Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون منزل می تواند فضای خانه شما را دنج تر و گرم تر کند و همین موضوع نیز در دلپذیرتر و پرآرامش تر شدن دکوراسیون خانه شما تاثیرگذار خواهد بود. از آنجایی که رنگ های گرم طیف گسترده و متنوعی دارند شما می توانید بر اساس سلیقه و همین طور شرایط موجود در خانه خود به سراغ یکی از این دسته رنگ ها بروید. در این میان رنگ قهوه ای به عنوان یکی از شیک ترین و پرطرفدارترین رنگ ها در میان انواع رنگ گرم انتخابی درست و هوشمندانه به حساب می آید و می تواند خانه ای بسیار دنج و گرم برایتان فراهم کند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه با شما هستیم تا به خانه خانواده ای تهرانی برویم و از دکوراسیون منزل قهوه ای آنها بازدید کنیم. شنیدن داستان دکوراسیون قهوه ای خانواده قطعا برایتان جذاب خواهد بود. 

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

داستان بازسازی منزل قهوه ای

این ساختمان حدود 20 سال پیش ساخته شده است. خانواده خانم فرهنگ‌زاده هم 3 سال است که ساکن اینجا هستند. او تعریف می‌کند، فاصله بین خروج ساکنان قبلی خانه تا نقل مکان‌شان به اینجا حدود 20 روز طول کشیده و در این مدت زمان اندک، آنها توانسته‌اند سرویس بهداشتی را بازسازی و سقف را رنگ‌آمیزی کنند و سراغ انتخاب و نصب کاغذدیواری بروند. دیوارکوب چوبی از قبل روی دیوار بوده و به دلیل علاقه‌شان به حضور چوب در خانه در جای خود باقی مانده است. دیگر زمانی برای تغییرات بیشتر وجود نداشت؛ بنابراین اسباب‌کشی انجام شد و در طی سکونت‌شان بقیه اجزای دکوراسیون کم‌کم جای‌ خود را در منزل پیدا کردند. همه تغییرات خانه از اقدامات اولیه معماری داخلی گرفته تا خرید اجزای دکوراسیون شاید بیش از 30 میلیون تومان هزینه داشته است.

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

پیش از این در مطلب با عنوان «بازسازی ساختمان، یه بار دیگه با من باش!» بهطور کامل به موضوع بازسازی پرداخته ایم. بر اساس این مطلب در ساختمان‌های مسکونی، به طور کلی رقم «تخمینی» قیمتی ثابت و نهایی نیست. شما هنگام مشورت با پیمان‌کاران مختلف به احتمال زیاد با دامنه وسیعی از هزینه‌های تخمینی روبه‌رو خواهید شد، چراکه هر کدام از آن‌ها درک متفاوتی از آن‌چه در ذهن شماست خواهند داشت و در نتیجه از شیوه متفاوتی برای تعیین رقم تقریبی استفاده خواهند کرد. وقتی یک پیمان‌کار از این تخمین به عنوان بنیانی برای قرارداد ساخت استفاده می‌کند، معمولا به آن قرارداد بر اساس قیمت تمام‌شده می گویند که در واقع قیمتی است که پیمان‌کار برای انجام کامل یک قرارداد تعیین می‌کند و یا حق الزحمه پیمانکار به عنوان درصدی از همه قیمت‌های پروژه مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

امیر صادقی
دکوراسیون داخلی به سبک تلفیقی
امیر صادقی

صمیمیت در دکوراسیون منزل قهوه ای

با وجود اینکه نشیمن از یک سبک واحد پیروی نمی‌کند، تقریبا همه اجزای دکوراسیون به خوبی در جای خود نشسته‌اند. صاحب خانه می‌گوید: «معمولا من پیشنهاد می‌دهم و با مشورت همسرم به فروشگاه می‌رویم، اجناس را می‌بینیم و بعد می‌خریم.» درست است که رنگ‌ غالب فضا رو به قرمزی و قهوه‌ای است اما طیفی از رنگ‌های سبز تیره و پخته به خوبی کنار آنها نشسته است. کاغذدیواری‌ها، دیوارکوب چوبی و پرده‌های طرحدار در کنار سادگی روکش مبلمان توازن فضا را شکل می‌دهد. در اینجا، همین سادگی مبلمان است که خود را از وسایل دکوری، میز تلویزیون، کنسول و دیگر اجزای کلاسیک خانه متمایز می‌کند؛ ترکیبی که خانم خانه آگاهانه انتخاب کرده و به آن علاقه زیادی دارد.

امیر صادقی
میز کنسول کلاسیک
امیر صادقی

بازسازی آشپزخانه منزل قهوه ای

تعویض کابینت، کاغذدیواری و کاشی‌های آشپزخانه نیز از جمله اقدامات مراحل بازسازی خانه بوده است. دکوراسیون این بخش از خانه هم سعی در پیروی از سبک نشیمن دارد. میز چوبی وسط آشپزخانه که مانند یک جزیره متحرک فضایی کاربردی را برای کار و شاید خوردن صبحانه فراهم کرده توجهم را به خود جلب کرد؛ البته تمایز رنگ روشنش نسبت به دیگر وسایل چوبی منزل به چشم می‌آمد.

امیر صادقی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
امیر صادقی

پیش از این در مطلبی با عنوان «بازسازی آشپزخانه، آستین ها را بالا بزنید!» به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم. بر اساس این مطلب قبل از هر چیز باید به سراغ ظرف و ظروف خود بروید و آنها را به‌خوبی بسته‌بندی نموده و در جایی مطمئن قرار دهید. پیشنهادی که ما برایتان داریم این است که آنها را در اتاق‌خواب خود نگه دارید تا از آسیب‌های ناشی از بازسازی در امان بمانند. حتی می‌توانید ظروف جمع‌آوری‌شده خود را در انباری نیز قرار دهید، با این تفاوت که حمل‌ونقل ظرف و ظروف شکستنی در مسیر رفت‌وآمد انبار کمی سخت و خطرناک خواهد بود. سعی کنید ظروف جمع‌آوری‌شده خود را در جایی قرار دهید که امکان افتادن یا شکستن نداشته باشد.

معمولاً در بازسازی آشپزخانه، انتخاب و نصف کف‌پوش آشپزخانه قبل از هر کار دیگری شروع می‌شود؛ بنابراین سعی کنید از کف‌پوش و کف آشپزخانه خود به‌خوبی محافظت نمایید. می‌توانید با قرار دادن یک فرش، روفرشی، پارچه و یا هر چیز دیگری بر روی آن، کمی از احتمالات وارد شدن ضربه و خراب شدن آن پیشگیری کنید.

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

روح دکوراسیون نشیمن به اتاق خواب هم نفوذ کرده است. گرچه روشنی رنگ کرم روتختی شکستی در ترکیب رنگی به حساب می‌آید اما متناسب و جالب به نظر می‌رسد. گل‌های درشت کاغذدیواری با گل‌های پارچه روتختی تا حدودی هماهنگ هستند و حس وحدت را در این فضا حفظ می‌کنند.

امیر صادقی
اتاق خواب صورتی
امیر صادقی

دکوراسیونی به رنگ شاد دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب فرزند خانواده صورتی‌رنگ است و با هویتی کاملا دخترانه خودنمایی می‌کند. خانم فرهنگ‌زاده می‌گوید تمام اجزای اتاق خواب نیز به سلیقه دختر 11 ساله‌شان خریده و چیده شده است. با خودم فکر می‌کنم که انگار قرار است هر کدام از اعضای این خانواده سهم بسیار زیادی از لذت حضورشان در این فضا را بچشند. چقدر خوب است که این نظم و هماهنگی در فضاهای خانه با نظر همه اعضای خانواده به وجود آمده است؛ اینکه به فرزندتان اجازه بدهید در انتخاب وسایل اتاقش خودش هم سهیم باشد، حتما او را خوشحال می‌کند. دختر خانواده هم مثل مادرش خوش‌سلیقه است. درست است که رنگ غالب این فضا صورتی است اما ترکیب رنگ پارچه روتختی، قاب عکس‌ها، نقاشی‌های روی دیوار و عروسک‌ها تعادل رنگی را به دکوراسیونش بازگردانده است. روتختی شبیه به چهل‌تکه‌های قدیمی است که رنگ و رویی روشن و شاد به خود گرفته است. طراحی هماهنگ سرویس خواب، میز توالت، تختخواب، کمد، کتابخانه و حتی میز تحریر حس وحدت را به دکوراسیون اتاق خواب آورده است.

پیش از این در مطلب «رنگ اتاق خواب دخترانه، محبوب ترین رنگ ها برای تمام سنین» شما را با رنگ های متفاوتی آشنا کرده ایم که می توانند در دکوراسیون اتاق دخترانه مورد استفاده قرار بگیرند. توصیه می کنیم که با مطالعه این مطلب ایده های بسیاری از رنگ ها بگیرید و اتاق دخترانه خود را به بهتربن شکل ممکن چیدمان کنید. 

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

نقش جزئیات در دکوراسیون نشیمن

با توجه به اینکه اعضای خانواده به وجود وسایل قدیمی در دکوراسیون علاقه زیادی دارند، تم اکثر وسایل دکوری هم بیشتر به همین سمت تمایل پیدا کرده است. در کنار اوپن مرز میان نشیمن و آشپزخانه ست میز غذاخوری است که 2جاشمعی کلاسیک و ظروف گلدار آن را تزیین کرده‌اند.

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

نشانه‌های علاقه به گیاهان هم در کنج نشیمن خانه خودنمایی می‌کند. در گوشه سمت چپ میز تلویزیون چهارپایه نردبان‌مانندی جاخوش کرده که روی آن چند گلدان بزرگ و کوچک نشسته‌اند. شبیه به این نردبان کوچک را می‌توانید در تجریش و بازار قائم ببینید.

امیر صادقی
استند گل چوبی
امیر صادقی

در مقابل آن در گوشه سمت چپ تلویزیون، آباژور مورد علاقه‌شان روی میز کنار مبلی قرار گرفته و ترکیب خوبی از همنشینی کنار پرده و مبل به وجود آورده است. به جز تابلوهای نقاشی که خانم فرهنگ‌زاده خودش کشیده و به دیوار نصب کرده، لزومی به ایجاد تقارن در 2 سمت تلویزیون نبوده و همین چیدمان به اعتقاد من هم زیبا به نظر می‌رسد.

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

کنسول، شمعدان‌ها و تکه‌های گلیم قاب شده اوج هنر کلاسیک در منزل خانم فرهنگ‌زاده هستند. می‌گوید که این گوشه از فضای خانه‌اش یکی از فضاهای مورد علاقه اوست. لوسترها، میز کنسول، ویترین و اکسسوری‌های روی آن را از فروشگاه‌های دکوری خیابان شریعتی و نزدیکی‌های سیدخندان خریده است.

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

بالای شومینه آینه بزرگی نصب شده که به بزرگ‌تر جلوه کردن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند. اطراف شومینه هم با وسایل دکوری زیبایی تزیین شده‌اند. خانم فرهنگ‌زاده می‌گوید ظرف روی هیزم‌های شومینه را به صورت اتفاقی در یکی از مغازه‌های صنایع دستی خیابان ویلا دیده و با وجود اینکه شاید زیاد به چشم نیاید آن را بسیار دوست دارد.

امیر صادقی
منزل آقا و خانم فرهنگ زاده در هروی
امیر صادقی

فرش‌های ایرانی دستباف خانه از بازار فرش و فروشگاه‌های اطراف میدان هروی به خانه آمده‌اند که بعضی‌های‌شان طرح‌هایی شبیه به گلیم و گبه دارند. قرار بوده که رنگ و طرح پرده هم با دیگر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشد؛ بنابراین پرده‌ای با زمینه سبز و گلدار می‌توانست گزینه مناسبی برای منزل محسوب شود. پرده‌ها هم از زرتشت خریداری شده‌اند. خانم فرهنگ‌زاده معتقد است برای داشتن خانه‌ای زیبا و دلنشین تنها باید سراغ خرید وسایلی رفت که دوست‌شان داریم و از حضورشان مقابل چشمان‌مان لذت می‌بریم. درست است که خیلی از وسایل کاربردی به نظر می‌رسند اما اگر دوست‌شان نداریم لزومی به وجودشان در منزل‌مان نیست.

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پریسا در تاریخ 31 مرداد 1396
واقعا این خانه و سلیقه خانم خانه یکی از تحسین برانگیزترین موردهایی است که در سایت شما دیدم. بسیار زیبا و صمیمی و پرانرژی

ثبت دیدگاه