مکان های ناشناخته شهرهای پرگردشگر ایران

مکان های ناشناخته شهرهای پرگردشگر ایران

اگر اهل سفر کردن باشید، احتمالا به شهرهای پرگردشگر مانند اصفهان، شیراز، یزد و.. سفر کرده ­اید. با اینکه این شهرها و فضاهای گردشگری آنها بسیار معروف هستند؛ ولی هنوز جاذبه­ ها و مکان­ های بکر زیادی در آنها وجود دارند که هنوز ناشناخته هستند و مردم زیادی به آنجا نرفته ­اند. در این مطلب برخی از مکان­ های ناشناخته شهرهای پرگردشگر را معرفی کرده ­ایم. شاید مقصد بعدی­تان یکی از این فضاها باشد.

 

فیلم نت
سازه آسیاب شتر ورزنه
سازه آسیاب شتر ورزنه در استان اصفهان

معرفی مکان های ناشناخته ایران

در ادامه مطلب تعدادی از فضاهای طبیعی و یا تاریخی ناشناخته در کشورمان معرفی شده است که احتمالا دیدن آنها برایتان جذاب باشد.

1.سازه آسیاب شتر ورزنه – استان اصفهان

سازه آسیاب شتر یا شتر آسیاب یکی از سازه های دوران صفویه در استان اصفهان (شهر ورزنه) است. این سازه مربوط به دوره صفویه است که در سال های اخیر احیا شده است. آسیاب شتر حدود 300 سال قدمت دارد.

 

گورستان خالد نبی
گورستان خالد نبی در استان گلستان

2.گورستان خالد نبی – استان گلستان

مجموعه قبرستان و زیارتگاه خالد نبی، مکانی تاریخی است که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گلستان قرار گرفته است. دراین گورستان تندیس ­های سنگی متعددی قرار گرفته است که قدمتی بیش از هزار سال دارد.

 

دشت ارژن
دشت ارژن در استان فارس

3.دشت ارژن – استان فارس

این دشت ارژن در همسایگی کازرون و در کنار روستایی به همین نام قرار دارد. این دشت دارای دریاچه و آبشار است و در کنار کوه های زاگرس قرار گرفته و آب و هوای بسیار عالی دارد. دشت ارژن فضایی بسیار جذاب برای عکاسی است.

 

قلعه اسدان
قلعه اسدان در استان یزد

4.قلعه اسدان  استان یزد

زیارتگاه ستی پیر (قلعه اسدان)، زیارتگاه زرتشتیان واقع در یزد و دژی متعلق به دوره قاجار است. در این فضا آتشدانی وجود دارد که آتش آن همیشه روشن است. به گفته برخی از افراد؛ این قلعه مکان پنهان شدن 4 دختر زرتشتی بوده که در هنگام حمله اعراب به آن پناه برده ­اند و در داخل آن ناپدید شده­ اند.

 

قهوه خانه حاج علی درویش
قهوه خانه حاج علی درویش در استان تهران

5.قهوه خانه حاج علی درویش استان تهران

شاید شنیده باشید؛ کوچکترین قهوه­ خانه دنیا در بازار تهران قرار دارد. با اینکه تهران مکان­ های بازدید زیادی دارد؛ ولی این قهوه ­خانه با مساحت 2 متری خود نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می­ کند. می­ توانید خوش ­طعم­ ترین چای­ را در این قهوه ­خانه بخورید.

 

روستای برغان
روستای برغان در استان البرز

6.روستای برغان- استان البرز

اگر به دنبال طبیعتی به دور از شلوغی های شهر تهران هستید؛ روستای برغان را به شما پیشنهاد می کنیم. برغان روستای چنارهای هزارساله و سرزمین آلوچه است.

 

باغ گنبد سبز
باغ گنبد سبز در استان قم

7.باغ گنبد سبز- استان قم

باغ گنبد سبز در استان قم قرار دارد. سه مقبره در این مجموعه قرار دارد که مربوط به قرن هشتم و نهم هجری هستند. طبق کتیبه ­های تاریخی این مقبره ­ها مربوط به خاندان صفی از حاکمان شهر قم هستند.

 

کلام آخر:

مکان­ های ناشناخته زیادی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد. تعدادی از این فضاها در این مطلب معرفی شد. قبل از تعیین مقصد راجع به مکان­ های ناشناخته دیگر ایران در شهرهای پرگردشگر مانند؛ تنگه رغز در استان فارس، قلعه جلالی در کاشان، موزه مقدم در تهران، ماسال در گیلان، آسیاب بادی نشتیفان در خراسان رضوی، جنگل سربرج مشهد و.. جستجو کنید تا سفری خاص داشته باشید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه