مبل نئوکلاسیک چستر؛ سال نو را با دکوراسیون نو آغاز کنید

مبل نئوکلاسیک چستر؛ سال نو را با دکوراسیون نو آغاز کنید

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید این روزها واژه نئوکلاسیک زیاد به گوشتان خورده باشد. خیلی‌ها تصور می‌کنند که نئوکلاسیک به یک سبک جدید اشاره دارد در حالی که این سبک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های دکوراسیون است که از رنسانس ایتالیا و معماری رومی الهام می‌گیرد و شاید بهترین انتخاب برای سلیقه امروزی‌ها باشد، چرا که سبک نئوکلاسیک در کلام ساده، تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است و می‌تواند رضایت طرفداران هر دو سبک را جلب کند. در این روزهای آخر سال که بسیاری از صاحبخانه‌ها به دنبال تغییر و ایجاد تنوع در دکوراسیون هستند و تصمیم دارند این تغییر را با نو کردن مبلمان خانه آغاز کنند در این مقاله قصد داریم مبلی را به شما معرفی کنیم که در عین لوکس و مدرن بودن آیتم‌ها یی از سبک کلاسیک را نیز در خود دارد و به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان در ژورنال‌های ایرانی و خارجی تبدیل شده است. مبل نئوکلاسیک چستر با ظاهر دلفریب و همه‌پسند خود گزینه‌ای فوق‌العاده برای نونوار کردن خانه شما در سال جدید خواهد بود. اگر علاقه دارید که این سبک مبلمان را بیشتر بشناسید این مطلب را که به کمک کارشناسان مجموعه مبلمان نوآ برای شما عزیزان فراهم شده است به هیچ وجه از دست ندهید.

مبل نئوکلاسیک

اسکای اسکرپر

مبل نئوکلاسیک چستر در فضای پذیرایی

مبل‌های چستر در ابتدا برای خانه‌های اشرافی طراحی شده بودند، زیرا نرمی و انعطاف فوق‌العاده این مبل باعث می‌شد لباس اشراف‌زادگان مرتب بماند و چین و چروک پیدا نکند. اما کمی بعد این سبک به یکی از پرطرفدارترین مبلمان تبدیل شد و تا امروز همواره به عاشقان چسترهای زیبای نئوکلاسیک افزوده می‌شود. یکی از مزایای انتخاب از مبل نئوکلاسیک چستر این است که می‌توانید آن را با هر مدل دکوراسیونی ست کنید. انعطاف ظاهری این مبلمان برای آن که با انواع سبک‌های مدرن، سنتی و کلاسیک جور دربیایند فوق‌العاده است.

بعنوان مثال اگر خانواده شما بیشتر به سبک کلاسیک و سنتی تمایل دارند بهتر است چستری را انتخاب کنید که دارای گل‌میخ‌های طلایی یا الماسی‌شکل باشد تا فضای پذیرایی شما اعیانی‌تر و باشکوه‌تر به نظر بیاید. اما اگر اهل دکوربندی‌های مدرن و امروزی هستید مدلی از چستر را انتخاب کنید که تنها دسته‌های مبل دارای لمسه‌کاری بدون گل‌میخ باشد.

نکته‌ای که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید این است که پارچه مبلمان چستر غالبا ساده و بدون طرح و الگو تولید می‌شود، بنابراین اگر اصرار دارید که در مبلمان خانه از پارچه‌های پرنقش و نگار استفاده کنید بهتر است کوسن‌های مبل را طرحدار انتخاب کنید، البته با رعایت تناسب جنس، رنگ و طرح!

مبل چستر

بهترین رنگ برای مبل نئوکلاسیک چستر

فکر می‌کنید چه کسانی به سراغ سبک نئوکلاسیک می‌روند؟ چه ویژگی‌هایی در سبک‌های مدرن و کلاسیک هست که در نئوکلاسیک ارتقا یافته و باعث شده است که این سبک مبل همچنان در صدر مبلمان شیک و لوکس باقی بماند؟ ما قبلا در مقالات گذشته درمورد تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک صحبت کرده‌ایم. مبل‌های کلاسیک مبل‌های راحتی نیستند! شما نمی‌توانید مانند یک کاناپه راحتی روی آن‌ها لم بدهید و استراحت کنید، از طرفی در انتخاب رنگ هم دستتان باز نیست، چند گزینه محدود بیشتر ندارید و ناچارید از میان رنگ‌های سنگین و موقر یکی را برگزینید. از طرفی مبلمان مدرن نیز ویژگی‌هایی دارد که همه‌پسند نیست و به مذاق بعضی سلیقه‌ها خوش نمی‌آید.

بعنوان مثال مبل‌های مدرن اکثرا ساده و تک‌رنگ هستند و برای افرادی که به مینیمالیسم علاقه‌ای ندارند و به دنبال مبلی پرنقش و نگارتر و مجلسی‌تر می‌گردند جالب توجه به نظر نمی‌آیند. از این رو سبک نئوکلاسیک آمده است تا با ظاهر لوکس و شکیل، لمسه‌دوزی‌های فاخر و پارچه‌های تجملاتی نظر کلاسیک‌پسندان را جلب کند و با تنوع در رنگ و طرح و نشیمن راحت‌تر خود رضایت مدرن‌پسندان را به دست بیاورد. اما سوال اصلی همچنان پابرجاست: بهترین رنگ برای مبل نئوکلاسیک چستر چه رنگی است؟

یک ایده جذاب!

اگر قرار است دکوراسیون خانه را از صفر بچینید دستتان برای انتخاب رنگ بازتر است اما اگر تصمیم دارید فقط مبلمان خانه را تعویض کنید برای انتخاب رنگ آن بایستی حواستان به مولفه‌های زیادی باشد، از جمله پالت رنگی کل دکوراسیون! بعنوان یک توصیه این را بپذیرید که اگر مبلمان چستر نئوکلاسیک شما ترکیبی از دو رنگ باشد بسیار زیباتر و جسورانه‌تر به نظر می‌آید و فضا از حالت یکنواختی خارج می‌شود.

حتی بعنوان یک ایده می‌توانید رنگ مبل را با دیوار پشتی آن ست کنید، به گونه‌ای که مبلمان و دیوار پشتی آن یکرنگ باشند و یا در یک تناژ قرار داشته باشند. به طور کلی مبل‌های نئوکلاسیک چستر در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند اما محبوب‌ترین رنگ برای مبل چستر نئوکلاسیک رنگ‌های خنثی مانند کرم، طوسی، بژ، قهوه‌ای یا رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای و زرشکی هستند. اگر تمایل دارید رنگ‌های مختلف و انواع چیدمان را برای این سبک مبل ببینید سری به مقاله 30 مدل مبل نئوکلاسیک جدید بزنید و تصاویر مختلف آن را تماشا کنید.

مبل نئوکلاسیک چستر

بهترین نوع چیدمان مبل نئوکلاسیک چستر

مبل چستر نئوکلاسیک به واسطه لمسه‌دوزی‌های ظریف و هنرمندانه ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد، اما آنچه که باعث می‌شود زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید نوع چینش آن در دکوراسیون است. اولین نکته‌ای که برای چیدمان مبل چستر نئوکلاسیک باید به آن توجه کنید فضایی است که در اختیار دارید. اگر شما از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید مبلمان را بر اساس اصول مهندسی بچینید باید این را در نظر داشته باشید که مبل چستر بیشتر به درد فضاهای وسیع با سقف بلند و پنجره‌های بزرگ می‌خورد، اما اگر چنین فضایی را در اختیار ندارید تنها راهکار دور زدن کمبود جا برای شما صرفنظر کردن از ست کامل مبلمان چستر است.

چیدمان مبل چستر در پذیرایی کوچک

مثلا اگر پذیرایی شما کوچک و کم‌مساحت است بهتر است به جای خریدن دو کاناپه و تعداد زیادی مبل تکی به خریدن یک کاناپه و دو الی سه مبل تکی اکتفا کنید تا محل رفت و آمد و تردد اعضای خانواده هم اشغال نشود. نکته دیگر طراحی ظریف و هوشمندانه پشتی‌های مبل چستر است. پشتی‌های کوتاه این مبلمان باعث می‌شود تا بتوانید آن را هرکجای پذیرایی که دوست دارید جاسازی کنید، حتی در مرکز پذیرایی! زیرا طراحی این مبلمان به گونه‌ای است که به هیچ وجه جلوی دید را نمی‌گیرد و تزئینات و اکسسوری‌هایی که در پشت مبلمان قرار می‌گیرند نیز به چشم می‌آیند و در ناحیه کور واقع نمی‌شوند.

مدل مبل مهم است

برای آن که بهترین نوع چیدمان مبلمان نئوکلاسیک چستر را انتخاب کنید باید نیم‌نگاهی به مدل طراحی و ارگونومی مبلی که خریداری کرده‌اید نیز داشته باشید. مثلا:

اول) اگر مبلمان شما دارای انحناست بهترین چیدمان برای آن چیدمان دایره‌ای است.

دوم) همچنین به دلیل زیبایی همه‌جانبه مبل چستر قرار گرفتن آن در مرکز پذیرایی نیز خالی از لطف نیست و باعث می‌شود تمام ابعاد مبلمان به خوبی در معرض دید مهمانان قرار بگیرد.

سوم) اگر دوست دارید با در نظر گرفتن یک نقطه کانونی مبلمان را بچینید بدون شک به سراغ چیدمان مربعی یا مستطیلی بروید. در این صورت می‌توانید یک المان مانند تلویزیون یا شومینه را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید و یک کاناپه سه نفره را دقیقا مقابل آن قرار بدهید، سپس کاناپه دونفره و مابقی صندلی‌ها را با حفظ زاویه 90 درجه در پیرامون آن بچینید.

چهارم) اگر پذیرایی شما دارای فضاهای پرت و اصطلاحا پخی است بهتر است فکری به حال پوشاندن این نقص بکنید، در این حالت می‌توانید یکی از مبل‌های تکی را در کنج قرار بدهید و بقیه اجزای ست مبلمان را حول آن بچینید.

مبلمان نئوکلاسیک چستر

چیدمان مبل بر اساس نوع پارچه

نکته دیگری که باید هنگام چیدمان مبلمان چستر نئوکلاسیک در نظر بگیرید و از قضا بسیار هم مهم و تعیین‌کننده است نوع پارچه و روکشی است که در تولید مبلمان به کار می‌رود. به طور کلی مبل‌های چستر در سبک نئوکلاسیک یا چرمی هستند یا پارچه‌ای. مبل‌های چستر چرم بیشتر مناسب خانه‌هایی هستند که بیشتر به سمت  فضاهای مدرن تمایل دارند و دکوراسیون آن‌ها متاثر از صنعت و فلز است.

چسترهای چرمی که معمولا در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تولید می‌شوند مناسب خانواده‌هایی هستند که اهل رفت و آمد و دورهمی‌های خانوادگی‌اند، زیرا دیرتر کثیفی و آلودگی را نشان می‌دهند. چسترهای چرم قهوه‌ای در دکوراسیون روستیک نیز بسیار پرکاربرد و جذاب است. برعکس، در فضاهایی که المان‌های سنتی و کلاسیک بیشتر دیده می‌شود بهتر است از چسترهای پارچه‌ای استفاده کنید تا هارمونی فضا حفظ شود. به طور کلی چیدمان مبل نئوکلاسیک چستر می‌تواند هم سخت باشد هم آسان، همه چیز بستگی به آنالیز شما از فضای دکوراسیون دارد.

جمع‌بندی پایانی

مبل چستر نئوکلاسیک شاید در نگاه اول حس قدیمی بودن به شما بدهد اما اگر به فضاهایی که با این سبک مبلمان دیزاین شده‌اند توجه کنید بدون شک معجزه‌ای که می‌توانند در یک فضا خلق کنند را خواهید دید. این مدل مبلمان هرگز از مد نمی‌افتد و بزرگترین مزیت آن سازگاری با سبک‌های مختلف دکوراسیون است. در همین راستا چیدانه یکی از اهالی فن خود را که در زمینه تولید انواع مبلمان فعالیت دارند به شما معرفی می‌کند. مجموعه مبلمان نوآ در حوزه مبلمان خانگی دارای فعالیت‌هایی شامل ساخت انواع مصنوعات چوبی به صورت سفارشی در چوب، پارچه، مدل و همچنین طراحی و ساخت مبلمان متناسب با فضای دکوراسیون خانه شما هستند. اگر شما نیز قصد دارید در سال نو دکوراسیون خانه را نو کنید به صفحه پروفایل مبلمان نوآ سر بزنید و محصولات متنوع آن را تماشا کنید.

 

اگر این مطلب برایتان مفید بود می‌توانید از مقالات نکات خرید مبل نئوکلاسیک و تولید مبل نئوکلاسیک نیز کمک بگیرید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه