درباره مبل قابل شستشو چه می‌دانید؟

درباره مبل قابل شستشو چه می‌دانید؟

به قلم: مهشید بختیاری

مبل چوبی قابل شستشو

مبلمان تقریبا بزرگترین و چشمگیرترین عنصر دکوراسیون به شمار می‌آید و تمیزی و پاکیزگی آن دغدغه همیشگی بسیاری از صاحبخانه‌هاست. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نظافت مبل یعنی با یک پارچه و سطل آب و کف به جان مبل بیفتیم و آن را بشوییم، غافل از این که شستشو و نظافت مبلمان یک کار اصولی و تخصصی است. ضمن این که بسیاری از مدل‌های مبلمان از متریالی ساخته شده‌اند که قابل شستشو نیستند و ممکن است هنگام نظافت آسیب‌های جبران‌ناپذیری ببینند. در این مطلب قصد داریم درمورد مدل خاصی از مبلمان صحبت کنیم که نگرانی شما را از بابت تمیزی و رفع هرگونه لکه و کثیفی راحت می‌کند. مبل قابل شستشو نوعی از مبلمان است که توسط برندهای معتبر مانند مجموعه طراحی مبلمان رای نو ایران به بازار ارائه شده است. اگر شما هم به بازیابی زیبایی و طراوت مبلتان اهمیت می‌دهید چند دقیقه وقت بگذارید تا راز طولانی شدن عمر مبلمان‌تان را به شما بگوییم.

سرویس خواب بالسا

لکه‌زدایی و تمیز کردن مبلمان

مبلمان بار زیادی از زیبایی و جذابیت دکوراسیون را به دوش می‌کشد. تصور کنید با وسواس و پرداختن هزینه‌های گزاف دیزاین داخلی منزلتان را انجام داده‌اید و این زیبایی را با خریدن مبلمان لوکس و گرانقیمت تکمیل کرده‌اید. اما وجود حتی یک لکه کوچک می‌تواند این شکوه و عظمت را زیر سوال ببرد. اما فکر می‌کنید چرا نظافت مبلمان بزرگترین دغدغه دارندگان آن است؟

این دغدغه و نگرانی از آنجایی شکل می‌گیرد که یا مبلمان با متریال و پارچه ارزان و نامرغوب ساخته شده و یا صاحبخانه‌ها نمی‌دانند با استفاده از چه مواد و شوینده‌ای مبلمان را نظافت کنند. در این صورت است که مبلی که هزینه سنگینی بابت آن پرداخته شده به راحتی صدمات جدی می‌بیند و از بین می‌رود. مزیت بزرگ مبلمان قابل شستشو دقیقا همین است. سهولت در تمیز کردن و رفع مشکلات نظافت برگ برنده‌ای برای این نوع مبلمان به شمار می‌آید.

مبلمان قابل شستشو

دلایل کثیف شدن مبلمان چیست؟

پارچه و رویه مبلمان در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد، از گرد و غبار گرفته تا دست چرب کودکی که آن را لمس می‌کند. علی‌الخصوص این روزها که دید و بازدیدهای نوروزی را پشت سر گذاشته‌ایم و با شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌های دوستانه دیدارها را تازه کرده‌ایم مطمئنا مبلمان منزلتان دیگر مثل زمان خانه‌تکانی تمیز و نونوار نیست.

اگر در خانه کودک دارید باید بگوییم که تقریبا کار مبلتان ساخته است! کودکان کنجکاو و پرتحرک هستند و بسیاری از کثیفی‌های وسایل خانه زیر سر آن‌هاست. بهمین خاطر خانواده‌هایی که دارای فرزند خردسال هستند یا دائما اسکاچ به دست در حال تمیزکاری مبل‌ها هستند یا مشتری دائم مبل‌شویی‌ها! حتی اگر وضع مالی بهتری دارند زود به زود رویه مبلمان را تعویض می‌کنند که این کار هم دردسرهای خودش را دارد. بنابراین باید به فکر چاره‌ای اساسی‌تر بود و چه چیزی بهتر از خریدن یک دست مبل شیک و قابل شستشو که شما را از شر این گرفتاری‌ها نجات بدهد؟

مبلمان چوبی قابل شستشو

انواع کثیف شدن مبلمان

همه آلودگی‌های مبلمان شبیه به هم نیستند و ماهیت آن‌ها با هم فرق دارد. اصلا به همین دلیل است که هرکدام از آن‌ها با روش‌های بخصوصی پاک می‌شوند. بعنوان مثال:

انواع کثیفی پارچه مبل

این نوع آلودگی که معمول‌تر و رایج‌تر است بر روی رویه و پارچه مبل رخ می‌دهد. هربار که اعضای خانواده بر روی مبل و صندلی راحتی نشست و برخاست می‌کنند احتمال این که از خود رد و اثری برجا بگذارند زیاد است. اصولا هرچه از مبل استفاده بیشتری بکنید باید مراقبت بیشتری هم اعمال کنید. بخصوص لکه‌ای که روی پارچه و روکش مبلمان می‌افتد اگر چرک‌مرده شود ممکن است دیگر به این راحتی‌ها پاک نشود، پس دائما باید رویه مبل را وارسی کنید تا اگر چشمتان به لک و کثیفی خورد سریعا آن را برطرف کنید. این لکه‌ها می‌توانند از جنس چربی و روغن، جوهر خودکار، جای سوختگی، خون یا آبمیوه باشند. امتیاز طلایی مبل قابل شستشو اینجا خودش را نشان می‌دهد: زمانی که با لکه‌ای عجیب و غریب بر روی پارچه مبل مواجه شده‌اید اما خیالتان راحت است که مبلتان در برابر شستشو کاملا مقاوم خواهد بود، علی‌الخصوص اگر از هزینه شستشوی مبلمان باخبر باشید!

انواع کثیفی چوب مبلمان

اساسا جنس و کیفیت چوبی که مبلمان از آن ساخته شده است در میزان مقاومت آن به آلودگی تاثیرگذار است. اما یکسری کثیفی‌ها همه‌گیر هستند! بعنوان مثال گرد و غباری که بر روی مبل چوبی، صندلی یا تاب ریلکسی می‌نشیند، لکه ناشی از لیوان چای داغ که بر روی دسته مبل می‌گذارید، چسبیدن موادی مانند روغن، چسب یا آدامس و … ناگزیر هستند و ممکن است هر مبل چوبی با هر متریالی به آن دچار شود.

مبل چوبی

آسیب‌های جدی مبلمان

گاهی اوقات مشکل مبل شما دیگر یک لکه و کثیفی ساده نیست و مبل دچار دردسرهای بزرگتری شده است. مثلا رویه مبل با سیگار یا ذغال قلیان سوخته است و یا یکی از اعضای خانواده اتوی داغ را روی مبل قرار داده است. ممکن است در جشن و تولدی که در منزل برگزار کرده‌اید شعله شمع یا جرقه فشفشه پارچه مبل را سوزانده باشد. در این صورت درجاتی از سوختگی پدید می‌آید که رفع هرکدام راهکارهای خاص خودش را دارد. یک مبل قابل شستشو دست شما را برای بکار بردن انواع شوینده‌ها باز می‌گذارد.

در موارد سوختگی جزئی مشکل با یک تکه پنبه و کمی الکل برطرف می‌شود. همچنین استفاده از پودر ماشین لباسشویی نیز برای از بین بردن جای سوختگی پارچه مبل بسیار کاربردی است. اگر لکه همچنان پابرجا بود مقدار مساوی از آب و گلیسیرین را بر روی محل سوختگی قرار بدهید. در صورتی که این راه هم جواب نداد استفاده از خمیر آب و جوش شیرین را بعنوان آخرین راهکار امتحان کنید.

البته همه چیز به آسیب‌های روکش مبلمان ختم نمی‌شود. گاهی اوقات چوب مبل دارای آسیب‌های جدی و گاها غیرقابل جبران خواهد شد. مثلا چوب ممکن است در اثر اتفاقات مختلفی دچار خط و خش شود. خط و خطوطی که روی چوب مبلمان می‌افتد می‌تواند ناشی از برخورد با دیوار، چاقو یا هر شی نوک‌تیز دیگری باشد. گاهی اوقات هم در اثر سقوط یک جسم روی مبلمان ممکن است چوب آن دچار شکستگی شود. در این میان حجم آسیبی که مبل دیده است هم بسیار مهم است. اگر آسیب جزئی و ناچیز باشد شاید خودمان هم بتوانیم از پس آن بربیاییم اما اگر شکستگی عمیق باشد و مبل لق بزند باید آن را به دست یک متخصص بسپاریم.

مبل قابل شستشو

قیمت تعویض پارچه مبلمان

بسیاری از دارندگان مبلمان هنگامی که با کثیفی و آلودگی یا پارگی پارچه مبل مواجه می‌شوند تصمیم به تعویض آن می‌گیرند. البته برآورد هزینه تعویض رویه مبل یک کار تخصصی است و بر اساس جنس پارچه، نوع مبلمان و تعداد مبلمان این هزینه متغیر است. اما به طور کلی می‌توانیم بگوییم که حداقل هزینه برای یک مبل راحتی پارچه‌ای 7نفره ا میلیون الی 7 میلیون تومان خواهد بود. در صورتی که امتیاز داشتن یک مبل قابل شستشو می‌تواند بار این هزینه‌های تحمیلی و اضافی را از روی دوشتان بردارد.

چند نکته مهم

1) یکی از لوازمی که برای مبل شما مانند یک نگهبان و محافظ عمل می‌کند کاورهای زیپی هستند. این کاورها بسیاری از اوقات حتی اجازه عبور گرد و خاک و نشستن آن بر روی مبلمان را هم نمی‌دهند. بنابراین نظافت مبلمانی که با کاور محافظت می‌شود بسیار ساده خواهد بود.

2) برخی برندها مانند مجموعه مبلمان رای نو ایران علاوه بر ارائه دادن محصول خاصی مانند مبل قابل شستشو، در صورت آسیب دیدن پارچه و رویه مبلمان خدمات خاصی را به مشتری ارائه می‌دهند. خریدن پارچه مبل و تعویض آن در منزل یکی از این خدمات ویژه است که این برند را از سایر برندهای تولید مبلمان متمایز می‌کند.

3) گاهی اوقات با آسیب دیدن چوب مبلمان، شرکت تولیدکننده هیچگونه مسئولیتی را در قبال تعمیر آن بر عهده نمی‌گیرد و لوازم مورد نیاز برای ترمیم چوب مبلمان را هم در اختیار مشتری قرار نمی‌دهد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که مبلمان خود را از برندی تهیه کنید که خدمات پس از فروش قوی داشته باشد و گارانتی مطمئنی به مشتری ارائه بدهد.

مبلمان چوبی

حرف آخر

در این مطلب درباره انواع آلودگی‌های مبلمان اعم از کثیفی و آسیب‌دیدگی پارچه و چوب مبل صحبت کردیم. مبل قابل شستشو محصولی منحصربفرد است که تمام نگرانی‌ها را بابت مشکلات تمیزی و نظافت مبلمان از بین می‌برد و با قابلیت‌های خاص خود طول عمر مبل را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. برند رای نو ایران با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین مواد روز دنیا و البته بکارگیری نیروهای متخصص در صنعت مبلمان اقدام به تولید مبلمان چوبی با کیفیت و ماندگاری بالا کرده است، محصولاتی که دوام و کارایی آن‌ها تا سالیان متوالی حفظ می‌شود. برای دیدن مبلمان منحصربفرد این مجموعه می‌توانید به صفحه طراحی مبلمان رای نو ایران مراجعه کنید.

 

در همین راستا می‌توانید با مراجعه به مطالب راهنمای خرید کاور مبل و پارچه مبلی لاکچری اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه