Chidaneh.com placeholder image

خانه ایرانی تلفیقی؛ چیدمان ترکیبی مدرن و سنتی در منزل نفیسه!

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون منزل باید گرم و صمیمی باشد، زمانی که برای گپ و گفت های روزمره با خانواده خود نشسته اید، فضای دنج ارتباط خانوادگی شما را مستحکم تر می کند. در این مطلب می‌خواهیم یک خانه ایرانی تلفیقی را با هم ببینیم. داستان این خانه زیبا را از زبان نفیسه دنبال کنید. در ادامه خواهید دید که چگونه سبک دکوراسیون تلفیقی و عناصر ایرانی در دکوراسیون منزل زوج جوان به چشم می خورند:.

نشیمن خانه من

قالیشویی ادیب

دکوراسیون خانه ایرانی تلفیقی نفیسه 

  • تعداد افراد استفاده کننده از فضا: 2 نفر
  • شغل خانم خانه: خانه دار
  • موقعیت شهر: تهران
  • متراژ نشیمن: 20 متر
  • سال ساخت: 1380
  • ملک شخصی
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی/ تلفیق مدرن و سنتی ایرانی
  • رنگ های غالب: سبز، خردلی، قرمز
  • ویژگی برجسته طراحی: الهام گرفته از فضای سنتی
  • طراح: نفیسه تهرانی
  • مدت زمان طراحی داخلی: 1 ماه
  • هزینه دکوراسیون خانه به سبک تلفیقی: حدود 10 میلیون تومان

دکوراسیون نشیمن ایرانی

شروع زندگی جدید در یک خانه ایرانی تلفیقی

شروع زندگی مشترک باعث شد به سمت سلیقه شخصی رفته و فضای دلخواه مان را ایجاد کنیم؛ فضایی به دور از تقلید دکوراسیون مدرن امروزی. فضایی که فقط مختص سلیقه شخصی مان بود.

مبلمان راحتی نشیمن

تلفیق سبک سنتی و مدرن در خانه نفیسه

با توجه به سلیقه شخصی ما طراحی دکوراسیون مدرن که در عین حال حس نوستالژیک از فضای سنتی ایرانی را در خودش داشته باشد، مد نظر ما بود. فضایی با تنالیته های رنگ گرم، شاد و صمیمی که روابط را محدود نمی کند.
به نظر من فضایی که در آن زندگی شخصی سپری می شود باید سرشار از حس زندگی باشد و رنگها خودشان را نشان بدهند. در این خانه ایرانی تلفیقی، رنگ هایی مثل سبز، خردلی و قرمز در کنار هم باعث شده محیط خانه گرم و صمیمی و سرزنده شود و هر فردی در فضای داخلی خانه احساس راحتی می کند.

نشیمن خانه من

به نظر من فضاهای تقلیدی از سبک های مدرن طراحی شده در خارج از کشور که متاسفانه در کشور ما هم طرفدارانی پیدا کرده با زاویه های تیز و صاف و رنگ های خنثی مانند طوسی و سفید فاقد روح هستند و ضمن اینکه چشم را خسته می کند، روابط افراد را هم محدود کرده و به مرور گرمی و سرزندگی را از محیط خانواده دور می کند.

گیاهان آپارتمانی در نشیمن

گلدان های رنگی را دوست داریم

تلفیق سبک مدرن و سنتی ایرانی در کنار گل و گیاهان خانگی و حس نوستالژیک بودن فضا بسیار مورد پسندمان هست.

راسته بازارها را برای خرید وسایل انتخاب کردیم

مبلمان راحتی از محله چهاردانگه، فرش از شهرستان هریس و پرده ها از محله عبدل آباد و با قیمت حدود یک میلیون تومان خریداری شد.

نشیمن خانه من

توصیه نفیسه: برای دکوراسیون منزل خود خلاقیت داشته باشید

به طور کلی در خرید، کارهای خدماتی و غیره بیشتر به دنبال صرفه اقتصادی بودیم و چیزی را انتخاب می کردیم که علاوه بر قیمت مناسب با سلایقمان هم هم خوانی داشته باشد. خلق یک فضا در دکوراسیون منزل بیشتر از آنکه به هزینه زیاد احتیاج داشته باشد به خلاقیت، ذوق و سلیقه احتیاج دارد.

نشیمن خانه من

نقش گیاهان برای سرزندگی فضای داخلی

در این فضا انواعی از گیاهان آپارتمانی را انتخاب کردیم که با آب و هوا و نور منزل ما مطابقت دارد تا به سرزندگی فضای منزل کمک کنند.

نشیمن خانه من

دکوراسیون نشیمن خانه نفیسه به سبک تلفیقی

سبک تلفیقی در دکوراسیون نشیمن خانه نفیسه با نگاه اول گویا است. استفاده از فرش سنتی با طرح و نقش ایرانی در این فضا نمادی از سبک سنتی است و مبلمان راحتی ساده هم نماینده سبک مدرن است. کاناپه مدرن در رنگ های متنوع سبز یشمی، خردلی و کرم رنگ گرما و صمیمیت را به دکوراسیون فضا افزوده است. پرده با طرح گل نیز رنگ گرم فضا را افزایش می دهد.

نشیمن خانه من

یکی از ویژگی های منحصر به فرد در این خانه ایرانی با دکوراسیون تلفیقی، نور فوق العاده ای است که از پنجره بالکن به فضا وارد می شود و حس و حال خوبی به فضای داخلی خانه می بخشد. حضور گیاهان خانگی به عنوان عنصر زنده تکمیل کننده دکوراسیون است و ساکنین خانه را سرزنده و شاداب می کند.

نشیمن خانه من

تلویزیون قدیمی پایه دار در گوشه دکوراسیون نشیمن را ببینید. این عنصر که یکی از نوستالژی های خانه است، یاد و خاطره های زیادی به دنبال دارد و حضور سبک سنتی و ایرانی را پر رنگ تر می کند.

مطلب مرتبط: اصول طراحی اتاق نشیمن، این کارها را قدم به قدم انجام دهید!

 

در پایان:

اگر سوالی در مورد چیدمان و دکوراسیون دارید، با ارسال پیغام از او بپرسید. شما هم تصاویر فضای داخلی منزل خود را برای ما بفرستید تا در صورت داشتن شرایط، برای تور خانه گردی انتخاب شوید؛ تلگرام چیدانه 09388547140

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه