هتل داد یزد؛ شکوه معماری اصیل و کهن در قلب کویر

هتل داد یزد؛ شکوه معماری اصیل و کهن در قلب کویر

هتل داد یزد؛ شکوه معماری اصیل

یزد شهری زیبا، بزرگ دارای بافت تاریخی منحصر به فرد و مقصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی است. این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جای داده. هر کوچه شهر یزد در خود هزاران خاطره جای داده و هر بنا داستانی دارد. در این بین داستان هتل داد یزد بسیار شنیدنی است. یکی از جاذبه‌های تاریخی یزد که امروز به عنوان اقامتگاه شناخته می‌شود. این یادگار 95 ساله در مرکز تاریخی شهر ۳۰۰۰ ساله یزد در قلب بافت قدیم قرار گرفته. برای آشنایی بیشتر با این هتل لوکس و زیبا با بهترین امکانات رفاهی که از بهترین هتل‌های یزد محسوب می‌شود، با ما همراه شوید.

کی پلاس

تاریخچه هتل داد یزد

تاریخچه هتل داد یزد

در سال ۱۳۰۷ ‌هجری شمسی مرحوم حاج عبد الخالق داد، این بنا را با عنوان بنگاه باربری برای پذیرایی از رانندگان حمل و نقل کالا ساخت و تا سال ۱۳۷۲ نیز به کار خود ادامه می‌داد. پس از 8 سال تعطیلی در سال ۱۳۸۰ نوادگان حاج عبدالخالق، با حفظ هویت تاریخی به مرمت و بازسازی بنا پرداختند. در سال ۱۳۸۶ هتل کلاسیک ایرانی، یزدی با تلفیق سنت و مدرنیته تاسیس شد. امروز این بنگاه باربری در مرکز تاریخی و بافت قدیم شهر به هتلی ۴ ستاره با امکانات روز بهترین هتل‌های دنیا تبدیل شده است.

معماری هتل داد یزد

معماری هتل سنتی داد یزد

این هتل به سبک ایرانی اصیل طراحی شده. دیوارهای بلند که مانند دژ از داخل مراقبت می‌کنند، اتاق‌هایی با پنجره رو به حیاط، حیاط گودال باغچه با چند باغچه کوچک و آب‌نماهای زیبا همه نشان از اصالت بنا دارند. سبک معماری هتل داد درون‌گرا بوده و در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق‌ها از فرش‌های طرح گلیم ایرانی و روتختی‌های دست‌دوزی استفاده شده. نورپردازی زیبای هتل در دل شب می‌درخشد.

پنل‌های خورشیدی در پشت بام هتل داد

این هتل برای حفظ محیط زیست، پنل‌های انرژی خورشیدی در پشت بام قرار داده. این پنل‌ها در سال ۴۰ هزار کیلو وات ساعت برق تولید می‌کنند و سالانه مصرف ۲۵ تن گاز دی‌اکسیدکربن را کاهش می‌دهند.

امکانات و رستوران هتل داد یزد

امکانات هتل داد یزد

هتل داد دارای امکانات ورزشی و تفریحی مانند استخر و جکوزی است. از خدمات هتل داد می‌توان به تاکسی سرویس، خشک‌شویی، فروشگاه صنایع دستی، آژانس ‌مسافرتی، پارکینگ مستقل، سالن مجهز سمینار، همایش و جشن و اینترنت رایگان اشاره کرد. این سالن‌ها بسیار مجهز بوده و با سلیقه شما قابل تغییر هستند. گیفت شاپ بسیار زیبای هتل گنجینه‌ای از بهترین صنایع دستی و سوغات یزد را به نمایش گذاشته.

رستوران هتل داد یزد

رستوران و کافه هتل داد یزد

هتل داد یزد دارای دو رستوران و کافی‌شاپ برای پذیرایی از میهمانان است:

رستوران بام هتل داد که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر تاریخی یزد را به نمایش می‌گذارد.

رستوران آیینه از رستوران‌های دوست‌داشتنی هتل داد که با فضای دل‌نشین خود شما را از تمام روزمرگی‌ها فارغ خواهد کرد. جایی که طعم‌های فراموش شده و فرهنگ غنی ایرانی را تجربه خواهید کرد.

کافی شاپ حیاط مرکزی هتل داد مکانی برای قدم زدن و تجدید خاطره‌هاست. فضایی صمیمی و پر از آرامش که انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و کیک‌های خوشمزه را سرو می‌کند.

کافه گالری نیلوفر با فضایی بسیار دنج و زیبا، انواع نوشیدنی‌های دلچسب و خوشمزه را ارائه می‌دهد. فضایی که برای قرارهای دوستانه و کاری مناسب است.

اتاق‌های هتل داد یزد

اتاق‌های هتل سنتی داد یزد

هتل داد یزد دارای ۸۸ اتاق با معماری سنتی و امکانات رفاهی مدرن است. اتاق‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته، اتاق‌های کانکت متصل به هم و رویال سوئیت! طراحی تمام اتاق‌ها به سبک سنتی انجام شده و با روتختی‌های دست‌دوزی و گلیم‌های سنتی، تلفیقی از فضای مدرن و سنتی را به نمایش می‌گذارد. تمامی اتاق‌ها دارای اینترنت بی‌سیم و تلویزیون بوده و چشم‌انداز زیبایی به حیاط هتل دارند.

هتل داد یزد کجاست؟

هتل داد یزد کجاست؟

هتل داد این اقامتگاه بوم گردی در شهر یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین و پلاک 214 قرار دارد. این هتل با موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ در بافت قدیمی و سنتی شهر یزد واقع شده. هتل داد در نزدیکی یادگارهای تاریخی یزد مانند آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان قرار دارد.

هتل داد یزد، هتلی 4 ستاره و لوکس

و در آخر

یزد به عنوان یکی از شهرهای دیدنی کشور دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است که برای گردشگران جالب توجه هستند. هتل داد یزد، هتلی 4 ستاره و لوکس در بافت تاریخی یزد که از منحصربه‌فردترین بناهای یزد به شمار می‌رود. که با اقامت و گذران وقت در این بنای تاریخی یزد گویی در دل تاریخ 95 ساله بنا سفر می‌کنید. برای آشنایی با اقامتگاه بوم‌گردی خاص و جذاب در اصفهان و کاشان به مطالب هتل سنتی شیران اصفهان و هتل سرای عامری‌های‌ کاشان مراجعه کنید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه