Chidaneh.com placeholder image

11 میز پاتختی جذاب، بدون هزینه !

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم و وسایل: میز‌های کناری تخت سکوی فرود اشیای بسیاری هستند: تلفن‌های همراه، کتاب‌ها، دستمال کاغذی، و عینک مطالعه. اما تنوع این میزها خیلی کم‌تر از تنوع اشیایی است که روی آن‌ها می‌روند. چرا ما خیلی به این میزها اهمیت نمی‌دهیم؟ این میزها یکی از فضاهای موجود در اتاق خواب ما هستند که سرشار ار پتانسیل برای توصیف یک شی منحصربه‌فرد هستند. این شی منحصربه‌فرد که به جای میز کناری استفاده می‌شود هر چیزی می‌تواند باشد. در این مطلب به 11 میز پاتختی اشاره می‌کنیم که در اصل کارکردی این چنینی نداشتند و با تغییراتی تبدیل به میز کناری شده‌اند.

 

سرویس خواب بالسا

1. صندوق‌های حمل بار قدیمی. صندوق‌های حمل بار در کنار بلوک‌های سیمانی و الوار بسیار خاطره‌انگیز هستند. با این حال می‌توان از آن‌ها به عنوان یک میز کناری استفاده کرد. در عکس بالا می‌بینید که یک صندوق حمل بار به عنوان میز کناری بر روی یک سطح قرمز قرار گرفته است و مقداری رنگ به این اتاق خواب سراسر سفید اضافه کرده است.

 

2. چهارپایه‌های صنعتی. همانطور که در عکس بالا می‌بینید از یک چهارپایه قدیمی صنعتی که قبلا در مطب یک دکتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است به عنوان میز کنار تخت‌خواب در یک آپارتمان 180 متری استفاده شده است.

 

3. میز چرخ خیاطی قدیمی. خیلی از ما در انباری‌های خانه خود دارای یک میز چرخ خیاطی قدیمی هستیم. می‌توان از این میزها به‌عنوان میز کناری استفاده کرد. این میزها نه‌تنها کاربردی هستند بلکه می‌توانند نشان‌دهنده گنجینه فراموش‌شده خانواده ما باشند. تزئینات موجود در پایه فلزی آن‌ها دارای جلوه بصری زیبایی است که می‌توان از آن هم در فضاهای مدرن و هم فضاهای سنتی استفاده کرد.

 

4. چمدان‌های قدیمی. اگر چمدان‌ها یا کیف‌های قدیمی را روی هم قرار دهید یک میز کناری مستطیل شکل خواهید داشت. ارتفاع این میزها با توجه به تعداد چمدان‌ها متغیر است و از خود چمدان‌ها می‌توان به‌عنوان فضایی برای نگهداری از وسایل اضافی استفاده کرد. در عکس بالا سه چمدان چرمی با کوسن‌ها، قالیچه، و دو قاب عکس ترکیب فوق‌العاده زیبایی خلق کرده‌اند و خاطره روزهای گذشته را در ما زنده می‌کنند. 

 

اگر چمدان‌های شما دارای اشکال متفاوتی است آن‌ها را به یک رنگ درآورید تا فضای شما یکدست شود. در عکس بالا دو چمدان سفیدرنگ، یک میز کناری زیبا را در یک اتاق‌خواب ساحلی به وجود آورده‌اند.

 

5. جعبه ابزاز. جعبه ابزار می‌تواند بادوام‌ترین میز کناری شما باشد. ساختار استیل آن، سطح براق، و کشوهای مختلف می‌تواند کارکردهای مختلفی داشته باشد. جعبه ابزارها تنها میزهای کناری هستند که قفل می‌شوند.

 

6. میزهای تحریر. به میزهای تحریر می‌توان وظیفه‌ای دوگانه داد: فضایی برای نوشتن و یک میز کناری. با این کار می‌توان فضای اتاق را ذخیره کرد. اکثر میزهای تحریر بیش از 90 سانتی‌متر ارتفاع دارند و این عدد بیش از ارتفاع متوسط میزهای کناری است.

 

7. جزئیات معمارانه. جزئیات معمارانه می‌توانند تبدیل به یک میز کناری دوست‌داشتنی شوند. در عکس بالا یک تکه چوب کنده‌کاری‌شده را می‌بینید که به زیر پنجره اتاق خواب متصل شده است و یک میز کناری زیبا را تشکیل داده است. جدا از جذابیت ظاهری آن، به دلیل شکل خاصی که دارد دیگر نگران این مسئله نخواهید بود که شب هنگام در تاریکی پای شما به آن بگیرد و به زمین بیافتید. این قطعات معمولا وزن زیادی دارند به همین دلیل هنگام نصب آن‌ها به دیوار باید کاملا از ایستایی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

8. صندلی‌های تاشوی چوبی. صندلی‌های تاشوی چوبی یک میز کناری فوق‌العاده خوب هستند و در مواقع لزوم به‌عنوان صندلی هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از آن‌جایی که این صندلی‌ها فشرده هستند بسیار مناسب اتاق‌خواب‌های کوچکند. در عکس بالا این صندلی به رنگ سبز درآمده و زیبایی آن دوچندان شده است. شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر از رنگ صندلی تاشوی خود راضی نیستید آن را به هر رنگی که می‌خواهید دربیاورید.

 

9. میزهای دیگر. در این خانه مزرعه‌ای، طراح از یک میز رستیکِ کوچک به عنوان میز کناری استفاده کرده است. این میز کوچک بسیار با طراحی کلی این اتاق خواب هماهنگ است.

 

یک میز پزشکی فیروزه‌ای و قدیمی حسی از تاریخ را به این اتاق خواب اضافه کرده است. این میز چرخ‌دار را به راحتی در اتاق می‌توان جابه‌جا کرد.

 

10. میزهای معلق. این میزهای کناری خلاقانه از ورق‌های گالوانیزه استیل ساخته شده‌اند و از سقف در دو ارتفاع مختلف آویزان شده‌اند. این میزها یادآور تاب‌های کودکان‌ هستند.

 

11. چرخ‌های دوچرخه. این چرخ یک میز کناری فوق‌العاده خاص و جذاب را به وجود آورده است. این چرخ متعلق به یک ماشین بیمارستان بوده است. هم‌چنین سطح شیشه‌ای کمی از چرخ کوچک‌تر است تا بتوان چرخ را به راحتی چرخاند و شکل زیبایی به وجود آورد.
وقتی می‌خواهید از یک سطح شیشه‌ای استفاده کنید حتما شیشه‌های آبدیده را به کار گیرید. این نوع شیشه‌ها 5 برابر شیشه‌های معمولی استحکام دارند و اگر بشکنند تکه‌های آن‌ها روی زمین پخش نمی‌شود.

به ما بگویید: اگر شما هم ایده هایی برای پاتختی های خلاقانه دارید با ما در میان بگذارید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 05 مرداد 1393
خیلی قشنگ بود
farzaneht در تاریخ 05 مرداد 1393
عالـــــــــــــــــــــــی!

ثبت دیدگاه