Chidaneh.com placeholder image

کاشی بین کابینتی، 23 مدل جدید و خاص برای انواع سلیقه!

به قلم: سمانه زارعی

کاشی از جمله مصالحی است که از گذشته­ ها تا به امروز نقش مهمی در خانه­ های ایرانی دارد. ویژگی ­ها و مزایای آن باعث شده است که هنوز هم طرفداران خود را دارند. یکی از موارد مصرف کاشی در منزل؛ در آشپزخانه و به عنوان بین کابینتی است. کاشی­ های زیبا و جذابی که بخشی از هویت آشپزخانه شما هستند. در این مطلب قرار است در مورد راجع به کاشی بین ­کابینتی صحبت کنیم.

 

سرویس خواب بالسا

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم حیدری
حسین گلیار

کاشی بین کابینتی، بهترین انتخاب کدام است؟

در مطلب دیوارپوش بین­ کابینتی راجع به انواع متریال مورد استفاده به عنوان بین­ کابینتی صحبت کردیم. از بین همه این مصالح؛ کاشی بین­ کابینتی با ویژگی­های مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت، تنوع طرح و نقش و رنگ، قابلیت شستشوی راحت و… انتخاب بسیاری از افراد است. اگر تصمیم دارید، کاشی را به عنوان بین کابینتی برای آشپزخانه انتخاب کنید؛ باید اصولی را مد نظر قرار دهید. در ادامه مطلب به عوامل موثر در انتخاب کاشی بین­کابینتی پرداخته ­ایم:

  1. رنگ کاشی بین کابینتی
  2. طرح کاشی
  3. سبک طراحی کاشی
  4. سایز کاشی بین­ کابینتی
  5. مات یا براق بودن
  6. نوع نصب کاشی

 

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم علیشعار
حسین گلیار

1.انتخاب رنگ کاشی بین­ کابینتی

اولین ویژگی که در بین­ کابینتی آشپزخانه به چشم می­ خورد رنگ آن است. رنگ کاشی بین کابینتی با توجه به رنگ وسایل دیگر مخصوصا کابینت ­ها تعیین می ­شود. اگر کابینت­ های رنگ روشن دارید، کاشی بین کابینتی با رنگ متفاوت و پررنگ­ تر جذاب­تر است. ولی اگر کابینت­ هایتان رنگ تیره دارد و یا طرح­دار است؛ بهتر است فضای بین­ کابینت­ ها رنگ روشن­تر داشته باشد و ترجیحا ساده باشد. اگر تنالیته ­های رنگی در دکوراسیون آشپزخانه شاد و براق هستند، می ­توانید کاشی بین­ کابینتی با رنگ­ های خنثی تهیه کنید تا مانند یک پس زمینه برای دکور فضا باشد.

 در ادامه نمونه­ هایی از انواع رنگ کاشی بین­ کابینتی در آشپزخانه آمده است.

مطلب پیشنهادی: رنگ مخصوص روی کاشی، نو شدن ارزان به جای تعویض کردن گران!

 

کاشی بین کابینتی سفید براق

1.کاشی بین­ کابینتی سفید براق؛ این نوع کاشی برای یک آشپزخانه کوچک که نیاز به انعکاس نور بیشتر دارد مناسب است.

کاشی بین کابینتی مشکی طلایی

2.کاشی بین کابینتی مشکی طلایی؛ انتخاب کاشی مشکی رنگ کمی جسارت می­ خواهد، ولی این کاشی در کنار رنگ طلایی شکوه خاصی به آشپزخانه می­ دهد.

کاشی بین کابینتی برای کابینت قهوه ای

3.کاشی بین­ کابینتی برای کابینت قهوه­ ای؛ در این نمونه از کاشی­ های رنگ روشن برای کابینت­ های تیره استفاده شده است.

کاشی بین کابینتی سفید طلایی

4.کاشی بین­ کابینتی سفید طلایی؛ برای آشپزخانه ­ای به سبک کلاسیک و یا نئوکلاسیک جذاب به نظر می ­رسد.

کاشی بین کابینتی طوسی

5.کاشی بین­ کابینتی طوسی؛ برای افرادی که علاقه زیادی به رنگ طوسی در دکوراسیون دارند. کاشی بین­ کابینتی طوسی جزو به روزترین کاشی بین­ کابینتی است که در آشپزخانه مدرن کاربرد زیادی دارد.

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید

6.کاشی بین­ کابینتی برای کابینت سفید، کابینت سفید مانند یک پس­ زمینه ­ای است که می­ تواند با هر رنگ کابینت هماهنگ شود.

کاشی بین کابینتی آبی یا سبز

7.کاشی بین­ کابینتی آبی یا سبز؛ کاشی سبز رنگ در کنار کابینت سفید دکوراسیون را بسیار جذاب کرده است.

کاشی بین کابینتی با رنگ خنثی

8.کاشی بین­ کابینتی با رنگ خنثی، رنگ­ های خنثی باعث دلزدگی شما نخواهند شد.

کاشی بین کابینتی به رنگ های گرم

9.کاشی بین­ کابینتی به رنگ­ های گرم، اگر می­ خواهید آشپزخانه متفاوتی داشته باشید به رنگ­ های متفاوت فکر کنید.

کاشی دست ساز کارگاه هستی
کاشی فرم دار
کاشی دست ساز کارگاه هستی

2.طرح ­های کاشی بین­ کابینتی

کاشی بین­ کابینتی تنوع زیادی دارد؛ از کاشی بین­ کابینتی ساده و تک رنگ گرفته، تا کاشی­ هایی طرح­دار و با فرم متفاوت! قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که بین طرح و رنگ وسایل مختلف آشپزخانه باید هماهنگی وجود داشته باشد تا کل دکوراسیون آشپزخانه یکپارچه و منسجم باشد. کاشی­ های طرح­ دار برای آشپزخانه ­ای با کابینت ­های ساده جذاب به نظر می­ رسد. هرچند ممکن است شما بخواهید بین کابینت­ های ساده، کاشی­هایی ساده و بدون طرح داشته باشید. انواع کاشی بین ­کابینتی می ­تواند در طرح­ های؛ کاشی تک رنگ، کاشی با طرح­ های هندسی، کاشی گلدار، کاشی بین­ کابینتی ساده، کاشی با نقوش اسپانیایی، کاشی شش ضلعی، کاشی­ های باریک، کاشی بین­ کابینتی سه ­بعدی، نقوش منحنی و… تولید شوند.

مطلب پیشنهادی: 45 مدل کاشی آشپزخانه؛ جدیدترین طرح کاشی + عکس

 

سنگهای لوکس آرت ویل
بین کابینت شیک با طرح اپکس (کرم) با بندکشی قهوه ای
سنگهای لوکس آرت ویل

3. سبک طراحی کاشی بین­ کابینتی

اگر از جمله افرادی هستید که به وجود سبک دکوراسیون فضاها اهمیت می­ دهید، لازم است در طراحی دکوراسیون آشپزخانه همه اجزا و جزئیات را مدنظر قرار دهید. اگر دکوراسیون آشپزخانه­­ ی مدرن را می ­پسندید، کاشی بین کابینتی مات یا براق به رنگ خنثی می ­تواند یک انتخاب مناسب باشد. و یا اگر آشپزخانه­ای کلاسیک با کابینت­ های ممبران دارید، کاشی بین­ کابینتی سفید و طلایی که نقوش ساده و ظریفی دارد، ترکیب جالبی ایجاد می­ کند. با توجه به نوع دکوراسیون انواع کاشی­ های زیر می­ تواند انتخاب شما باشد:

  • کاشی بین ­کابینتی مدرن
  • کاشی بین­ کابینتی کلاسیک
  • کاشی بین کابینتی ممبران
  • کاشی بین­ کابینتی اسپانیایی

 

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

4. سایز کاشی بین­ کابینتی

کاشی ­های بین­ کابینتی می ­توانند ابعاد مختلفی داشته باشد. برخی از انواع کاشی بین­ کابینتی چسبی، ابعاد کوچکتری دارند و در کنار هم صفحه ­ی شطرنجی یکدست و جذابی را می­سازند. با توجه به اینکه فضای بین کابینت­ ها چه ابعادی دارد؛ می ­توانید کاشی متناسب با آن را انتخاب کنید. احتمالا کاشی با ابعاد بزرگ برای یک فضای بین­ کابینت کوچک جذاب نخواهد بود. پس مقیاس فضا را دست کم نگیرید!

 

کاشی بین کابینتی مات یا براق

کاشی بین­ کابینتی مات یا براق

5. کاشی بین­ کابینتی مات یا براق

یکی دیگر از ویژگی­ های کاشی بین­ کابینتی که در انتخاب کاشی باید به آن توجه کرد، براق یا مات بودن است. کاشی بین­ کابینتی براق می ­تواند یک فضای تمیز و زیبا را در آشپزخانه متجلی کند و کاشی بین­ کابینتی مات، به شیک کردن فضای بین ­کابینتی کمک می­ کند. کاشی بین کابینتی مات برای آشپزخانه­ های پرنور و روشن مناسب است. کاشی مات آلودگی را کمتر نشان می­ دهد در نتیجه ممکن است دیرتر به سراغ تمیز کردن آن بروید در نتیجه کارتان کمی سخت ­تر می ­شود. کاشی بین کابینتی براق برای آشپزخانه کوچک مناسب است و تمیز کردن آن راحت­تر است.

مطلب پیشنهادی: پوشاندن کاشی­ های قدیمی آشپزخانه، 4 راه حل با کمترین هزینه!

 

کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی آشپزخانه

6. نوع نصب کاشی بین­ کابینتی

ممکن است برای برخی از افراد، نصب کاشی بین کابینتی کاری سخت به نظر برسد. کاشی­ های بین کابینت ممکن است در نوع نصب هم متفاوت باشند، برخی از انواع کاشی با استفاده از ملات نصب می­ شوند و برخی از آنها کاشی بین کابینتی چسبی هستند که برای نصبشان از چسب مخصوص استفاده می ­شود. اگر این موضوع برایتان اهمیت زیادی دارد باید هنگام خرید به آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: 10 ایده جذاب برای دکوراسیون کاشی

 

انواع کاشی بین کابینتی

مراحل نصب کاشی بین­ کابینتی

حالا که کاشی بین­ کابینتی مورد نظر را انتخاب کرده ­اید، نوبت نصب و اجرای آن می­رسد. نصب صحیح و اصولی کاشی در زیبایی و دوام آن موثر است. بهتر است یک نصاب ماهر پیدا کنید و کار را به کاردان بسپارید. اگر خودتان هم توانایی در کارهای ساختمانی و بنایی دارید می ­توانید با رعایت برخی از اصول دست به کار شوید. همانطور که در بخش قبلی گفتیم؛ کاشی­ ها به دوصورت با ملات و با چسب اجرا می­ شوند.

مراحل نصب کاشی بین­ کابینتی با استفاده از ملات:

  1. سطح زیرین را تمیز کنید: سطح دیوار را کاملا صاف و تمیز کنید. سطح دیوار را با استفاده از سمباده و یا هر ابزار دیگری کاملا صاف کنید. وجود فرورفتگی و برجستگی نظم و زیبایی کاشی­ ها پس از نصب را به هم می­ریزد.
  2. تعیین جای کاشی­ ها: قبل از نصب کاشی­، جای کاشی ­ها و تعداد آنها را محاسبه کنید و با استفاده از یک مداد محل نصب کاشی­ها را علامت بزنید. ممکن در برخی از قسمت­ها نیاز به نصف کاشی باشد و باید آنها را در نظر بگیرید.
  3. آماده سازی ملات: با توجه به اینکه ملات مورد استفاده برای کاشی­ ها چه ماده ­ای است می­ توانید از ملات کاشی و یا چسب برای نصب کاشی استفاده کنید. ملات مورد نظر را روی سطح دیوار بگذارید و با یک ماله دندانه ­دار آن را کاملا صاف کنید. وجود دندانه در ماله باعث ایجاد سطح ناصافی برای چسبیدن بهتر کاشی خواهد شد. اگر سطح دیوار وسیع است، آن را به چند بخش تقسیم کنید و سپس ملات را اجرا کنید تا سطح کاملا صاف و یکدست دربیاید.
  4. چسباندن کاشی: کاشی ­ها را با دقت و بر اساس برنامه ­ریزی بچسبانید. بهتر است چسباندن کاشی­ ها از مرکز به سمت گوشه ­ها نصب شود، حوساتان به تراز بودن کاشی­ ها باشد. در صورتی که از چسب کاشی استفاده می­کنید پشت هر یک از کاشی­ها چسب می­زنید و بعد کاشی را روی سطح دیوار می­ چسبانید. پس از چسباندن کاشی­ ها، سطح را با استفاده از یک چکش سبک به آرامی ضربه بزنید تا کاملا بچسبد.
  5. دوغاب روی کاشی: بگذارید کاشی­ ها به خوبی به دیوار بچسبند و بعد از یک روز دوغاب­زنی را شروع کنید. دوغاب سطح بین کاشی­ ها را پر می­ کند و استحکام سطح را افزایش می ­دهد.

 

کاشی بین کابینتی اسپانیایی

کاشی بین­ کابینتی اسپانیایی

یکی از انواع کاشی­ های بین­ کابینتی که می­ توانید به انتخاب آن فکر کنید؛ کاشی بین کابینتی اسپانیایی است. این نوع کاشی ­ها اغلب دارای طرح­ های زیاد و رنگ­ های متنوع هستند. با توجه به اینکه کابینت­ های آشپزخانه چه رنگ و طرحی دارند می­ توانید زیباترین طرح کاشی ­های اسپانیایی را انتخاب کنید.

 

کاشی برجسته بین کابینت

کاشی بین کابینتی طرح برجسته

همه کاشی­ ها سطح صاف و یکدست ندارند و برخی از آنها طرح­های برجسته دارند. اگر می­ خواهید کاشی­ های بین کابینتی خاص داشته باشید کاشی گل برجسته می ­تواند انتخاب شما باشد. ولی این نکته را فراموش نکنید که با نصب کاشی طرح برجسته نسبت به کاشی­ های سطح صاف و براق، باید بیشتر به فکر تمیز کردن سطح دیوار باشید.

مطلب پیشنهادی: انواع کاشی و سرامیک، جدیدترین طرح­ها برای دیوار و کف

 

کاشی بین کابینتی از کجا بخرم؟

کاشی بین­ کابینتی از کجا بخرم؟

امروزه انواع فروشگاه­ های مختلف در زمینه کاشی بین کابینتی فعالیت می­ کنند؛ با توجه به شهری که در آن زندگی می­ کنید مرکز خرید کاشی و سرامیک را پیدا کنید و با حضور در فروشگاه­ انواع طرح و رنگ کاشی ­ها را از نزدیک ببینید. مراکز فروش کاشی معروف در تهران در مناطق زمزم، بنی­هاشم، خیابان کاشانی و خیابان شیراز هستند. همچنین فروشگاه­ های اینترنتی معتبری هم وجود دارند که می­ توانید به صورت آنلاین خرید کنید. برای این کار بهتر است از یک فرد با تجربه در زمینه خرید کاشی بین کابینتی مشورت بگیرید.

مطلب پیشنهادی: قصد خرید کاشی و سرامیک دارید؟ بخوانید و بدانید!

 

قیمت کاشی بین کابینتی

قیمت کاشی بین­ کابینتی

کاشی­ ها در انواع ارزان و معمولی تا لوکس و لاکچری در بازار وجود دارند. قیمت کاشی بین کابینتی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می ­شود:

  • ابعاد و اندازه کاشی­ ها
  • کیفیت مواد اولیه کاشی
  • طرح و رنگ کاشی
  • نوسان قیمت­ های مواد اولیه و نیروی کار
  • برجسته بودن طرح کاشی

 

کاشی بین کابینتی طوسی

کاشی بین کابینتی طوسی 

کاشی بین کابینتی طرح دار

کلام آخر:

کاشی یکی از بهترین انتخاب ­ها برای دیوارپوش بین ­کابینتی است. کاشی بین­کابینتی به رطوبت و دما و مواد شوینده مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. نکته ­های بیان شده در انتخاب بهترین نوع کاشی را در نظر بگیرید و یک آشپزخانه خاص و جذاب داشته باشید. برای خرید کاشی و نصب کاشی بین کابینتی، از افراد متخصص کمک بگیرید.

اهالی فن چیدانه در زمینه کاشی و سرامیک

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه