ایده‌های استفاده از “ویژن برد”؛ نمایش تمام ایده‌ها و آرزوهایتان یکجا!

ایده‌های استفاده از “ویژن برد”؛ نمایش تمام ایده‌ها و آرزوهایتان یکجا!

ایده‌های کاربرد

احتمالا شما هم در نوجوانی ویژن برد یا تخته آرزوها در اتاق خوابتان داشته‌اید. چنین برد یا تخته‌ای فقط برای نوجوانان نیست. تخته‌ای که شامل همه ایده‌ها و آرزوهایتان برای آینده باشد! دوست داشته باشید هر روز و شب نگاهش کنید و برای اهدافتان برنامه‌ریزی کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های تخته آرزوها این است که می‎تواند هر چیزی را روی خودش جای دهد. از عکس و کاردستی گرفته تا بلیط هواپیما به مقصدی که همیشه رویایش را داشتید! در این مطلب ایده‌هایی برای استفاده از ویژن برد در دکوراسیون داخلی منزل معرفی خواهیم کرد. پس با چیدانه همراه باشید.

کی پلاس

ویژن برد چیست؟

ویژن برد چیست؟

ویژن برد به تخته یا سطح بزرگی گفته می‌شود که معمولا اشیا، عکس‌ها یا نوشته‌های مختلف به صورت کلاژ روی آن چسبانده می‎شود. هدف از طراحی تخته آرزوها، ترسیم یک هدف یا رویاست. این بردها بسیار منعطف و کاربردی هستند و می‌توانند برای اهداف شخصی یا کاری استفاده شوند و در شرکت‌های مدرن و استارتاپ‌ها زیاد دیده می‌شود. تخته آرزوها می‌تواند نشانه‌هایی از اهداف و موفقیت‌ها، قدردانی و شکرگزاری، و حس مثبت در خودش داشته باشد.

ویژن برد در اتاق کار

ویژن برد در اتاق کار

اتاق کار یکی از بهترین اتاق‌های خانه برای قرار دادن تخته آرزوهاست. فضای پشت میز کار که معمولا خالی می‌ماند، با یک برد رویایی کوچک به فضایی جذاب و کاربردی تبدیل خواهد شد.

آسان‌ترین راه ساخت تخته آرزوها

آسان‌ترین راه ساخت تخته آرزوها

یکی از ساده‎‌ترین و سریع‌ترین راه‌های ساخت ویژن برد، استفاده از توری‌هایی است که در تمام لوازم تحریری‌ها به راحتی پیدا می‌شود. این توری‌ها با میخ یا چسب مخصوص خیلی راحت روی دیوار نصب می‌شوند. سپس تصاویر، نوشته‌ها و کاغذهایی را که دوست دارید، یا حتی پارچه، عروسک یا وسایل مختلف را به برد آویزان کنید.

ویژن برد ساده یا شلوغ!

ویژن برد ساده یا شلوغ!

تخته آرزوها می‌تواند ساده و کوچک باشد و عکس‌هایی با اندازه یکسان چاپ و نصب شوند و ظاهری مدرن و مینیمال به اتاق دهند. هم می‌توانند شلوغ و بزرگ‌تر باشند و عکس‌هایی در سایزهای مختلف روی آن نصب شود. این برد را می‎توان به مرور زمان تکمیل یا چیزهایی از آن کم کرد.

انتخاب عکس و کلمات برای ویژن برد 

انتخاب عکس برای ویژن برد

این که چه عکسی روی تخته آرزوها می‌گذارید، کاملا به سلیقه و اهداف شخصی‌تان بستگی دارد. برای مثال اگر عاشق سفر کردن هستید و می‌خواهید کشورهای مختلف را ببینید. تصاویری از کشورهای مقصد روی برد قرار دهید. یا حتی یک بلیط هواپیمای کوچک به نشانه بلیطی که برای رویای جهانگردی‌ می‌خرید!

کلمات به جای عکس‌ها روی تخته آرزوها

گاهی کلمات بیشتر از عکس‌ها می‌توانند معنی داشته باشند و حال ما را خوب کنند. با نصب جملات انگیزشی، نوشتن اهدافتان یا حتی جملاتی که حالتان را خوب می‌کند می‌توانید ویژن بردی جذاب داشته باشید.

شکرگزاری روزانه با ویژن برد

شکرگزاری روزانه با ویژن برد

ویژن برد می‌تواند به جای تمرکز بر آینده، روی چیزهایی متمرکز شود که برای داشتنشان شکرگزار هستید. هر روز به آن‌ها نگاه کنید تا هم حس خوبی بگیرید و هم انرژی مثبتشان را به کائنات بفرستید. برای مثال تصاویر فرد خاص زندگی‌تان، نامه‌های‌ عاشقانه‌تان و چند عکس دونفره، می‌توانند یک تخته آرزو جذاب بسازد.

نمایش موفقیت‌ها روی تخته آرزوها

نمایش موفقیت‌ها روی تخته آرزوها

تخته آرزوها می‌تواند جملات، عکس یا نشانه‌هایی از موفقیتتان در یک زمینه خاص و هر چیزی که می‌تواند روزهایتان را بهتر کند و قدم‌هایتان را به سمت اهدافتان تندتر کند را در خود جای می‌دهد.

ویژن برد انگیزه‌ای برای تجسم اهداف

ویژن برد انگیزه‌ای برای تجسم اهداف

در زندگی شلوغ و پر اضطراب امروزی، طبیعی است که حواسمان از اهدافمان پرت شده و تمام زمان‌مان، صرف درگیری‌های روزمره شود. ویژن برد می‌تواند همیشه، این اهداف را مقابل چشم ما نگه دارد و قلاب بصری باشد که ما را به آرزوهایمان وصل نگه می‌دارد. مسلما تخته آرزوها و نگاه کردن به اهدافمان به تنهایی نمی‌تواند کاری برای رسیدن به آرزوهایمان انجام دهد. اما این بردها کمک می‌کنند، موفقیت را تجسم کنیم.

ویژن برد مغناطیسی

ویژن برد مغناطیسی

اگر می‌خواهید ویژن بردتان مدرن و ساده باشد، به جای تخته یا مقوا از قاب ‎های سفید استفاده کنید. بعضی از مدل‎ها، مغناطیسی هستند و می‎توانید عکس‌هایتان را با مگنت‌های کوچک روی آن بچسبانید و حتی جا به جا کنید.

انتخاب عکس برای ویژن برد 

ویژن برد دیجیتال

تخته آرزوها لزوما فیزیکی نیست. حتی می‎توانید برد شخصی‌ را با استفاده از اپلیکیشن های مختلف در لپتاپ یا موبایل بسازید. این بردهای دیجیتال را می‌توانید با موسیقی یا ویدیو تزیین کنید تا از دیدن و شنیدن آرزوهایتان همزمان لذت ببرید.

ویژن برد

و در آخر

با هر روز و هر بار نگاه کردن به ویژن برد، می‎توانید نمود بصری چیزی را ببینید که دوست دارید، یا می‌خواهید به‌دست آورید. با این کار، تصویری مثبت و قدرتمند در ذهن می‎سازید که باور به اهداف‌تان را آسان‏‌تر خواهد کرد. یا حتی تنها حس شکرگذاری در شما ایجاد کرده و حالتان را خوب‌تر می‌کند.

برای آشنایی با دیگر ترفندهای دکوراسیونی مطلب چند ایده دکوراسیونی جذاب مخصوص علاقمندان به تاریخ را از دست ندهید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه