با انواع عایق ساختمانی تهران نانو آشنا شوید!

با انواع عایق ساختمانی تهران نانو آشنا شوید!

عایق ساختمانی

توجه به مصرف انرژی در دنیای امروز موجب شده عایق‌بندی ساختمان‌ها از نظر حرارت، رطوبت و صوت اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به عبارت دیگر، تلفیق علم و مدرنیته سبب تولید عایق‌های گوناگون با کارایی منحصربه‌فرد در صنعت ساختمان‌سازی شده است. چراکه عایق‌کاری ساختمان علاوه بر ایجاد آرامش برای ساکنان، روشی مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های جانبی مربوطه به شمار می‌آید. استفاده از انواع عایق ساختمانی علاوه بر تمامی مزیت‌هایی که دارد می‌تواند باعث افزایش ارزش ساختمان‌ها نیز بشود.

گروه معماری اشکان اذانی

در ادامۀ مطلب با کمک راهنمایی‌های شرکت تهران نانو مجری عایق‌های رطوبتی، صوتی، حرارتی، انواع عایق‌های ساختمانی و بهترین روش عایق‌بندی ساختمان‌ها بررسی خواهد شد.

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

عایق ساختمانی چیست؟

عایق ساختمانی به مواد مختلفی اطلاق می‌شود که به منظور جلوگیری از ورود و خروج صدا، کنترل ورود و خروج گرما و سرما، جلوگیری از نفوذ رطوبت و جلوگیری از انتقال ارتعاشات محیطی در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. عایق‌ها در انواع مختلف معدنی و مصنوعی در قیمت های مختلف و کیفیت های متنوع قابل تهیه هستند. همچنین با توجه به محل قرارگیری آنها در سازه، در انواع روکار یا پوششی و توکار دسته‌بندی می‌شوند.

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو
عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

مهم‌ترین مزیت‌های عایق‌ ساختمانی

  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • محافظت از ساختمان در برابر آتش‌سوزی
  • کم کردن میزان آلودگی‌های صوتی
  • افزایش ایمنی، مقاومت، دوام و ماندگاری ساختمان‌ها
  • تأمین آرامش و آسایش افراد و ساکنان ساختمان‌ها

انواع عایق ساختمانی

انواع عایق ساختمانی بنا به متریال اولیه، نوع کاربرد، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی و شکل ظاهری در انواع مختلفی قابل دسته‌بندی است. همچنین می‌تواند به اشکال مختلف مانند پوشش‌های سقفی، پوشش کف، پوشش دیوارها و پوشش تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. عایق‌بندی ساختمان‌ها از نظر عملکرد به سه دسته اصلی زیر تقسیم می‌شوند که که هرکدام دارای زیرمجموعه‌های مختلف هستند؛

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

1) عایق‌ رطوبتی

عایق‌های رطوبتی را می‌توان یکی از مهم‌ترین انواع عایق ساختمانی دانست که از مواد مختلفی همچون قیر، پلیمر و پلی‌اتیلن ساخته شده‌اند. همچنین استفاده از آنها در قسمت‌های مختلفی همچون سقف و کف ساختمان بسیار ضروری و لازم است. در این میان قیر و گونی سنتی‌ترین نوع عایق رطوبتی است و به علت چسبندگی بالا و آب‌گریزی عالی و همچنین مقاومت در برابر اسید، باز و نمک‌ها در بخش‌های مختلفی از ساختمان استفاده می‌شود. عایق‌های پرایمری نیز آسترهایی از نوع قیر، رزین و افزودنی‌های مختلف هستند. این نوع عایق‌ها قابلیت چسبندگی بالا، اشتعال‌پذیری خیلی کم، رنگ‌پذیری عالی و نصب ساده‌ای دارند. اما عایق‌های پلیمری از خاصیت حرارتی و رطوبتی بالایی برخوردار بوده و فقط با استفاده از اسپری کردن آنها به سطوح مختلف باعث ایجاد عایق می‌شوند.

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

2) عایق‌ حرارتی

یکی دیگر از انواع عایق ساختمانی که استفاده‌های متعددی داشته و با قرار گرفتن در دیوار  و سقف ساختمان‌ها می‌تواند از انتقال انرژی حرارتی به محیط‌های مختلف جلوگیری کند، عایق‌های حرارتی هستند. این عایق ها در واقع از خروج هوای تولیدی سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی ساختمان جلوگیری می‌کنند و اهمیت بسیار زیادی در صرفه‌جویی انرژی دارند. انواع عایق‌های حرارتی عبارتند از: عایق حرارتی فوم پلی یورتان، پلی استایرن، پشم‌شیشه یا فایبرگلاس. عایق‌های حرارتی سلولزی، پشم معدنی یا پشم سنگ و عایق حرارتی نانو نیز از انواع دیگر آن هستند.

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

3) عایق‌ صوتی

عایق‌ صوتی نقش ویژه‌ای در تأمین آسایش و آرامش افراد خصوصاً در شهرهای شلوغ و صنعتی دارد. چراکه با جذب یا دفع  امواج صوتی سبب کاهش انتقال اصوات می‌شوند. عایق‌های صوتی معمولاً در خانه‌ها، سالن‌های کنفرانس، سینما و استودیوها استفاده می‌شوند. رایج‌ترین نوع آنها نیز شامل پانل گچی، یونولیت، ویسکوالاستیک و عایق‌های الاستومری است.

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

نانو عایق، بهترین عایق ساختمانی

پیشرفت علوم مختلف و موفقیت بشر در تولید مواد با خاصیت نانو، زمینه‌ساز تولید عایق ساختمانی با خواص نانو شده است. متریال عایق نانو به‌صورت مایع روی سطوح مختلف فلزی، غیرفلزی، داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده هستند. این عایق جدید محصولی توانمند و منحصربه‌فرد است که بر پایه رزین‌های آکرلیک ساخته شده و بهترین جایگزین برای عایق‌کاری به روش‌های سنتی مانند ایزوگام و قیرگونی است. مهمترین عایق نانو، عایق حرارتی است که سطوح مختلف را در برابر انتقال گرما و سرما مقاوم‌سازی می‌کند. از خواص آن می‌توان به چسبندگی بالا روی تمام سطوح، قابلیت استفاده با تجهیزات رنگ‌آمیزی، عدم تغییر کیفیت سطوح عایق شده و میزان عایق مطلوب اشاره کرد.

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

حرف آخر

به‌طور کلی می‌توان گفت بهترین روش عایق‌کاری ساختمان روشی است که در آن ساختمان از نظر رطوبت، حرارت و صوت به مقاومت بالایی برسد. هرکدام از عایق‌های گفته شده که مورد بررسی قرار گرفتند دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و می‌توانند در محیط‌ها و ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. اگر قصد خرید عایق را دارید باید بدانید که شرکت عایق ساختمانی تهران نانو، نماینده انحصاری کالیمورا در تهران، عرضه‌کننده بهترین عایق‌های صوتی و رطوبتی و حرارتی و 100درصد تضمینی است و می‌توانید از متخصصان ماهر و باتجربۀ این شرکت مشورت بگیرید.

عایق ساختمانی تهران نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه