Chidaneh.com placeholder image

5 پیست اسکی محبوب تهران، آخر هفته زمستانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

گردشگری: اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص ورزش‌های زمستانی هستید،این روزها با وجود بارش برف در ارتفاعات کشورمان به احتمال زیاد به دنبال یک مقصد مناسب برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی به‌ویژه ورزش نام‌آشنای اسکی هستید. برای شروع کافی است از یکی از پیست‌های مجهز ایران که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد، شروع کنید و از اسکی کردن در این فصل لذت ببرید.

پیست اسکی دیزین

تابلو فرش ریحان

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین از نظر بسیاری از اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به اسکی یکی از مهم‌ترین پیست‌های ایران و انتخاب شماره یک همگان محسوب می‌شود. پیست دیزین در شمال کوه‌های تهران (منطقه گاجره) و به فاصله 1233 کیلومتر از مسیر جاده چالوس و 71 کیلومتر از مسیر شمشک واقع شده است. شاید یکی از نکات مثبت این پیست تفکیک قسمت مبتدی و حرفه‌ای آن باشد که آموزش برای مبتدی‌ها را راحت‌تر و اسکی برای حرفه‌ای‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این پیست برای رفتن به قله و نیم‌قله امکان استفاده از تله‌کابین و تله سیژ وجود دارد. همچنین در قله و نیم‌قله امکانات رفاهی مانند رستوران و کافه برای اسکی‌بازان وجود دارد.

پارکینگ

همچنین پیست دیزین 2 پارکینگ دارد: پارکینگ شمالی که از ساعت 7 صبح تا 17 بعدازظهر باز است و گنجایش 600 اتومبیل را دارد و پارکینگ جنوبی که به علت وجود شاله و هتل 24 ساعته برای 1100 اتومبیل گنجایش دارد.

اقامت

حتما هم لازم نیست اهل اسکی‌بازی و برف باشید؛ فقط کافی است عاشق برف باشید که در این صورت فصل زمستان دیزین یکی از بهترین مقصدها برای سفری کوتاه‌مدت است. همچنین اگر قصد دارید برای چند روزی از خدمات پیست مانند مدرسه اسکی استفاده کنید می‌توانید در هتل دیزین یا یکی از شله‌ها (ویلاها) اقامت کنید.

هتل دیزین امکاناتی مانند رستوران و کافی‌شاپ، مسیر کوهپیمایی، زمین تنیس، فوتسال، والیبال و  همچنین سونای خشک و سالن بیلیارد دارد و محیطی دلنشین را برای استراحتی کوتاه‌مدت در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هزینه اقامت در یک اتاق دوتخته رو به پیست این هتل شبی 252 هزار تومان است.

خوب است بدانید شله‌ها (ویلاها) دارای آشپزخانه و لوازم آشپزی بوده و سیستم گرمایشی آنها شومینه و شوفاژ است و نسبت به اتاق‌ها امکانات بهتری دارند؛ البته قیمتی حدود 600 هزار تومان برای یک شب اقامت در ویلای 4 تخته باید پرداخت کنید.

نکات مورد نیاز:

  • ورودی پیست: شنبه تا سه‌شنبه 99000
  • ورودی پیست: چهارشنبه تا جمعه و روزهای تعطیل 119000
  • دریافت تگ: 7000 تومان به‌صورت ودیعه
  • ورودی غیر از اسکی: روزهای عادی 38000
  • ورودی غیر از اسکی: روزهای تعطیل 49000

هزینه‌ اجاره تجهیزات اسکی متفاوت است اما به‌صورت میانگین چیزی حدود 150 هزار تومان برای هر بار اجاره وسایل است.

البته اجاره وسایل اسکی جدای از هزینه مربی است و اگر شما بخواهید مربی هم در اختیار داشته باشید باید 60 هزار تومان برای هر ساعت به این قیمت اضافه کنید.

پیست شمشک

پیست اسکی شمشک

پیست شمشک، دومین پیست اسکی بزرگ ایران بعد از دیزین است. این پیست در 57 کیلومتری  شمال شرق تهران قرار گرفته و فاصله کمی با روستای شمشک از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات دارد. برای رسیدن به پیست اسکی شمشک می‌توانید از مسیرهای لشکرک، زردبند و کرج استفاده کنید. همچنین این پیست مجهز به نورافکن زرد است که به شما این امکان را می‌دهد که تا نیمه‌های شب اسکی کنید. بهترین زمان اسکی در این پیست معمولا از اوایل آذر تا اواسط فروردین است. این پیست هم 2 هتل و 4 رستوران دارد که یکی از آنها در قله قرار گرفته است و چشم‌انداز زیبایی از برف و کوه‌ها به شما می‌دهد.

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

نزدیک‌ترین و شلوغ‌ترین پیست تهران است که در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. این مجموعه 3 پیست مجزا دارد که اولی در قله، دومی در دامنه غربی و سومی در ایستگاه هفتم به پنجم قرار دارد. پیست اسکی قله یا ایستگاه هفتم از پایین قله توچال شروع‌ شده و به هتل می‌رسد. پیست اسکی ایستگاه هفتم که در دامنه غربی قرار دارد هم مناظر بی‌نظیری را از کوه‌های اطـراف به شما نمایش می‌دهد. پیست توچال یکی از مجهزترین پیست‌های کشور به شمار می‌رود که در آن باشگاه تنیس، باشگاه تیر و کمان، باشگاه بانجی جامپینگ و اسکیت، باشگاه پینت‌بال و امکان کوهنوردی و پیاده‌روی وجود دارد.

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران است که در نزدیکی شهر آبعلی در 75 کیلومتری تهران و در جاده هراز قرار گرفته است. اینجا بهترین پیست برای مبتدی‌ها و مردم عادی است. ساعات کاری پیست همه روزه از ساعت 8 تا 15:30 است. آبعلی 5 پیست اسکی‌ دارد که در هر کدام از آنها امکاناتی مثل تله‌کابین و تله‌اسکی وجود دارد. در این پیست همچنین زمین‌ تنیس، سوارکاری، پرش و کایت، هتل، 3 رستوران و محل کمک‌های پزشکی وجود دارد. امکان اجاره تمامی لوازم اسکی و امکان استفاده از مربیان اسکی با پرداخت هزینه جداگانه در محل وجود دارد.

پیست دربندسر

پیست اسکی دربند سر

از پیست اسکی دربند سر می‌توان به‌عنوان جدیدترین پیست اسکی تهران نام برد که در سال 1361 در قالب یک شرکت خصوصی راه‌اندازی شد. برای استفاده از این پیست باید به 60 کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای دربند سر سفر کنید. این پیست هر روز هفته باز است و با داشتن یک مدرسه اسکی مجهز و حرفه‌ای می‌تواند خدمات خوبی به شما ارائه دهد. طول فصل اسکی در دربند سر از اواسط آذر تا اواخر فروردین‌ماه است. دره‌ای به نام «تلتنگه» در شمال دربند سر قرار دارد که حتی در تیرماه هم فرصت خوبی برای اسکی در اختیار علاقه‌مندان به ورزش اسکی قرار می‌دهد.

مجله منزل
مجله منزل :شماره ۱۰2 بهمن ماه ۱۳۹۵
مجله منزل

آخرین شماره مجله منزل با موضوعات جذاب دکوراسیونی و جدیدترین دکوراسیون های ایرانی منتشر شد. می توانید این شماره را از کیوسک ها یا از طریق سایت طاقچه خریداری نمایید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: نازنین کاسبی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه