چای‌بار، کافه‌ای در عمارت کلاه فرنگی قاجاری

چای‌بار، کافه‌ای در عمارت کلاه فرنگی قاجاری

کافه‌ چای بار در عمارت کلاه فرنگی قاجاری

کافه چای بار در عمارت تاریخی کلاه فرنگی باغ انجمن خوشنویسان قرار دارد که در زمان قاجار ساخته شده. چای بار هم در داخل عمارت و هم در فضای باز باغ زیبای آن پذیرای میهمانان است. برای آشنایی بیشتر با کافه چای بار و عمارت تاریخی کلاه فرنگی آن با ما در چیدانه همراه باشید…

کی پلاس

کافه چای‌بار کجاست؟

کافه چای‌بار کجاست؟

کافه چای بار در تهران، فرمانیه، بلوار‌ اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان ایران قرار گرفته است. یا از خیابان دزاشیب، به خیابان کریمی و سپس خیابان سلیمی شمالی بروید.

داستان عمارت کلاه فرنگی چای‌بار

داستان عمارت کلاه فرنگی چای‌بار

عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی، عمارتی باشکوه و زیباست که روزی محل خوشگذرانی ناصرالدین‌شاه قاجار بوده. این عمارت و باغ سرسبزش، سال‌هاست در اختیار انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد. کافه چای بار بخشی از این عمارت تاریخی و فضای باصفای باغ را در اختیار دارد. این کافه از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده و تا کنون طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

فضای داخلی کافه چای‌ بار تهران

فضای داخلی کافه چای‌ بار تهران

بنای عمارت کلاه‌فرنگی یک ساختمان چند‌ضلعی است که با اختلاف ارتفاع سه پله‌ از باغ، روی سکوی سنگی واقع شده. نمای ساختمان آجری و  سردر و دور پنجره‌ها با کاشی‌های سنتی تزیین شده. در داخل عمارت دیوار‌ها به رنگ سفید‌ درآمده و خط‌چینی زیگزاگی، ممتد و مشکی رنگ در بالای پنجره‌ها قرار دارد‌. لوستر‌هایی قدیمی از سقف یکدست سبز‌رنگ آویزان شده. میز و صندلی‌های چوبی قهوه‌ای تیره داخل کافه چیده شده. از پنجره‌های بزرگ‌، فضای سرسبز بیرون قابل مشاهده است.

فضای بیرونی کافه چای بار تهران

فضای بیرونی کافه چای ‌بار تهران

فضای بیرونی کافه‌ چای‌ بار در میان باغ عمارت قرار گرفته. جایی که درختان چنار روییده از دل چمن‌ها سایه‌بان خنکی فراهم می‌کنند. میز و صندلی‌های فضای خارجی فلزی‌ هستند. بعضی از آن‌ها کنار جوی‌های کوچک آب قرار دارند. بعضی دیگر هم روی سکوی سنگی کنار دیوارهای داخلی قرار گرفته‌اند. چای بار در تمام فصل‌های سال محبوبیت دارد. در فصل گرم سایه‌بان‌ها برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب روی میز و صندلی‌ها قرار می‌گیرند. در فصل سرد هم با تعبیه‌ هیتر‌ها،‌ فضای باز همچنان قابل استفاده است.

چای بار، کافهای در فضای هنری

چای بار، کافه‌ای در فضای هنری

فضای سبز و دوست داشتنی کافه چای‌ بار با معماری کلاسیک ساختمان انجمن خوشنویسان و آرت سنتر ترکیب شده و یک فضای هنری و منحصر به فرد ایجاد کرده است. کافه در محیط مربوط به انجمن خوشنویسان قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از آثار هنری زیبای موجود در گالری هنر‌های تجسمی آرت سنتر دیدن کنند.

منوی کافه چای‌ بار تهران

منوی کافه چای‌ بار تهران

چای از گذشته نوشیدنی محبوب ایرانیان و بهانه‌ای برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی بوده. کافه‌ چای‌‌بار با تنوع و طعم ویژه‌ چای‌هایش، تا حدی تداعی‌گر آن روز‌هاست. در این کافه ده‌ها نوع چای سرو می‌شو. نوشیدن چای قند‌پهلو در استکان‌های کمر باریک داخل سینی‌های فلزی در چای بار واقعا می‌چسبد. در این کافه قهوه، عرقیجات، شربت‌ها، کیک‌ها، صبحانه و میان وعده‌های خوشمزه هم وجود دارد. دور‌چین‌های کنار بشقاب‌ها نیز لذیذ و خوشمزه‌اند.

نوشیدن چای در عمارت تاریخی کلاه فرنگی قاجاری

و در آخر

کافه چای بار دارای فضای داخلی بسیار دنج با دکور جذاب و فضای باز بسیار زیبا و دلبازی است. با انتخاب این کافه می‌توانید از نوشیدن چای در عمارت تاریخی کلاه فرنگی قاجاری نهایت لذت را ببرید. برای آشنایی با دیگر کافه‌های تهران که عمارت تاریخی بوده‌اند مطلب کافه عمارت دیباچه را بخوانید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه