیوارپوش بین کابینتی آینه ­ای

8. دیوارپوش بین کابینتی آینه ­ای

شاید بتوانیم آن را جزو تایل بین­ کابینتی شیشه ­ای قرار دهیم، ولی برای اینکه شما به عنوان یک گزینه به آن فکر کنید در این بخش توضیح می ­دهیم. بین کابینتی آینه ­ای می­ تواند از تایل­ های کوچک آینه ­ای طراحی شود و یا یک سطح آینه ­ای که فضای بین کابینتی را می ­پوشاند. برای نصب این نوع بین کابینتی باید به تصویری که در آینه منعکس می­ شود توجه کنید و از طرفی برای تمیز و براق ماندن به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی: اجرای آینه دکوراتیو، انواع مدل های جدید و تکنیک نصب روی دیوار

 

بین کابینتی سرامیک

بین کابینتی سرامیک

9. دیوارپوش بین­ کابینتی سرامیک 

اگر به دنبال متریالی هستید که به راحتی تمیز شود و سطحی مقاوم و زیبا برای پوشش بین کابینتی ایجاد کند؛ دیوارپوش بین کابینتی سرامیک انتخاب عالی است. این نوع بین کابینتی سال­ ها در آشپزخانه شما دوام می­ آورد. سرامیک و کاشی در ترکیبات و میزان سختی تفاوت­ هایی دارند و اغلب ابعاد کاشی کوچکتر از سرامیک است.

مطلب پیشنهادی: سرامیک دیوار، 25 مدل رنگی و جدید

 

دکوراسیون و کاغذ دیواری من
تایل بین کابینتی وارداتی لاکچری
دکوراسیون و کاغذ دیواری من

10.دیوارپوش بین­ کابینتی شیشه ­ای

شیشه می ­تواند یک متریال جذاب و مقاوم برای بین­ کابینتی آشپزخانه باشد. شیشه بین کابینتی در انواع ضخامت قابل اجرا است. این نوع شیشه ­ها در برابر ضربه و دما مقاومت بالایی دارند. دیوارپوش شیشه ­ای می ­تواند به صورت تایل و یا ابعاد بزرگتر تولید و اجرا شود. همچنین تایل بین کابینتی شیشه ­ای می­ تواند از انواع شیشه­ های رنگی باشد. دیوارپوش بین­ کابینتی شیشه ­ای برای آشپزخانه­ های کم نور مناسب است و تا حدی به انعکاس نور در آشپزخانه کمک می­ کند.

مطلب پیشنهادی: بلوک و تایل شیشه ­ای، ایده­ای خاص و متفاوت در دکوراسیون!

 

دیوارپوش فومی بین کابینتی

دیوارپوش فومی بین­ کابینتی

11. دیوارپوش فومی بین­ کابینتی 

دیوارپوش فومی، جنسی شبیه به یونولیت فشرده دارد و باید مراقب وسایل تیز و ضربه به سطح آن باشید. این دیوارپوش در دو نوع تایلی و رولی به فروش می ­رسد. و انواع پازلی آن دارای قطعاتی است که مانند پازل در کنار هم قرار می­ گیرند و سپس به دیوار متصل می ­شود. این نوع بین کابینتی با استفاده از چسب به راحتی به دیوار می­ چسبد. بهتر است دیوارپوش فومی برای دیوار پشت اجاق گاز و سینک استفاده نشود.

 

بین کابینتی اپوکسی طرح سنگ

بین کابینتی اپوکسی طرح سنگ

12. بین­ کابینتی اپوکسی

احتمالا استیکرهای بین کابینتی که با تصاویر مختلفی در فضای بین کابینتی آشپزخانه استفاده می ­شوند را دیده باشید. این­ها بین کابینتی اپوکسی هستند که در آن ابتدا تصویر سه بعدی مورد نظر را در ابعاد مناسب چاپ می­ کنند و با مواد مخصوصی روی دیوار می­ چسبانند و سپس با مواد اپوکسی سطح روی آن را می­ پوشانند. این نوع بین کابینتی ضد آب بوده و در برابر دمای بالا مقاومند. بین کابینتی اپوکسی می­ تواند بدون طرح و به صورت سطح ساده اجرا شود.

مطلب پیشنهادی: کفپوش اپوکسی بدون درز، به درد شما می­خوره یا نه؟

 

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
کابینت هایگلاس فرامید ترکیبی
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

دیوارپوش بین­ کابینتی سه بعدی، یک مدل جدید!

احتمالا هنگام جستجو درباره انواع بین کابینتی اسم دیوارپوش بین کابینتی سه بعدی را شنیده­ اید. بین کابینتی­ هایی که فرم برجسته ­ای دارند به نام بین کابینتی سه بعدی شناخته شده ­اند. رایج­ ترین آنها گچی هستند. ولی بین کابینتی­ های سه بعدی می­ توانند از جنس ­های؛ شیشه، آلومینیوم، پی­ وی ­سی، سرامیکی و اپوکسی باشند. 

 

کابینت ویرا
کابینت نئوکلاسیک روکش طوسی
کابینت ویرا

تایل بین­ کابینتی سفید

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم؛ رنگ تایل بین­ کابینتی اهمیت زیادی در انتخاب و خرید آن دارد. از آنجایی که اغلب افراد رنگ­ های روشن را برای دکوراسیون آشپزخانه ترجیح می­ دهند؛ تایل بین کابینتی سفید می­ تواند یک انتخاب بسیار خوب برای آشپزخانه باشد. به خصوص برای افرادی که به تمیزی و ظاهر درخشان اهمیت می­ دهند، رنگ سفید به دلیل اینکه آلودگی را زود نشان می­ دهد در نتیجه زود تمیز می ­شود؛ گزینه مناسبی است. تایل بین­ کابینتی سفید می­ تواند از بین انواع دیوارپوش انتخاب شود.

مطلب پیشنهادی: عکس کابینت کلاسیک سفید، مدل­ های جدید

 

دکوراسیون کسری
کابینت و جزیره ساده و شیک به سبک مدرن
دکوراسیون کسری

تایل بین­ کابینتی ارزان

فضای بین کابینت آشپزخانه را می­ توان با هزینه کمی تغییر داد و در عین حال تغییرات جالبی در آشپزخانه ایجاد کرد. تایل­ های بین کابینتی ارزان در بازار وجود دارند که به دلیل جنس سبک و نصب آسان از هزینه های آن­ها کم می شود. از جمله تایل بین کابینتی ارزان می­ توان به؛ بین کابینتی پی ­وی­ سی، فوم، کامپوزیت و استیل اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: برچسب کابینت آشپزخانه، ارزان­ترین تغییر

 

دکوراسیون و کاغذ دیواری من
انواع تایل بین کابینتی پشت چسب‌دار
دکوراسیون و کاغذ دیواری من

تایل بین­ کابینتی پشت چسب­دار

نصب و اجرای هر نوع تایل بین­ کابینتی روش خاص خودش را دارد.بعضی از انواع بین کابینتی مانند کاشی و سرامیک نیاز به بناکاری و زیرسازی سطح دیوار دارند و بهتر است توسط افراد ماهر نصب شوند ولی انواعی از تایل بین کابینتی چسبی هم در بازار وجود دارد و افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون آسان هستند. می­توانند آن را انتخاب کنند. از بین انواع بین کابینتی ­های معرفی شده؛ تایل­ های کامپوزیت یا آلومینیومی، استیل، انواع بین کابینتی فومی و پی وی ­سی و انواعی از بین­ کابینتی شیشه ­ای جزو دیوارپوش بین کابینتی چسبی هستند.

مطلب پیشنهادی: برچسب بین کابینتی، تغییری کم هزینه در دکوراسیون

 

سنگهای لوکس آرت ویل
بین کابینت نئوکلاسیک با طرح دام (مرمریت سفید)
سنگهای لوکس آرت ویل

تایل بین ­کابینتی از کجا بخرم؟

با توجه به اینکه کدام نوع از تایل بین­ کابینتی انتخاب شماست، می­ توانید از فروشگاه ­های معتبر آن را خریداری کنید. در مورد برخی از انواع بین­ کابینتی ­ها بهتر است یک فرد متخصص ابعاد و اندازه فضا را برداشت کند و تعداد و یا متراژ بین­ کابینتی را به شما بگوید. برخی از انواع بین کابینتی که خودتان می­ توانید نصب کنید را با کمی پرس و جو و مشورت گرفتن از کارشناسان، می ­توانید خرید کنید. همچنین امروزه وجود فروشگاه ­های اینترنتی متنوع، امکان خرید اینترنتی را امکان پذیر کرده است، ولی برای این کار باید از صحت سایت اطمینان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید دیوارپوش، از بین این 11 تا، کدوم و انتخاب کنم؟

 

سنگهای لوکس آرت ویل
طرح فلاور - مرمریت پیترا
سنگهای لوکس آرت ویل

کلام آخر:

در این مطلب با انواع دیوارپوش بین­ کابینتی آشنا شدیم، با توجه به ویژگی­ های هریک از انواع تایل بین­ کابینتی می­ توانید بهترین را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. برای انتخاب تایل­ های بین­ کابینتی با متخصصان در این زمینه مشورت کنید.

اهالی فن چیدانه در زمینه دیوارپوش بین کابینت

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه