اتاق چای ابری چین؛ نوشیدن چای در چایخانه‌ مه آلود حتی اگر هوا ابری نباشد!

اتاق چای ابری چین؛ نوشیدن چای در چایخانه‌ مه آلود حتی اگر هوا ابری نباشد!

به قلم: نرگس مهردادیان

اتاق چای ابری چین

مبلمان آل یاسین

اتاق چای ابری یک چایخانه چینی است که در میان یک مزرعه چای واقع شده. در این چایخانه از تجهیزاتی استفاده شده که می‌توانند در یک لحظه شما را در میان توده‌ای از ابر غرق کنند. برای آشنایی بیشتر با فضا و معماری این چایخانه پر رمز و راز با ما در چیدانه همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

“اتاق چای ابری" کجاست؟

اتاق چای ابری در دامنه تپه‌ای در مزرعه چای پردیس فرهنگی چای لو یو، استراحتگاهی در شهر هوژو چین، توسط استودیوی معماری PLAT ASIA ساخته شده. این چایخانه در آب و هوای نیمه گرمسیری با باران‌های موسمی و در مرتفع‌ترین مکان استراحتگاه واقع شده است.

معماری اتاق ابری چای چین

معماری اتاق ابری چای چین

معمار در این چایخانه معاصر با مواد و مصالح مدرن، یک اتاق چای غیرعادی با فضایی جدید طراحی کرده که در عین حال از چایخانه‌های سنتی و اصیل چینی الهام می‌گیرد. اتاق چای ابری که بخشی از یک استراحتگاه فرهنگی است، طوری طراحی شده که با مناظر مختلف اطرافش مانند مزارع چای، تپه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌ها ترکیب شود. طراحی اتاق چای با به حداقل رساندن حضور فیزیکی سازه، ارتباط بین انسان، طبیعت و معماری که در اینجا اتاق چای، محیط اطراف و بازدیدکنندگان هستند را تقویت می‌کند.

نوشیدن چای در یک مزرعه مه گرفته حتی اگر هوا مه آلود نباشد!

نوشیدن چای در یک مزرعه مه گرفته حتی اگر هوا مه آلود نباشد!

نکته منحصر به فرد این طراحی، تیرهای فولادی است که اتاق چای را احاطه کرده‌ و  مانند یک چیدمان هنری به نظر می‌رسند. اما میله‌ها تنها منظره متفاوت ایجاد نمی‌کنند بلکه کارکردشان تولید مِه و ابر است. شما هر زمانی که وارد این چایخانه شوید، می‌توانید نوشیدن چای در میان یک مزرعه مه‌گرفته را تجربه کنید، حتی اگر هوا مه‌آلود نباشد. آسمان مه آلود شده و اتاق چای روی تپه و ستون‌ها معلق می‌شود و دیوار شیشه‌ای فضا را شفاف نگه می‌دارد.

تجربه مفهوم عرفانی جهان گذرای بودیسم در اتاق چای ابری

در اتاق چای ابری شما به آرامی به جهان مادی بازمی‌گردید.

تجربه مفهوم عرفانی جهان گذرای بودیسم در اتاق چای ابری

جونگ دونگ‌یون، از معماران پروژه، این طرح را با مفهوم عرفانی جهان گذرا در بودیسم پیوند می‌دهد و می‌گوید: میله‌های فولادی با تولید ابر، جهانی موقتی می‌سازند که در آن ناگهان تمام مناظر ناپدید می‌شوند و وقتی دوباره مه کنار می‌رود و تپه‌ها پدیدار می‌شوند، شما به آرامی به جهان مادی بازمی‌گردید.

مصالح به کار رفته در اتاق چای ابری

مصالح به کار رفته در اتاق چای ابری

مصالح این ساختمان شامل پانل‌های فولادی با روکش سفید رنگ، شیشه فوق‌العاده شفاف، سیمان سفید، تشک‌های بامبو، تخته‌های اکریلیک مات و تجهیزات اسپری ابر و مه است. معمار از 170 تیر فولادی با ارتفاع 60 متر برای اتاق چای و ساخت منظره ابر و مه استفاده کرده. تیرهای مه ساز در مساحت 910 مترمربعی با فاصله 1.2 متری، روی تپه‌ها نصب شده و مسیری را بین مزارع چای ایجاد می‌کنند.

اتاق چای ابری شهر هوژوی چین

و در آخر

اتاق چای ابری با ظرافت با طبیعت اطرافش ادغام شده است. این چایخانه در فضایی راز آلود تجربه‌ای منحصر به فرد برای علاقه‌مندان به چای در استراحتگاه ژیسایشان شهر هوژوی چین ارائه می‌دهد. برای آشنایی با فضایی صمیمی و نوستالژیک برای نوشیدن چای در تهران مطلب کافه تهرون ویلا را مطالعه کنید.

اتاق چای ابری با ظرافت با طبیعت اطرافش ادغام شده

چایخانه مه آلود

اتاق چای ابری تجربه‌ای منحصر به فرد در فضایی راز آلود

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه